دانلود کردن فایل یکی از ساده‌ترین کارهایی است که کاربران اندروید انجام می‌دهند. البته گاهی سایت‌ها طراحی پیچیده‌ای دارند و پیدا کردن دکمه یا لینک دانلود دشوار می‌شود. اما معمولاً دانلود کردن ساده است. مشکلی که گاهی کاربران اندروید گرفتار آن می‌شوند، پیدا کردن فایل‌های دانلود شده یا باز کردن فایل‌های دانلود شده است که فرمت عجیبی دارند.

در این مقاله به روش پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در اندروید می‌پردازیم.

باز کردن فولدر Downloads در اپ‌های مدیریت فایل

اغلب مرورگرهای اینترنت نظیر گوگل کروم، فایل‌های دانلود شده را به صورت پیش‌فرض در فولدری به اسم Downloads ذخیره می‌کنند. برای باز کردن این فولدر می‌بایست از اپ مدیریت فایل استفاده کنید.

در همه‌ی محصولات اندرویدی، اپ مدیریت فایل وجود دارد. البته ممکن است File Manager در یک گوشی، ظاهر و نام متفاوتی داشته باشد و سریعاً آن را پیدا نکنید اما به هر حال اپی برای مدیریت فایل وجود دارد. به عنوان مثال در گوشی‌های پیکسل که محصول مشترک گوگل و سازندگان دیگر است، اپلیکیشن Files برای مدیریت فایل در نظر گرفته شده و در محصولات سامسونگ نام اپ مدیریت فایل، My Files است. در محصولات شیائومی نیز File Manager نام اپ مدیریت فایل است.

می‌توانید فایل منیجر موردنظر خود را هم نصب کنید. برخی کاربران از اپ‌های گوگل خوششان می‌آید و اپلیکیشن Files by Google را دانلود و نصب می‌کنند.

در عین حال می‌توانید اپ‌های حرفه‌ای نظیر Solid File Explorer یا ES File Manager را دانلود و نصب کنید که امکانات جانبی متعددی دارند. می‌توانید چندین اپ مدیریت فایل برای چند کار مختلف نصب کنید! انتخاب با شماست.

در هر صورت پس از دانلود کردن فایل یا فایل‌ها، اپ مدیریت فایل را اجرا کنید. بسته به طراحی اپ مدیریت فایل، ممکن است گزینه‌ی دسترسی به فولدرهای پرکاربرد نظیر Downloads در کنار صفحه موجود باشد. روی این گزینه تپ کنید. اما اگر گزینه‌ای در کار نیست، فولدری به اسم Downloads که در روت یا همان صفحه‌ی اول حافظه‌ی داخلی قرار گرفته را باز کنید. آنچه دانلود شده معمولاً در این فولدر ذخیره می‌شود.

چگونه فایل‌های دانلود شده در اندروید را پیدا کنیم؟

به عنوان مثال در اپ Files گوگل، می‌بایست روی منوی سه‌خطی تپ کنید تا منویی در کنار صفحه ظاهر شود.

چگونه فایل‌های دانلود شده در اندروید را پیدا کنیم؟

و سپس روی Downloads تپ کنید.

چگونه فایل‌های دانلود شده در اندروید را پیدا کنیم؟

اگر از اپلیکیشن Files by Google استفاده می‌کنید، کار شما ساده‌تر خواهد بود. کافی است روی تب Browse تپ کنید.

چگونه فایل‌های دانلود شده در اندروید را پیدا کنیم؟

و سپس روی Downloads تپ کنید.

چگونه فایل‌های دانلود شده در اندروید را پیدا کنیم؟

فولدر دانلودها در اپ‌های دانلود منیجر

توجه کنید که در صورت استفاده از اپ‌های مدیریت دانلود یا دانلود منیجر، ممکن است محل ذخیره شدن فایل‌ها متفاوت باشد. به عنوان مثال اپلیکیشن محبوب ADM پوشه‌ای به همین اسم در روت حافظه‌ی داخلی می‌سازد و فایل‌ها را در آن ذخیره می‌کند. در این نوع اپ‌ها معمولاً قابلیت تغییر دادن فولدر دانلودها وجود دارد و برخی کاربران ترجیح می‌دهند که فایل‌های دانلود شده روی کارت حافظه ذخیره شود و نه حافظه‌ی داخلی.

اگر از اپ‌های مدیریت دانلود استفاده می‌کنید، در حافظه‌ی داخلی یا کارت حافظه به دنبال فولدری با عنوانی شبیه به نام اپ مدیریت دانلود بگردید و آن را باز کنید. روش دیگر یافتن محل ذخیره کردن فایل‌های دانلود شده، مراجعه به تنظیمات آن اپ است.