یکی از کاربردهای اصلی ساعت‌های هوشمند مثل Galaxy Watch سامسونگ، چک کردن نوتیفیکیشن است. به جای نگاه کردن به صفحه نمایش بزرگ گوشی یا تبلت، می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را با نگاهی به صفحه‌ی کوچک ساعت بررسی و مدیریت کنید. اما گاهی نوتیفیکیشن‌ها به درستی از اندروید به ساعت هوشمند ارسال نمی‌شود. معمولاً مشکل به نوتیفیکیشن‌های یک یا چند اپ خاص محدود می‌شود.

در ادامه به چند راه حل ساده برای مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در گلکسی واچ می‌پردازیم که به صورت مشابه در مورد دیگر ساعت‌های هوشمند نیز کاربرد دارد.

زمانی که گوشی یا تبلت اندرویدی، از ساعت هوشمند اندرویدی دور می‌شود، با توجه به محدودیت فاصله‌ای که Bluetooth پشتیبانی می‌کند و حدود ۱۰ متر است، ارتباط قطع می‌شود و نوتیفکیشن‌ها را در ساعت هوشمند دریافت نخواهید کرد. البته این فاصله در حالتی که دیوار یا اجسام فلزی در محیط پیرامون زیاد باشد، کمتر هم می‌شود.

علاوه بر مشکل محدودیت فاصله‌ی عملکرد صحیح بلوتوث، ممکن است مشکلات عجیب دیگری در برقراری ارتباط بلوتوثی به وجود آمده باشد. این موارد را قبلاً در مقاله‌ای مورد بررسی قرار دادیم:

اگر از برقراری صحیح ارتباط بی‌سیم از طریق Bluetooth اطمینان دارید، برای حل کردن مشکلات نوتیفکیشن‌ها، به راهکارهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، توجه فرمایید.

مجوز دسترسی به نوتیفکیشن‌ها را چک کنید

اولین مسأله این است که پلاگین اپلیکیشن Galaxy Wearable سامسونگ برای ارسال نوتیفیکیشن‌ها به ساعت هوشمند اندرویدی، نیاز به دسترسی خاصی دارد. اگر دسترسی را مجاز نکرده باشید یا به دلیلی دسترسی قطع شده باشد، طبعاً نوتفیکیشن‌ها ارسال نمی‌شود.

برای مجاز کردن دسترسی، صفحه‌ی تنظیمات اندروید را باز کنید و در کادر جستجوی بالای صفحه، عبارت Special Access را تایپ کنید. در ادامه روی Special access تپ کنید که به معنی دسترسی‌های ویژه است. در صفحه‌ی بعدی نیز روی Notification access که به معنی دسترسی به نوتیفکیشن‌ها است، تپ کنید. در نهایت سوییچ روبروی پلاگین گلکسی واچ یا Galaxy Watch Plugin را در وضعیت فعال قرار بدهید.

سه روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت‌های اندرویدی مثل Galaxy Watch

سه روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت‌های اندرویدی مثل Galaxy Watch

اگر سوییچ در وضعیت فعال قرار دارد، آن را غیرفعال کنید و پس از چند ثانیه، مجدداً فعال کنید.

آیا اپ موردنظر، نوتیفیکیشن فعال دارد؟

اگر نوتیفیکیشن‌ها در ساعت هوشمند به خوبی دریافت و نمایش داده می‌شود و فقط نوتیفیکیشن یک اپ خاص مشکل دارد، احتمالاً نوتیفکیشن این اپلیکیشن به کلی غیرفعال شده است. برای فعال کردن نمایش نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها به صورت جداگانه، می‌توانید از اپلیکیشن Settings اندروید و بخش Notification استفاده کنید. در این بخش روی گزینه‌ی Manage notifications تپ کنید تا لیست اپ‌ها نمایش داده شود. حال اپلیکیشن موردنظر را پیدا کرده و سوییچ روبروی آن را در وضعیت فعال قرار دهید.

سه روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت‌های اندرویدی مثل Galaxy Watch

سه روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت‌های اندرویدی مثل Galaxy Watch

توجه کنید که برخی اپ‌ها تنظیماتی برای فعال و غیرفعال کردن انواع نوتیفیکیشن‌ها دارند. در این صورت می‌بایست از طریق خود اپلیکیشن اقدام کنید.

غیرفعال کردن DND یا حالت ساکت

یکی از علل بروز مشکل در نمایش نوتیفیکیشن، فعال بودن حالت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb است. در این حالت ممکن است ارسال نوتیفیکیشن به ساعت اندرویدی نیز غیرفعال شود.

برای بررسی موضوع، اپ Galaxy Watch را اجرا کنید و سراغ تب Settings و بخش تنظیمات پیشرفته یا Advanced بروید. اگر سوییچ گزینه‌ی Do Not Disturb فعال است، آن را در حالت غیرفعال قرار بدهید.

سه روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت‌های اندرویدی مثل Galaxy Watch

سه روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت‌های اندرویدی مثل Galaxy Watch