قابلیت تصحیح خودکار یا Auto-Correct در نرم‌افزار Word به کلمات و عبارت‌ها محدود نمی‌شود بلکه می‌توانید حین نوشتن فرمول‌ها و علایم ریاضی نیز از تصحیح خودکار استفاده کنید و اشتباهات را برطرف کنید. به علاوه با فعال کردن این قابلیت، سرعت کار بیشتر می‌شود چرا که برای قرار دادن نمادها لازم نیست مرتباً از منوی Insert و گزینه‌ی Symbol استفاده کنید.

در ادامه به روش فعال کردن قابلیت Auto-Correct برای فرمول و علایم و نمادهای ریاضی در ورد می‌پردازیم.

تصحیح خودکار برای روابط ریاضی یا به زبان دیگر Autocorrect for Math یکی از قابلیت‌های جالب ورد است که سرعت تایپ نمادها در فرمول‌ها را بیشتر می‌کند و البته از اشتباهات سهوی نیز جلوگیری می‌کند.

فعال کردن قابلیت Autocorrect for Math در ورد

برای فعال کردن این ویژگی در نرم‌افزار ورد مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت، از منوی File و گزینه‌ی Options استفاده کنید تا پنجره‌ی Word Options باز شود. در این پنجره روی گزینه‌ی Proofing در تب کناری کلیک کنید. در سمت راست روی دکمه‌ی Autocorrect Options کلیک کنید تا پنجره‌ی تنظیمات سیستم تصحیح خودکار باز شود.

در پنجره‌ی AutoCorrect روی تب Math AutoCorrect کلیک کنید. تیک گزینه‌ی Use Math AutoCorrect rules outside of math regions را بزنید تا ویژگی موردبحث فعال شود. روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود و در پنجره‌ی ورد آپشنز نیز روی OK کلیک کنید.

روش تایپ سریع نمادها و علایم ریاضی با Math AutoCorrect در Word آفیس

در ادامه روش استفاده از این قابلیت برای تایپ کردن سریع نمادها را نیز توضیح می‌دهیم.

استفاده از Math Autocorrect در ورد

برای تایپ کردن سریع نمادها یا به زبان دیگر Symbol، می‌بایست نام نماد را پس از علامت \ تایپ کنید. به عنوان مثال فرض کنید که می‌خواهید در فرمولی از نماد سیگما استفاده کنید، در این صورت باید عبارت زیر را تایپ کنید:

\sigma

و به محض فشار دادن کلید Space یا کلید Enter ، قابلیت تصحیح خودکار علامت سیگما را درج می‌کند.

برخی حروف یونانی دو نوع کوچک و بزرگ دارند و با این قابلیت جالب هر دو را می‌توانید به سادگی تایپ کنید. برای تایپ کردن سیگمای بزرگ کافی است عبارت زیر را درج کنید:

\Sigma

در واقع فقط اولین حرف به صورت بزرگ تایپ می‌شود تا حروف بزرگ تایپ شود.

اگر نام برخی حروف یونانی را به صورت دقیق نمی‌دانید، کافی است به پنجره‌ی تنظیمات تصحیح خودکار و تب Math AutoCorrect نگاه مجدد بیاندازید. در لیست طولانی که در این تب موجود است، دستور لازم برای تایپ کردن هر یک از علامت‌ها ذکر شده است و حتی می‌توانید دستورات را ویرایش کنید و به عنوان مثال دستور ساده‌تر و کوتاه‌تری برای تایپ کردن حرف سیگما یا دیگر حروف در نظر بگیرید.

روش تایپ سریع نمادها و علایم ریاضی با Math AutoCorrect در Word آفیس

در پایان توجه شما را به مقاله‌ی دیگری در خصوص استفاده از قابلیت تصحیح خودکار کلمات در نرم‌افزار Word دعوت می‌کنیم: