کاربرانی که در وب‌سایت‌های زیادی ثبت نام می‌کنند و یا برای استفاده از خدمات برخی اپلیکیشن‌ها، حساب کاربری می‌سازند، ممکن است در به خاطر سپردن رمز عبورها با مشکل روبرو شوند. استفاده از رمز عبور ساده و یکسان برای تمام سرویس‌ها، یک اشتباه امنیتی است و کار هکرها را ساده‌تر می‌کند. بهتر است از اپ‌های مدیریت پسورد استفاده شود که رمز عبورهای پیچیده و تصادفی تولید می‌کنند و تمام رمز عبورها را در محلی نگهداری می‌کنند.

در ادامه به معرفی سه مورد از بهترین اپ‌های مدیریت رمز عبور برای سیستم عامل iOS اپل می‌پردازیم که برای کاربران آیپد و آیفون مفید است. با ما باشید.

اپ‌های برتر مدیریت رمز عبور علاوه بر قابلیت ایجاد و ذخیره کردن پسوردها، می‌توانند فرم‌های ورود را به صورت خودکار با استفاده از اطلاعات ثبت‌شده پر کنند و همین‌طور قابلیت همگام‌سازی برای یکسان کردن پسوردهای ذخیره شده در محصولات مختلف را دارند. به این ترتیب کاربر آیفون می‌تواند رمز عبوری را در گوشی ایجاد و استفاده کند و سپس با اتصال به اینترنت، به صورت خودکار در دیگر وسایل متصل به همان Apple ID یا حساب کاربری در سرویس ابری، استفاده کنند.

و اما معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور برای پلتفرم‌های مختلف مثل ویندوز و اندروید و لینوکس:

در ادامه فقط به مقوله‌ی بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای iOS می‌پردازیم و اپ‌های بیشتری را معرفی می‌کنیم.

1Password

اپلیکیشن 1Password یکی از بهترین اپ‌های مدیریت رمز عبور برای آیفون است که قابلیت‌های مفید دیگری نیز دارد. به عنوان مثال اطلاعات شخصی مثل شماره‌ی کارت‌های اعتباری و همین‌طور آدرس‌ها و جزئیات اینچنینی را نیز ذخیره می‌کند. در این اپ برای رمزگذاری از الگوریتم ۲۵۶ بیتی AES استفاده شده است و برای دسترسی به اطلاعات موجود در این اپ مهم و حیاتی، می‌توان از Face ID و Touch ID آیفون‌ها استفاده کرد. البته حسگر تشخیص چهره فعلاً فقط در iPhone X پیاده‌سازی شده و در سایر آیفون‌ها باید از حسگر اثر انگشت استفاده کرد.

بهترین اپ‌های مدیریت رمز عبور برای آیفون و آیپد

یکی از ویژگی‌های برتر و کاربردی اپلیکیشن 1Password این است که در آن می‌توان رمز عبورهای سفارشی و رمزهای پیچیده ایجاد کرد.

این اپلیکیشن دوره‌ی آزمایشی دارد و نسخه‌ی پولی آن ۱۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. از اپل واچ پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند رمز عبورها را در ساعت هوشمند اپل نیز مشاهده کند. ویژگی دیگر به اشتراک گذاری رمز عبورها بین اعضای تیم یا خانواده است که برای کاربری گروهی عالی است.

قابلیت Sync یا همگام‌سازی نیز مثل اپ‌های برتر امروزی در این اپ وجود دارد.

Enpass

در اپلیکیشن Enpass هم می‌توانید علاوه بر رمز عبورها، اطلاعات شخصی و کارت‌های اعتباری را ذخیره کنید. در این اپ حتی قالب یا Template برای لاگین کردن‌های مختلف پیش‌بینی شده است و کاربر می‌تواند برای هر موردی، یکی از قالب‌ها را انتخاب کند. کاربر در بخش مرورگر می‌تواند فرم‌ها را مستقیماً پر کند. کاربر می‌تواند از کپی و پیست کردن اجتناب کند و با وجود رمزگذاری قوی، به سادگی لاگین در سرویس‌های مختلف را انجام دهد.

بهترین اپ‌های مدیریت رمز عبور برای آیفون و آیپد

شرکت سازنده‌ی Enpass دارای اپ دستاپی نیز است تا کاربرانی که استفاده از محیط دستاپ و فضای ابری را ترجیح می‌دهند، از نسخه‌ی دستاپی استفاده کنند. به علاوه برای همگام‌سازی پسوردها می‌توانید از سرویس‌های مختلف مثل iCloud اپل یا گوگل درایو و یا دراپ‌باکس استفاده کنید و رمز عبورها را بین وسایل مختلفی که در اختیار دارید، یکسان کنید. Enpass هم قابلیت نمایش روی اپل واچ را دارد.

نسخه‌ی رایگان Enpass قابلیت ذخیره کردن ۲۰ رمز عبور را دارد اما در نسخه‌ی پولی این محدودیت حذف می‌شود و البته قیمت آن ۱۰ دلار است.

mSecure

اپلیکیشن mSecure که قیمت آن ۳۰ دلار است! و البته یک بار این هزینه را برای استفاده‌ی مادام‌العمر پرداخت می‌کنید، یکی دیگر از اپ‌های برتر برای مدیریت پسوردها در iOS است. البته می‌توانید از نسخه‌ی رایگان و امکانات کمتری که دارد هم استفاده کنید. به عنوان مثال در نسخه‌ی رایگان نمی‌توانید از هزاران قالب یا Template موجود استفاده کنید که کارها را سریع‌تر می‌کنند. در واقع یکی از ویژگی‌های اصلی mSecure این است که برای استفاده‌ی آسان و سریع طراحی شده است.

بهترین اپ‌های مدیریت رمز عبور برای آیفون و آیپد

در اپ mSecure می‌توان لیست‌ها را سفارشی کرد و برخی موارد را به عنوان علاقه‌مندی، ستاره‌دار کرد. به علاوه قابلیت قرار دادن در فولدرها و مرتب کردن رمز عبورها به ترتیب نوع و داده نیز وجود دارد. در نسخه‌ی پرو می‌توانید قالب‌ها را کاملاً سفارشی کنید.

از دیگر ویژگی‌های mSecure می‌توان به همگام‌سازی و بکاپ، استفاده از تاچ آی‌دی یا فیس آی‌دی برای دسترسی به رمز عبورها و همین‌طور پشتیبانی از اپل واچ اشاره کرد.

دیگر اپ‌های مدیریت پسورد در آیفون و آیپد

انتخاب اپلیکیشن مدیریت رمز عبورها برای iOS به سلیقه‌ی کاربران نیز بستگی دارد. به همین جهت ممکن است کاربران از دیگر اپ‌ها استفاده کنند. از جمله بهترین اپ‌های مدیریت رمز عبور در آیفون، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد: