در اپلیکیشنهای تحت وب Google Docs و Google Slide قابلیت ایجاد لیست موارد یا به عبارتی چکلیست وجود دارد. میتوانید لیست وظایف یا هر لیست دیگری که از نوع تیک زدنی است را به سادگی ایجاد کنید.
در ادامه به نحوهی ساخت چکلیست در گوگل داکس و گوگل اسلایدس میپردازیم.
مراحلی که در ادامه شرح میدهیم به ساخت چکلیست در Google Docs مربوط میشود اما روش کار در Google Slides دقیقاً به همین صورت است.
ابتدا فایلی را باز کنید یا فایل جدیدی ایجاد کنید. سپس روی آیکون لیست موارد یا به زبان دیگر Bulleted List که به شکل چند خط و دایره است، کلیک کنید و از منوی باز شده، حالتی که کنار هر آیتم یک مربع یا به عبارتی چکباکس دیده میشود را انتخاب کنید.
مواردی که مدنظرتان است را تایپ کنید و پس از هر مورد، کلید Enter را بزنید تا نشانگر تایپ به خط بعدی برود و مورد بعدی را تایپ کنید.
زمانی که همهی موارد لیست را تایپ کردید، روی چکباکس دبلکلیک کنید تا انتخاب شود و سپس راستکلیک کرده و گزینهی تیک را انتخاب کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، امکان انتخاب موارد دیگری نیز وجود دارد:
نتیجه این خواهد بود که چکباکس موردبحث به تیک تبدیل میشود. به همین ترتیب میتوانید برخی از موارد دیگر را نیز به تیک تبدیل کنید.
کاربرد Google Docs و Google Slides ساخت لیست وظایف و مواردی از این دست نیست اما در صورت نیاز میتوانید برای این مقصود خاص هم از این سرویسهای آنلاین و رایگان گوگل استفاده کنید.
howtogeekسیارهی آیتی