اخبار - موبایل و تبلت

تکنولوژی‌های نوین در توسعه موبایل‌های هوش مصنوعی

این روزها نام هوش مصنوعی را بسیار بیشتر از قبل می‌شنویم. پای این تکنولوژی در بسیاری از عرصه‌های زندگی ما باز شده و گاهی جذاب و گاهی خطرناک و ترسناک به نظر می‌رسد. هوش مصنوعی (AI) سعی دارد سیستم‌های کامپیوتری را با استفاده از برنامه‌ها و الگوریتم‌ها، به توانایی‌های هوشی انسانی شبیه‌سازی کند. با کار روی هوش مصنوعی به مرور این تکنولوژی می‌تواند حل مسائل، تصمیم‌گیری، تشخیص الگو، پردازش اطلاعات، یادگیری و استدلال را انجام داده و در نتیجه تاثیر چشم‌گیری را در زندگی روزمره شما داشته باشد.

امروزه از هوش مصنوعی در صنایع مختلفی مانند پردازش زبان طبیعی، بینایی ماشین، خودروهای خودران، سیستم‌های توصیه‌گر، پزشکی، بازی‌های کامپیوتری و مدیریت منابع انرژی استفاده می‌شود و روز به روز جایگاه آن در زندگی ما پررنگ‌تر خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند بپردازیم.

چرا فست‌فود پرطرف‌دار است؟

فست فود ها از غذا‌های خوشمزه‌ای هستند که ظاهر بسیار جذابی دارند. شاید در اطراف شما هم افراد بسیار کمی پیدا شود که به این غذا‌های لذیذ و خاص علاقه‌ای نداشته باشد. به ساندویچ یا برگر‌هایی که از نظر زمان پخت خیلی سریع آماده می‌شوند، فست‌فود گفته می‌شود. همچنین از غذا‌های خانگی جدا است و در رستوران‌ها آماده می‌شود. انواع مختلف ساندویچ‌ها و برگر، مرغ سوخاری و... جز فست فود هستند.

منوی این خوراکی‌های خوشمزه انواع بسیار زیادی را شامل می‌شود که قیمت آن‌ها نسبت به غذا‌های رستورانی ارزان‌تر است. فرایند پخت سریع در کنار قیمت مناسب باعث شده تا این غذا‌ها کاملا مقرون‌به‌صرفه باشند. تهیه فست فود باکیفیت از برند‌های معتبر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. محصولات رستوران زنجیره‌ای عطاویچ در این زمینه بسیار مطلوب هستند و در سراسر کشور مشتریان خاصی دارند.

آشنایی با ویجت‌های صفحه خانه آیفون و آیپد در iOS 14 و iPadOS 14

در نسخه‌ی جدید سیستم عامل آیفون و آیپد که iOS 14 و iPadOS 14 نام دارد، صفحه‌ی خانه تغییر کرده و کاربر می‌تواند ویجت اپ‌ها را روی آن قرار دهد. البته همه‌ی اپلیکیشن‌ها ویجت ندارد و می‌بایست توسعه‌دهندگان از فریم‌ورک جدیدی که اپل پیش‌بینی کرده، برای طراحی کردن ویجت‌های جالب و کاربردی استفاده کنند.

در ادامه با شیوه‌ی کار با ویجت‌ها در iOS 14 و iPadOS 14 آشنا می‌شویم.

آشنایی با تغییرات و امکانات جدید iOS 13 برای کاربران آیفون

اپل نسخه‌ی جدید iOS که iOS 13 است را اخیراً معرفی کرده است. در این نسخه‌ی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی وجود دارد و حتی اپی جدید برای مدیریت یادآوری‌ها و وظایف اضافه شده است. آپدیت‌های بعدی مثل نسخه‌ی ۱۳.۱ نیز منتشر شده که تفاوت زیادی با iOS 13 ندارد. در این بروزرسانی‌های کوچک‌تر، مشکلات کوچک مثل مصرف باتری حل شده است هر چند ممکن است در هر بروزرسانی جزئی، برخی قابلیت‌ها و امکانات اضافه شود.

در این مقاله به ویژگی‌ها و امکانات جدید در نسخه‌ی جدید iOS و همین‌طور سیستم عامل جدیدی برای تبلت‌های اپل که iPadOS نام دارد، اشاره می‌کنیم. با ما باشید.

آشنایی با قابلیت‌ها و امکانات جدید Google Photos

سرویس Google Photos یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های آپلود عکس و به اشتراک‌گذاری آن است. امکانات گوگل فوتوز در گذر زمان بیشتر شده است اما هنوز هم بسیاری از امکانات موردنیاز کاربران در اپلیکیشن اندروید، iOS و حتی نسخه‌ی تحت وب آن وجود ندارد.

با توجه به توییت‌های جدید اعضای تیم توسعه‌ی گوگل فوتوز، به نظر می‌رسد که به زودی قابلیت‌های جدید و کاربردی به این سرویس اضافه می‌شود. در ادامه نگاهی به امکانات مهم جدید خواهیم داشت.

معرفی سیستم عامل iPadOS برای آیپدها و تفاوت‌های آن با iOS 13

تاکنون سیستم عامل آیفون و آیپد یکسان بوده و تفاوت به چیدمان عناصر و برخی امکانات خاص محدود میشد اما از این پس سیستم عامل iPad متفاوت است و نام سیستم عامل جدید، iPadOS خواهد بود. اپل در مراسم WWDC 2019 این سیستم عامل جدید را معرفی کرده است.

در این مقاله به معرفی سیستم عامل جدید iPadOS می‌پردازیم و تفاوت‌های آن با iOS را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

امکانات جدید گوگل مپس: نمایش سرعت رانندگی و سرعت مجاز و محل دوربین‌ها و سرعت‌گیرها

قابلیت جدید اپلیکیشن گوگل مپس، نمایش سرعت رانندگی و همین‌طور موقعیت دوربین‌هایی است که تخلفات رانندگی مثل تجاوز از سرعت مجاز را ثبت می‌کنند. البته موقعیت سرعت‌گیرها نیز نمایش داده می‌شود و حتی کاربر می‌تواند وجود چاله‌ها و برآمدگی‌های خطرناک در جاده‌ها را گزارش کند تا پس از بررسی بیشتر، روی نقشه‌ها اضافه شود.

در ادامه با این تغییرات Google Maps بیشتر آشنا می‌شویم.

غیرفعال کردن نمایش آنلاین بودن در اینستاگرام

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام راهکاری برای متوجه شدن اینکه شخصی آنلاین است یا خیر اضافه کرده است. از این پس در کنار تصویر پروفایل کاربرانی که آنلاین هستند و از اپلیکیشن Instagram استفاده می‌کنند، یک نقطه‌ی سبز نمایش داده می‌شود.

نقطه‌ی سبز که نشان‌دهنده‌ی آنلاین بودن فرد است، در بخش Instagram Direct یا پیام‌های مستقیم هم اضافه شده است.

با Siri Shortcuts یا شورت‌کات‌های دستیار صوتی آیفون و آیپد آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های جالب و مفید iOS 12، اپ و قابلیت جدیدی به اسم شورت‌کات‌های Siri‌ یا همان دستیار صوتی iOS است. با استفاده از شورت‌کات‌های سیری، می‌توانید کارهای تکراری را به سرعت و به صورت خودکار انجام دهید.

اپل در نشست WWDC 2018 با اشاره به کاربرد اکشن‌ها در iOS 12، به این نکته اشاره کرده که کاربر آیفون یا آیپد می‌تواند چند اکشن را به صورت یک شورت‌کات در سیری تعریف کرده و سریعاً همه‌ی کارها را انجام دهد. در ادامه با اپ Siri Shortcuts و قابلیت‌های آن آشنا می‌شویم.

آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات جدید اندروید P گوگل

نسخه‌ی بعدی اندروید که پس از اندروید ۸ یا Oreo منتشر می‌شود، اندروید P است. در نسخه‌‌ی جدید اندروید که هنوز نام آن مشخص نشده و ممکن است اندروید ۹ باشد، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی نسبت به نسخه‌های پیشین وجود دارد. به عنوان مثال عمر باتری بهتر شده، صفحه‌ی اپ‌های اخیر بازطراحی شده است و ژست‌های حرکتی جدیدی برای دسترسی به صفحه‌ی خانه یا صفحه‌ی Recent اضافه شده است.

استفاده از اصول جدید طراحی متریال گوگل، آیکون‌های رنگارنگ در اپ Settings و موارد جزئی دیگر، از تغییرات اندروید P است که در ادامه به همه‌ی موارد می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

معرفی مرورگر Opera Touch و شیوه استفاده از Flow و دیگر قابلیت‌های آن

گروه نرم‌افزار Opera که مرورگر محبوب اپرا را توسعه می‌دهد، امروز مرورگری برای وسایل همراه به اسم Opera Touch منتشر کرده که برای استفاده‌ی لمسی با یک دست بهینه شده است. می‌توان از دکمه‌های پایین صفحه که حتی با انگشت شصت در دسترس هستند، حین وب‌گردی استفاده کرد.

اپرا تاچ مرورگری است که در بخش Flow آن، رمزگذاری سراسری برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر پیاده‌سازی شده و در حقیقت یکی از مرورگرهای امن محسوب می‌شود.

در ادامه با مرورگر امن و سریعی به اسم Opera Touch که نسخه‌ی اندرویدی آن منتشر شده و به زودی نسخه‌ی iOS نیز منتشر می‌شود، بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونه به کمک دستیار صوتی Google Assistant متن تابلو‌ها و عکس‌ها را انتخاب کرده و جست‌وجو کنیم؟

انتخاب کردن متن درون عکس‌ها یکی از ویژگی‌های جدید و جالب اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل است که در حقیقت Google Lens را در خود جای داده است. گوگل این اپ را در نشست Google I/O 2017 معرفی کرده است تا انتخاب کردن متن درون عکس‌ها را ساده کند. اکنون قابلیت جالب شناسایی متن درون عکس‌ها به اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل اضافه شده است. به عبارت دیگر در اپ گوگل استیستنت می‌توان از از قابلیت OCR کردن گوگل لنز برای تبدیل بخش‌های متنی به متن معمولی استفاده کرد و در ادامه جست‌وجو انجام داد.

در ادامه به روش انتخاب کردن متن با عکاسی به کمک دوربین گوشی در اپ Google Assistant و OCR توسط اپ کاربردی Google Lens آشنا می‌شویم.

آخرین دیدگاه‌ها
۲۰۰ دیدگاه و پاسخ آخر
ترخیص کالا از گمرک خرید از آمازون سی پی ارزان کالاف موبایل لوازم خانگی کالاچی خرید انواع قاب گوشی موبایل ثبت شرکت در دبی سرور اختصاصی ایران سرور مجازی تلویزیون شهری بهترین تعمیرات موبایل خرید بهترین هندزفری های بی سیم فالوور توییتر واقعی مکسی فروشگاه اینترنتی بی بدیل تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 خرید قسطی با چک اموزش فارکس سند اجاره ای رفع ریجکتی تعمیر لپ تاپ لنوو تعمیر لپ تاپ سامسونگ خدمات شبکه در تهران