مسیریابی و پیدا کردن جهت پیچیدن در خیابان‌ها و جاده‌ها برای رسیدن به نقاط خاص در اپلیکیشن Google Maps ساده است اما اگر بخواهید قفل آیفون را باز کنید و این اپ را اجرا کنید و مسیریابی کنید، سرعت عمل کافی نیست و در مواقعی مثل رانندگی حتی خطرناک است. می‌توانید ویجت گوگل مپس مخصوص صفحه قفل را در آیفون فعال کنید و صرفاً با روشن کردن نمایشگر گوشی، راهنمای مسیریابی و جهت‌ها را دریافت کنید.

در این مقاله به روش فعال کردن ویجت Google Maps در صفحه قفل یا لاک اسکرین آیفون می‌پردازیم. با ما باشید.

زمانی که عجله دارید یا مشغول رانندگی هستید، بهتر است از ویجت‌های صفحه‌ی قفل استفاده کنید یا موقتاً قفل را غیرفعال کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید از راهنمای قدم به قدم گوگل که Google Directions نامیده شده استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید ویجت مخصوص صفحه‌ی قفل را فعال کنید که روش کار به این صورت است:

در صفحه‌ی خانه با حرکت جاروبی به سمت چپ، لیست ویجت‌های Lock Screen را باز کنید.

برای اضافه کردن ویجت جدید اسکرول کنید و در پایین صفحه روی دکمه‌ی Edit تپ کنید.

در لیست ویجت‌ها اسکرول کنید و گزینه‌ی Google Directions را پیدا کنید.

روی آیکون سبز Add تپ کنید تا ویجت موردبحث به صفحه‌ی ویجت‌ها و همین‌طور نمای Today اضافه شود.

روی Done تپ کنید.

اکنون ویجت مربوط به راهنمای قدم به قدم مسیریابی روی صفحه‌ی قفل آیفون قرار گرفته که با فلش و نمایش فواصل به شما می‌گوید که چگونه به مقصد برسید.

استفاده از راهنمای قدم به قدم Google Maps در صفحه قفل آیفون با ویجت Google Directions

استفاده از راهنمای قدم به قدم Google Maps در صفحه قفل آیفون با ویجت Google Directions

استفاده از راهنمای قدم به قدم Google Maps در صفحه قفل آیفون با ویجت Google Directions

توجه کنید که اگر روی آیکون اسکرول به سمت پایین یا بالا در ویجت Google Directions تپ کنید، مراحل بعدی طی کردن مسیر و در واقع پیچ‌های بعدی مسیر قابل مشاهده است. اگر روی ویجت تپ کنید، اپلیکیشن Google Maps باز می‌شود که البته نیاز به آنلاک کردن قفل گوشی دارد.

برای غیرفعال کردن ویجت‌های اضافی صفحه‌ی قفل می‌توانید از حرکت جاروبی به سمت چپ و تپ کردن روی Edit استفاده کنید تا لیست ویجت‌ها نمایان شود و این بار با تپ کردن روی آیکون Minus یا منفی قرمز رنگ، می‌توانید ویجت‌ها را حذف کنید.