با گسترش جمعیت، تعداد خودروها نیز در سطح شهرها و جاده ها افزایش پیدا کرده است و ترافیک های شهری و بین شهری به یکی از معضلات بزرگ برای مردم و نیز افرادی که مسئولیت امنیت و نظم مسیرهای تردد را بر عهده دارند، تبدیل شده است. روش های گوناگونی برای تامین امنیت و برقراری نظم در تردد خودروها وجود دارد که شامل استفاده از نیروی انسانی و یا تکنولوژی های پیشرفته مرتبط می باشد.

سیستم های امنیتی مداربسته مانند دوربین پلاک خوان یکی از این راه حل های تکنولوژی می باشند که با استفاده از تصویربرداری از محیط و خودروها و هم چنین تجزیه و تحلیل اطلاعات در برخی از مدل های این دوربین ها، به پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر سازمان های مرتبط با امنیت و نظم خیابان ها و جاده ها کمک می کنند.

اگر  شما هم درباره عملکرد این دوربین ها و انواع آنها کنجکاو هستید، کاربردها و شناخت دوربین پلاک خوان را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین مدل های متفاوت این فناوری دوربین مداربسته را می توانید در سایت مجموعه دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

دوربین پلاک خوان چیست؟

دوربین پلاک خوان یا LPR نوعی از دوربین های امنیتی مداربسته است که با استفاده از تکنولوژی های خاص، برای تشخیص و خواندن پلاک خودروها به کار می رود. این دوربین ها می توانند به صورت خودکار پلاک های خودروها و دیگر اطلاعات مرتبط را تشخیص داده و حتی برخی از سیستم های آن قادر به ردیابی هدف و تجزیه و تحلیل داده های ارسال شده هستند.

دوربین های پلاک خوان راه حلی فوق العاده و بسیار مفید برای معضلات ترافیکی هستند که با شناسایی پلاک خودروها و پیگیری متخلفان و هم چنین تحلیل داده ها به نظم بیشتر در تردد خودروها کمک می کنند. این دوربین ها موجب صرفه جویی در زمان و بالا رفتن دقت و سرعت به صورت خودکار می شوند و مزیت های زیادی را در فضاهای مختلف دارند.

دوربین پلاک خوان یک تکنولوژی پیشرفته در دوربین های امنیتی است که علاوه بر کنترل ترافیک و نظم شهری در بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای دوربین های ثبت پلاک

دوربین های پلاک خوان کاربردهای گسترده ای در فضاهای مختلف دارند و با قابلیت های پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی و دید در شب مزایای زیادی را برای کاربران به دنبال دارند. در زیر برخی از مکان هایی که می توانند از دوربین پلاک خوان برای تامین نظم و امنیت بهره ببرند، نام می بریم.

  • پارکینگ های عمومی و خصوصی
  • کارخانه ها و کارگاه ها
  • پلیس راه ها و اخذ عوارض
  • معابر شهری
  • جاده های بین شهری

و بسیاری از مکان های دیگر می توانند از دوربین پلاک خوان برای تشخیص پلاک خودروهای عبوری استفاده کنند. این دوربین ها در مدل های متفاوت و با فناوری های متفاوت تولید می شوند که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

تشخیص پلاک

انواع دوربین پلاک خوان

انواع متفاوتی از دوربین های پلاک خوان در بازار جهانی به فروش می رسد که با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهند، دسته بندی می شوند. چهار نوع اصلی از فناوری این دوربین ها طراحی شده است که قابلیت ها و مزایای متفاوتی نیز دارند؛ اما به طور کلی همه آنها برای شناسایی پلاک خودروها در مکان های مختلف استفاده می شوند.

  • LPR
  • ANPR
  • ALPR
  • NPR

این موارد، نمونه فناوری های دوربین های تشخیص پلاک هستند که بر اساس قابلیت پردازش اطلاعات و هوش مصنوعی دسته بندی می شوند. در واقع تفاوت اصلی این است که دوربین های معمولی تنها پلاک را تصویربرداری می کنند؛ اما دوربین های پلاک خوان هوشمند، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری به افراد می دهند. مدل های متفاوت این دوربین ها را می توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین و یا با تماس تلفنی با کارشناسان ثبت نمایید.

پرفروش ترین مدل های دوربین پلاک خوان در ایران

در ایران هم نمایندگی های فروش دوربین های امنیتی، برخی از مدل های دوربین پلاک خوان را به فروش می رسانند. برندهای زیادی در تولید این دوربین ها فعال هستند و قیمت های متفاوتی هم دارند. دوربین مداربسته پلاک خوان AT یکی از پرفروش ترین مدل های دوربین های تشخیص پلاک در ایران می باشد که می تواند در شرایط آب و هوایی متفاوت و نیز در تاریکی شب تصویربرداری را ارائه می کند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه دیگر مزیت این دوربین است که باعث محبوبیت بالای این برند در میان کاربران شده است.

دوربین مارکت

انتخاب بهترین دوربین پلاک خوان

بهترین دوربین های پلاک خوان را با مناسب ترین قیمت از دوربین مارکت انتخاب کنید. مجموعه دوربین مارکت که سابقه زیادی در فروش تجهیزات امنیتی دارد، خدمات فروش دوربین های مداربسته در مدل ها و با فناوری های متفاوت را با قیمت های بسیار مناسب ارائه می کند. شما هم می توانید با مراجعه به سایت دوربین مارکت، دوربین مداربسته مورد نظر خود را بر اساس بودجه و اهداف امنیتی با گارانتی معتبر و قیمت مناسب از این مجموعه خریداری کنید.