اگر سیستم شما به اینترنت متصل باشد و تنظیمات را دستکاری نکرده باشید، ویندوز ۱۰ به صورت خودکار اپ‌ها را آپدیت می‌کند. این کار توسط اپلیکیشن Store انجام می‌شود و نوتیفیکیشن مربوط به آپدیت شدن اپ‌ها نیز نمایش داده می‌شود.

 اگر نمی‌خواهید نوتیفیکیشن‌های مربوط به آپدیت شدن اپ‌ها را ببینید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا روش غیرفعال کردن این نوع نوتیفیکیشن‌ها را بررسی کنیم.

در تصویر زیر نمونه‌ای از نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن Store را مشاهده می‌کنید که پس از آپدیت کردن اپ‌ها نمایش داده می‌شود. با کلیک روی نوتیفیکیشن‌هایی که عبارت Just got updated, check it out در آن موجود است، می‌توانید اپی که آپدیت شده را بررسی کنید. البته گاهی اوقات نوتیفیکیشن به سرویس‌های پس‌زمینه مربوط می‌شود که قابل چک کردن نیست. نمونه‌ی آن Gaming Services است. لذا گاهی این نوتیفیکیشن‌ها به نوعی مزاحمت ایجاد می‌کنند. خوشبختانه می‌توانید این نوتیفیکیشن‌ها را به راحتی غیرفعال کنید.

چگونه نوتیفیکیشن آپدیت شدن اپ‌های ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم؟

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن آپدیت شدن اپ‌های ویندوز ۱۰

برای دسترسی به تنظیمات نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن Store، می‌بایست به اپ تنظیمات مراجعه کنید. برای این منظور منوی استارت را باز کنید و روی آیکون چرخدنده کلیک کنید تا Settings اجرا شود.

شورت‌کات اجرا کردن Settings ویندوز ۱۰، کلید ترکیبی Win + I است.

در پنجره‌ی اصلی اپ تنظیمات، روی System کلیک کنید.

چگونه نوتیفیکیشن آپدیت شدن اپ‌های ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم؟

و در صفحه‌ی بعدی روی تب Notifications & Actions در ستون کناری کلیک کنید.

لیستی از اپ‌هایی که نوتیفیکیشن دارند، ظاهر می‌شود و روبروی هر اپ، سوییچی برای فعال یا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها موجود است. اگر از منوی Sort by یا مرتب‌سازی بر اساس، گزینه‌ی Most recent را انتخاب کنید، اپ‌هایی که اخیراً نوتیفیکیشنی داشته‌اند در ابتدای لیست قرار می‌گیرند. بنابراین اگر اپلیکیشن Microsoft Store چند لحظه قبل نوتیفیکیشنی نمایش داده باشد، در صدر لیست قرار دارد.

در هر صورت اپلیکیشن Store مایکروسافت را پیدا کنید و روی سوییچ روبروی آن کلیک کنید تا از وضعیت On به Off تغییر کند.

چگونه نوتیفیکیشن آپدیت شدن اپ‌های ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم؟

به همین سادگی نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن Store غیرفعال می‌شود و زمانی که اپی آپدیت می‌شود، مزاحمتی در کار نخواهد بود. البته آپدیت خودکار اپ‌ها به دلایل امنیتی فعال می‌ماند مگر آنکه آن را با روشی غیرفعال کنید. 

توصیه می‌شود که آپدیت خودکار اپ‌ها را فعال باقی بگذارید چرا که ممکن است آپدیت‌های امنیتی مهمی به صورت خودکار دانلود و نصب شود. البته برخی افراد به کلی از اپلیکیشن Store و اپ‌های فروشگاه مایکروسافت استفاده نمی‌کنند و برخی نیز آپدیت‌ها را به صورت دستی نصب می‌کنند.