دانستن میزان شارژ باتری برای کسانی که مرتباً مسافرت می‌کنند و آیفون و مک‌بوک را جابجا می‌کنند، موضوع مهمی است. نکته‌ی جالب این است که می‌توانید هشدار کم بودن شارژ باتری آیفون را در مک‌او‌اس و در واقع در MacBook و iMac مشاهده کنید. البته باید هر دو دیوایس به یک شبکه وای-فای متصل باشند و Apple ID یکسانی در هر دو استفاده شده باشد. اگر از اپلیکیشنی به اسم Batteries Widget for Mac استفاده کنید، حتی چک کردن درصد شارژ باتری هم امکان‌پذیر می‌شود.

در این مقاله به روش چک کردن شارژ باتری از طریق مک‌او‌اس می‌پردازیم.

هشدار کم بودن شارژ باتری آیفون در مک

ابتدا آیفون را به مک‌بوک یا آی‌مک متصل کنید و سپس اپلیکیشن Finder را اجرا کنید. البته در نسخه‌های قبلی مک‌او‌اس می‌بایست از نرم‌افزار آیتونز برای دسترسی به آیفون از طریق مک‌او‌اس استفاده کنید. در اپلیکیشن فایندر به ستون کناری و بخش پایین آن یعنی Locations دقت کنید. نام آیفون می‌بایست در این بخش نمایان شود. اگر اینگونه نیست، به مقاله‌ی زیر توجه فرمایید:

روی آیفون در ستون کناری کلیک کنید و سپس در سمت راست اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Show this device when on Wi-Fi برسید. این گزینه را فعال کنید تا آیفون از طریق شبکه‌ی وای-فای نیز در دسترس باشد و سپس آیفون را جدا کنید. البته دقت کنید که مک‌بوک و آیفون می‌بایست به یک شبکه‌ی Wi-Fi متصل باشند.

اما گام بعدی: اپلیکیشن Batteries Widget for Mac را دانلود کنید:

و آن را در فولدر Applications کپی کنید تا همیشه در دسترس باشد. این اپلیکیشن را اجرا کنید و سپس Preferences یا تنظیمات آن را باز کنید. در تنظیمات تیک گزینه‌ی Notifications را فعال کنید و در لیست وسایل، تیک آیفون و وسایل دیگری که می‌خواهید میزان شارژ باتری‌شان نمایش داده شود را بزنید.

چگونه میزان شارژ باتری آیفون و هشدار کم بودن درصد شارژ باتری را در مک‌ها ببینیم؟

این اپلیکیشن در حقیقت یک ویجت در Notification Center اضافه می‌کند که وضعیت شارژ باتری وسایلی که در لیست تیک زده‌اید را نمایش می‌دهد. بنابراین برای چک کردن درصد شارژ باتری آیفون، می‌بایست روی دکمه‌ی مرکز اعلانیه‌ها در سمت راست منوی بالای صفحه کلیک کنید تا پنل نوتیفیکیشن‌ها باز شود. سپس روی دکمه‌ی Edit در پایین ایت پنل کلیک کنید و ویجت اپلیکیشن Batteries Widget for Mac را فعال کنید.

پس از فعال کردن ویجت موردبحث، کمی صبر کنید تا میزان شارژ باتری مک‌بوک و آیفون و آیپد موردنظر، نمایش داده شود.

چگونه میزان شارژ باتری آیفون و هشدار کم بودن درصد شارژ باتری را در مک‌ها ببینیم؟

اگر میزان شارژ باتری به ۲۰ درصد و ۱۰ درصد برسد، هشدار کمبود شارژ باتری نمایان می‌شود. متأسفانه این درصدها قابل تغییر نیست.

اپلیکیشن Batteries Widget for Mac رایگان نیست و صرفاً ۲ هفته به صورت آزمایشی قابل استفاده است. پس از آن می‌بایست ۳ دلار هزینه کنید و این اپلیکیشن را بخرید. این اپلیکیشن میزان شارژ iPhone و iPad و AirPods و ترک‌پد و کیبورد و همین‌طور مک‌بوک را نمایش می‌دهد اما در حال حاضر با Apple Watch سازگتار نیست.