استفاده از فیلترها یک روش مرسوم برای بهبود و ویرایش ویدیو است. در آیفون و آیپد می‌توانید عکس و ویدیوها را به کمک Photos باز کرده و ویرایش کنید و خوشبختانه در iOS 13‌ و iPadOS 13.1، امکان استفاده از Filter برای بهینه‌سازی ویدیو نیز اضافه شده است. در گذشته تنها امکان استفاده از فیلتر برای بهینه کردن عکس‌ها فراهم شده بود.

در این مقاله روش ویرایش و اعمال فیلتر روی ویدیوها در اپلیکیشن Photos‌ اپل را بررسی می‌کنیم.

چگونه از فیلترها در ویرایش ویدیو به کمک اپ فوتوز آیفون و آیپد استفاده کنیم؟

ابتدا اپ Photos‌ را در آیفون یا آیپد اجرا کنید و ویدیویی که می‌خواهید ادیت کنید را باز کنید. در صفحه‌ی نمایش ویدیو، روی دکمه‌ی Edit تپ کنید. در صفحه‌ی ویرایش ویدیو، روی آیکون Filters که شبیه نمودار ون یا در واقع به شکل سه دایره‌ درهم‌رفته است، تپ کنید. این آیکون در کنار صفحه قرار دارد.

آموزش استفاده از فیلترها برای ویرایش ویدیو در آیفون و آیپد

در حال حاضر اپل مجموعاً ۹ فیلتر برای ویرایش کردن ویدیوها ارایه کرده است:

  • Vivid
  • Vivid Warm
  • Vivid Cool
  • Dramatic 
  • Dramatic Warm
  • Dramatic Cool
  • Mono
  • Silvertone
  • Noir

با حرکت جاروبی می‌توانید فیلتر موردنظر را انتخاب کنید. پیش‌نمایشی از اثر هر فیلتر نیز ارایه می‌شود تا انتخاب فیلتر مناسب ساده‌تر شود.

پس از انتخاب کردن فیلتر، اسلایدر تنظیم شدت فیلتر را جابجا کنید. در آیفون این اسلایدر در پایین صفحه و در آیپد در کنار صفحه نمایش داده می‌شود. حین حرکت اسلایدر می‌توانید پیش‌نمایش فیلتر را ببینید و تصمیم‌گیری کنید که مقدار مناسب چقدر است.

آموزش استفاده از فیلترها برای ویرایش ویدیو در آیفون و آیپد

در نهایت زمانی که فیلتر و مقدار آن مناسب بود، روی Done تپ کنید. با توجه به مدت زمان ویدیو و رزولوشن آن، مدت زمان ویرایش ویدیو و تبدیل کردن فایل متفاوت است. طبعاً اگر بخواهید یک فیلم طولانی را ویرایش و ذخیره کنید، زمان لازم نسبتاً زیاد خواهد بود.

تغییراتی که در ویدیوها به کمک اپ Photos اعمال می‌کنید، در صورت فعال بودن همگام‌سازی ویدیوها به کمک iCloud، آپلود می‌شود و در سایر وسایل متصل به Apple ID فعلی دانلود می‌شود.

دقت کنید که استفاده از فیلتر برای ویرایش ویدیو، در نسخه‌ی 13.1 از سیستم عامل iPadOS اضافه شده است. اگر از نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید، گزینه‌ی اعمال کردن فیلتر روی ویدیوها وجود ندارد.

برای ویرایش کردن ویدیو می‌توانید از اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر و کامل‌تر مثل iMovie استفاده کنید.

مزیت iMovie این است که می‌توانید ویرایش ویدیو را هم در آیفون و آیپد و هم در مک‌او‌اس انجام بدهید.