برخی کاربران ویندوز یا لینوکس و حتی macOS از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز یا Emulator برای اجرا کردن اندروید و iOS در محیط سیستم عامل اصلی استفاده می‌کنند چرا که به آزمایش یا استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS در ویندوز و مک‌او‌اس و لینوکس علاقه‌مند هستند.

برای اجرا کردن اپ‌های iOS در محیط ویندوز، چند نرم‌افزار و سرویس مختلف وجود دارد. اگر از کاربران علاقه‌مند یا برنامه‌نویسانی هستید که به محیط iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیپد یا آیفون یا آزمودن اپ‌های برنامه‌نویسی‌شده نیاز دارند، با ما همراه شوید تا بهترین شبیه‌ساز‌های iOS را معرفی کنیم.

نرم‌افزار شبیه‌سازی یا Emulator چیست؟

امولاتوری مثل VirtualBox برای اغلب کاربران حرفه‌ای ویندوز نرم‌افزاری شناخته‌شده است و توسط آن می‌توان لینوکس‌‌ها و ویندوزها و حتی macOS را در محیط ویندوز به صورت شبیه‌سازی‌شده اجرا کرد. بنابراین برای تست کردن نرم‌افزارها و حتی ویروس‌ها می‌توان از ویرچوآل‌باکس استفاده کرد. مجازی‌سازی کردن سخت‌افزار یا سیستم عامل، کار بسیار پیچیده‌ای است و معمولاً مشکلاتی در اجرا کردن نرم‌افزارها وجود دارد که البته اغلبشان با حوصله و دقت، حل می‌شود.

خوشبختانه نرم‌افزارهایی برای شبیه‌سازی iOS در محیط ویندوز نیز وجود دارد که تحت عنوان کلی نرم‌افزار Emulator یا Simulator شناخته می‌شود. توجه کنید که تلفظ صحیح این دو واژه، امولیتور و سیمولیتور است.

فرق سیمولاتور و امولاتور چیست؟

Simulator نرم‌افزاری است که تمام بخش‌های نرم‌افزاری یک سیستم عامل یا محیط را بازسازی می‌کند اما امولاتور مفهوم کامل‌تری است و تمام جنبه‌های فیزیکی را نیز شبیه‌سازی می‌کند.

در ادامه به معرفی کردن شبیه‌ساز‌های iOS می‌پردازیم.

XCode اپل در macOS مجازی‌سازی‌شده

بهترین شبیه‌ساز آیفون و آیپد، XCode اپل است که متأسفانه در حال حاضر برای کاربران ویندوز کاربردی ندارد مگر آنکه ابتدا در VirtualBox یا VMware سیستم عامل مکینتاش را نصب کنند و سپس XCode را درون مک‌او‌اس مجازی نصب کنند. بله مسیر ساده‌ای نیست!

معرفی بهترین شبیه‌سازهای iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیفون و آیپد در ویندوز

iPadian

این امولاتور iOS از نظر کاربری بسیار ساده است و البته محیط iOS در آیپد را شبیه‌سازی می‌کند. کار کردن با آن درست شبیه به استفاده از آیپدهای اپل است. رابط گرافیکی نیز همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید درست مثل iPad طراحی شده است.

معرفی بهترین شبیه‌سازهای iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیفون و آیپد در ویندوز

در آی‌پدین تعدادی از اپلیکیشن‌های اصلی اپل مثل Messages نیز به صورت پیش‌فرض نصب شده است. توجه کنید که iPadian نسخه‌ی رایگان و پولی دارد و در هر دو نسخه می‌توان به خوبی با اپ‌های iOS کار کرد.

اپلیکیشن تحت وب Appetize.io

این امولاتور هم یکی از بهترین شبیه‌ساز‌های iOS برای ویندوز و همین‌طور لینوکس است. وب‌سایت Appetize.io این امکان را به کاربران ویندوز و لینوکس می‌دهد که iOS یا Android را به صورت شبیه‌سازی‌شده اجرا کنند. به این ترتیب برنامه‌نویسان می‌توانند اپ‌هایی که برای گوشی‌ها نوشته‌اند را تست کنند.

معرفی بهترین شبیه‌سازهای iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیفون و آیپد در ویندوز

استفاده کردن از این وب‌اپلیکیشن تا ۱۰۰ دقیقه رایگان است اما پس از آن باید برای هر دقیقه استفاده، 0.05 دلار هزینه کرد! برای استفاده از این سرویس تحت وب به سایت رسمی وب‌اپلیکیشن Appetize.io مراجعه فرمایید.

Xamarin Test flight

یکی دیگر از امولاتورهای عالی و قدرتمند برای توسعه‌دهندگان اپ‌های اندروید و iOS که از ویندوز به عنوان محیط توسعه استفاده می‌کنند، سرویس Xamarin است که اکنون متعلق به مایکروسافت است. متأسفانه این سرویس پولی است اما رابط کاربری و استفده کردن از آن بسیار ساده است و به علاوه عملکرد بسیار خوبی دارد.

معرفی بهترین شبیه‌سازهای iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیفون و آیپد در ویندوز

برای استفاده از این امولاتور به وب‌سایت رسمی Xamarin مراجعه فرمایید.

امولاتور Ripple

این امولاتور محیطی برای اجرا کردن یا توسعه‌ی اپلیکیشن‌های HTML5 است و در سیستم عامل‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد و اپ‌های تحت وب را برای وسایل موبایل توسعه داد.

معرفی بهترین شبیه‌سازهای iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیفون و آیپد در ویندوز

اکستنشن امولاتور Ripple برای مرورگر گوگل کروم نیز منتشر شده که به کمک آن می‌توان متوجه شد که اپلیکیشن تحت وب در وسایل موبایل چگونه به نظر می‌رسد.

امولاتور iMAME

امولاتور بعدی iMAME نام دارد که در حال حاضر به صورت رایگان در App Store قرار گرفته است. البته دقت کنید که iMAME برای شبیه‌سازی کردن iOS و تمام اپ‌های آن طراحی نشده است. این امولاتور برای اجرا کردن هزاران بازی آرکید کلاسیک کاربرد دارد و بسیاری از بازی‌های محبوب سبک Arcade را در خود جای داده است. برای اجرا کردن بازی‌های آرکید قدیمی می‌بایست ROM اصلی بازی را در اختیار داشت و البته نکته‌ی جالب این است که می‌توان از این شبیه‌ساز در محیط ویندوز نیز استفاده کرد.

معرفی بهترین شبیه‌سازهای iOS برای اجرا کردن اپ‌های آیفون و آیپد در ویندوز