اخبار - سخت‌افزار

ابر کامپیوتر چیست؟ معرفی سریع‌ترین کامپیوترهای جهان و مشخصاتشان

ابر کامپیوتر یا Supercomputer از نظر لغوی به معنی کامپیوتر مین‌فریم نسبتاً قوی است. منظور از Mainframe کامپیوترهای غول‌آسایی است که فضای زیادی مثل یک اتاق بزرگ یا یک سالن اشغال می‌کنند. در حقیقت ابر کامپیوترهای امروزی در فضایی بزرگ با سیستم تهویه‌ی کارآمد قرار می‌گیرند و شامل تعداد زیادی کابینت و اتصالات شبکه‌ای بین کامپیوترها هستند.

اگر برایتان سوال شده که ابر کامپیوترهای برتر جهان متعلق به کدام کشورها هستند و چه قدرت پردازشی دارند و همین‌طور میزان برق مصرفی‌شان چقدر است، با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید تا نیم‌نگاهی به لیست ۱۰ سوپرکامپیوتر برتر جهان داشته باشیم.

بروزرسانی بایوس مادربوردهای AM4‌ برای پشتیبانی از APUهای Ryzen منتشر شد

ای‌ام‌دی در اواسط سال ۲۰۱۷ پردازنده‌های جدید Ryzen را روانه‌ی بازار کرده بود اما این پردازنده‌ها مجهز به بخش پردازنده‌ی گرافیکی نیستند. APUها ای‌ام‌دی که در حقیقت ترکیب پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی هستند، با معماری مشابه پردازنده‌های رایزن اخیراً معرفی شده است و نام سری جدید Raven Ridge انتخاب شده است.

برای نصب کردن APUهای مبتنی بر هسته‌های Zen مثل Ryzen 5 2400G و Ryzen 3 2200G می‌بایست بایوس مادربوردهایی که چیپ‌ست A320‌ یا B350‌ و یا X370 و سوکت AM4 دارند را آپدیت کرد. سوکت پردازنده‌ها و APUهای جدید یکسان است اما برای پشتیبانی و کارکرد صحیح باید از بایوس جدید استفاده کرد.

در ادامه به معرفی مادربوردهایی که برای پشتیبانی از APUهای سری ۲۰۰۰ ای‌ام‌دی به بروزرسانی BIOS نیاز دارند و بروزرسانی موردبحث برایشان منتشر شده، می‌پردازیم. با ما باشید.

آخرین دیدگاه‌ها
۲۰۰ دیدگاه و پاسخ آخر
ترخیص کالا از گمرک خرید از آمازون سی پی ارزان کالاف موبایل لوازم خانگی کالاچی خرید انواع قاب گوشی موبایل ثبت شرکت در دبی سرور اختصاصی ایران سرور مجازی https://nipoto.com آجر نسوز تلویزیون شهری بهترین تعمیرات موبایل خرید بهترین هندزفری های بی سیم فالوور توییتر واقعی مکسی اجاره سند فروشگاه اینترنتی بی بدیل خرید سرور مجازی تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 موسسه مهاجرتی خرید قسطی با چک اموزش فارکس