اینستاگرام به صورت پیش‌فرض عکس‌هایی که ویرایش می‌کنید و همین‌طور عکس‌های فید را در حافظه داخلی ذخیره می‌کند. اغلب افراد از اینکه عکس‌ها در Camera Roll ذخیره می‌شود، رضایت دارند اما برخی کاربران نمی‌خواهند عکس‌های اینستاگرام در Camera Roll ذخیره شود. در این صورت با تغییر تنظیمات می‌توانید از پر شدن حافظه‌ی گوشی با عکس‌های مربوط به Instagram‌ جلوگیری کنید.

در این مقاله به تنظیمات ذخیره‌سازی خودکار عکس‌های اینستاگرام در حافظه‌ی داخلی گوشی می‌پردازیم. با ما باشید.

اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی مدیا محور است و به عبارت دیگر همواره با عکس‌ها و ویدیوها سروکار دارید. طبعاً ممکن است تعداد زیادی عکس و ویدیو، حافظه‌ی داخلی گوشی شما را بیش از حد پر کند و لذا باید فکری کرد. البته این مشکل برای کاربرانی که از اینستاگرام استفاده‌ی زیادی نمی‌کنند، به ندرت اتفاق می‌افتد اما به هر حال می‌توانید از ذخیره شدن خودکار عکس‌هایی که در Instagram‌ به اشتراک می‌گذارید و همچنین ویدیوها، جلوگیری کنید.

چگونه ذخیره شدن خودکار عکس‌های اینستاگرام در حافظه را غیرفعال کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن Instagram را اجرا کنید.

با تپ روی آیکون نمایش پروفایل، به صفحه‌ی پروفایل بروید و سپس روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

روش جلوگیری از ذخیره خودکار عکس‌های اینستاگرام در Camera Roll

اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Original Photos تپ کنید.

گزینه‌ی Save Posted Photos را غیرفعال کنید.

روش جلوگیری از ذخیره خودکار عکس‌های اینستاگرام در Camera Roll

روش جلوگیری از ذخیره خودکار عکس‌های اینستاگرام در Camera Roll

با غیرفعال کردن گزینه‌ی Save Posted Photos، عکس‌هایی که در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام پست می‌شود، از این پس در Camera Roll نیز پست نخواهد شد. گزینه‌ی مفید دیگری که در این بخش موجود است، Save Posted Videos است که از ذخیره کردن ویدیوها به صورت خودکار جلوگیری می‌کند. می‌توانید سوییچ این گزینه را هم در حالت خاموش قرار دهید تا ویدیوها نیز در حافظه‌ی داخلی ذخیره نشوند.