آنلاک کردن WhatsApp در آیفون و آیپد به کمک حسگر اثر انگشت، چندی پیش عملیاتی شد و اکنون نسخه‌ی تحت اندروید این پیام‌رسان هم قابلیت آنلاک کردن به کمک حسگر اثر انگشت را دارد. اگر اپ واتس‌اپ را به نسخه‌ی جدید آپدیت کنید، می‌توانید از Fingerprint Unlock استفاده کنید. در این صورت دیگران نمی‌توانند به پیام‌های خصوصی شما به سادگی دسترسی پیدا کنند.

در ادامه به روش فعالسازی استفاده از اثر انگشت برای آنلاک کردن واتس‌اپ در اندروید می‌پردازیم.

حفظ حریم خصوصی و امنیت، دو ویژگی اساسی یک پیام‌رسان خوب است. برای حفظ حریم خصوصی و در واقع جلوگیری از دسترسی دیگران به پیام‌ها، استفاده از حسگر اثر انگشت در پیام‌رسان WhatsApp امکان‌پذیر شده است. البته این قابلیت در نسخه‌ی iOS این پیام‌رسان قبلاً اضافه شده بود و کاربران آیفون و آیپد از آن بهره‌مند شده‌اند. اما در نسخه‌ی اندروید، این قابلیت اخیراً اضافه شده است.

اگر شخصی بتواند قفل گوشی اندرویدی شما را با ترفندی باز کرده و آن را دور بزند، برای باز کردن اپلیکیشن واتس‌اپ و مشاهده کردن پیام‌های شما در WhatsApp، می‌بایست یک لایه‌ی امنیتی دیگر را هم پشت سر بگذارد که کار ساده‌ای نیست.

دقت کنید که پس از خروج از اپلیکیشن واتس‌اپ، برای باز کردن مجدد آن پس از مدت زمان انتخاب شده، می‌بایست از حسگر اثر انگشت استفاده شود. حالت آنی یا Immediately و پس از ۱ دقیقه یا After 1 minute و همین‌طور پس از ۳۰ دقیقه قابل انتخاب است.

آموزش فعال کردن حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل WhatsApp

اگر نمی‌خواهید مرتباً از حسگر اثر انگشت برای دسترسی به پیام‌ها در واتس‌اپ استفاده کنید، می‌توانید عدد ۳۰ دقیقه را انتخاب کنید. در این صورت تا نیم ساعت پس از بستن اپلیکیشن WhatsApp زمان دارید که آن را بدون نیاز به بررسی اثر انگشت باز کنید. اگر در محیط شلوغ و ناامنی حضوری دارید، می‌توانید حالت آنی را فعال کنید تا به محض بستن اپلیکیشن واتس‌اپ، برای باز کردن مجدد آن، تأیید اثر انگشت ضروری باشد.

فعالسازی Fingerprint Unlock در واتس‌اپ تحت اندروید

ابتدا روی منوی واتس‌اپ تپ کرده و Settings را انتخاب کنید.

روی Account تپ کنید.

روی Privacy‌ تپ کنید.

گزینه‌ی Fingerprint lock را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی بعدی سوییچ Unlock with fingerprint را فعال کنید.

مدت زمان را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل WhatsApp