از نکات مهم در خصوص درخواست ویزای یونان این است که تمام مدارک ارائه شده توسط متقاضیان درخواست ویزای یونان باید به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسند. فراهم کردن شرایط و مدارک لازم برای ویزای یونان نیز مورد نیاز است. متقاضیان درخواست هر یک از انواع ویزای یونان باید مدارک مورد نیاز را آماده کنند و در روزی که به صورت حضوری به دفتر کارگزاری سفارت یونان مراجعه می‌کنند، مدارک را تحویل دهند. در این مقاله قصد داریم با بررسی شرایط ویزای یونان، مدارک لازم برای ویزای یونان و انواع ویزای این کشور به هموطنان عزیز کمک کنیم تا بتوانند اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند.

 در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره ویزای یونان نیاز دارید می توانید با شماره های مجموعه گردشگری سفری دیگر تماس بگیرید و از کارشناسان این مجموعه راهنمایی بگیرید. مجموعه سفری دیگر در زمینه برگزاری تورهای اروپایی و اخذ ویزای شینگن کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند و می‌تواند به شما برای دریافت ویزای شینگن یونان کمک کند.

نکات مهم در خصوص درخواست ویزای یونان

شرایط ویزای یونان

دریافت ویزای یونان برای شهروندان ایرانی کار دشواری است. چرا که سفارت این کشور شرایط دشواری را برای صدور ویزا برای ایرانیان در نظر گرفته است.

از شرایط دریافت ویزای شینگن یونان می‌توان به ارائه تمکن مالی اشاره کرد. تمام افرادی که قصد دریافت ویزای شینگن یونان را دارند باید از ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مدرک تمکن مالی ارائه کنند.

 گردش حساب سه ماه آخر متقاضی نیز جزو شرایط دیگر برای دریافت ویزای شینگن یونان می باشد.

افرادی که قصد دریافت ویزای یونان را دارند باید دارای تاریخچه سفری مناسبی باشند. افرادی که بتوانند ویزا های قبلی، پاسپورت های قبلی و برنامه های سفری که داشته اند را ارائه کنند می توانند شانس بیشتری برای دریافت ویزای شینگن یونان داشته باشند. چراکه افسر سفارت متوجه می‌شود که متقاضی قبلاً هم سفرهای خارجی داشته و قصد بازگشت به کشور خودش را دارد.

 رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به یونان و رزرو محل اقامت یا هتل در یونان از دیگر شرایط دریافت ویزای این کشور است. چراکه به پروسه دریافت ویزای این کشور کمک می‌کند.

 دارابودن دعوتنامه یونان نیز می تواند شانس دریافت ویزای این کشور را افزایش دهد؛ اما ارائه دعوت‌نامه الزامی نیست.

مراحل دریافت ویزای یونان

برای دریافت ویزای یونان متقاضیان باید به وبسایت رسمی vfs گلوبال کارگزار و نمایندگی رسمی سفارت این کشور مراجعه کنند و درخواست ویزای خود را ارائه کنند. متقاضیان با توجه به هدف از سفر یکی از انواع ویزا های یونان را انتخاب می‌کنند و پس از وارد کردن کشور مبدا و کشور مقصد می توانند درخواست ویزای خودشان را ثبت کنند.

اولین مرحله ثبت درخواست ویزای یونان تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین است.

پس از تکمیل فرم آنلاین وقت سفارت یونان برای متقاضیان تعیین می شود و متقاضی می تواند پس از دو هفته کاری برای ارائه مدارک به دفتر کارگزاری vfs گلوبال مراجعه نمایند.

 در روز مراجعه به دفتر کارگزاری، متقاضیان باید مدارک لازم برای ویزای یونان را ارائه کنند و کارهای مربوط به انگشت نگاری را هم انجام بدهند. کارت شناسایی و رسید درخواست ویزا در روز مراجعه به دفتر کارگزاری مورد نیاز است.

 پس از بررسی مدارک متقاضیان ۲۱ روز کاری طول می کشد تا جواب ویزا برای متقاضیان صادر شود.

مدارک لازم برای ویزای یونان

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای ویزای یونان با توجه به انواع ویزای یونان متفاوت است؛ اما ذکر این نکته مهم در خصوص درخواست ویزای یونان ضروری است که متقاضیان باید مدارک دارای ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه یا دادگستری را ارائه کنند. در غیر این صورت مورد تایید سفارت یونان قرار نمی گیرد. مدارک لازم برای ویزای یونان شامل موارد زیر می شود.

  • فرم درخواست ویزای یونان
  • گذرنامه معتبر متقاضی به همراه گذرنامه های قبلی
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا و ارائه رسید آن
  • رزرو قطعی بلیط هواپیما
  • رزرو هتل در کشور یونان
  • دعوتنامه یونان در صورت وجود
  • مدارک شناسایی فرد متقاضی به همراه اصل و ترجمه
  • گواهی اشتغال به کار به همراه اصل و ترجمه
  • سند ازدواج و اسناد ملکی به همراه اصل و ترجمه
  • گردش حساب سه ماه آخر متقاضی
  • تمکن مالی

انواع ویزای یونان

ویزای یونان همان ویزای شینگن است و متقاضیان درخواست ویزای این کشور باید اطلاعات کافی درباره انواع ویزای شینگن داشته باشند. ویزای شینگن شامل دو نوع ویزای کوتاه مدت و بلند مدت می شود.

 ویزای کوتاه مدت شینگن به سه دسته تقسیم می شود

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی که ویزای نوع A می باشد.
  • ویزای ترانزیت که به نام ویزای نوع B شناخته می‌شود.
  • ویزای توریستی یونان که جزو ویزا های کوتاه مدت بوده و در دسته ویزای نوع C قرار می‌گیرد.

 مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت فرودگاهی از ۲۴ ساعت تا ۵ روز است و تنها به افرادی تعلق می گیرد که قصد داشته باشند از طریق فرودگاه های کشور یونان توقف کوتاهی داشته باشند و به کشور دیگری در حوزه شینگن سفر کنند؛ اما اعتبار ویزای توریستی یونان سه ماه است و متقاضیان می توانند با این ویزا سه ماه در یونان بمانند. البته افرادی که ویزای توریستی یونان را داشته باشند می توانند به مدت شش ماه در کل اتحادیه اروپا و منطقه شنگن بمانند و با توجه به نوع ویزای یکبار ورود، دوباره ورود و چند بار ورود به هر یک از این کشورها سفر کنند.

ویزای بلند مدت یونان نیز به ویزای نوع D معروف است و افرادی که قصد تجارت، تحصیل، کار، استفاده از خدمات پزشکی و ... به یونان سفر می کنند، باید ویزای نوع D دریافت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای نوع D یونان بیش از سه ماه هست و با توجه به به اینکه متقاضیان چه مدت در این کشور بمانند قابل تمدید است.

دلایل ریجکتی ویزای یونان

دلایل ریجکتی ویزای یونان باعث می شود تا درخواست شما رد شود. از جمله این دلایل می‌توان به ارائه مدارک جعلی و غیر واقعی اشاره کرد که باعث می شود افسر سفارت از بازگشت شما به کشور خودتان مطمئن نباشد و ویزا را رد کند.

همچنین اگر دلیل مشخصی برای سفر به یونان نداشته باشید، توانایی مالی مناسب نداشته باشید و بیمه مسافرتی معتبر ارائه نکنید، ویزای یونان شما توسط آفیسر سفارت ریجکت می‌شود.

 ذکر این نکته نیز لازم است که امکان رفع ریجکتی ویزای یونان وجود ندارد! متقاضیان باید به مدت ۹ ماه صبر کنند و دوباره مجدداً برای ویزای یونان درخواست دهند. یک نامه به انگلیسی برای قانع کردن دفتر سفارت بنویسند و در این نامه مشخص کنند قصد آن‌ها از سفر به یونان چیست و مدارک ناقص خود را تکمیل نمایند.

به منظور جلوگیری از ریجکتی ویزای یونان و سایر کشورهای اروپایی می توانید از کمک و مشاوره های تخصصی کارشناسان آژانس گردشگری سفری دیگر استفاده کنید. کارشناسان این مجموعه سال ها در زمینه دریافت ویزای کشورهای اروپایی فعالیت داشته اند و می توانند ضمن مشاوره و راهنمایی هموطنان عزیز به آن ها کمک کنند.

کلام پایانی

نکات مهم در خصوص درخواست ویزای یونان تفاوت چندانی با کشورهای دیگر اروپایی ندارد؛ اما متقاضیان دریافت ویزای یونان باید بدانند که تمام مدارک لازم برای اخذ ویزای یونان را باید به صورت تمام و کمال و بدون نقص آماده کنند. همه مدارک باید دارای ترجمه رسمی و تایید وزارت امور خارجه و دادگستری باشد. در غیر اینصورت مورد تایید سفارت یونان قرار نمی گیرد.