تلویزیون سامسونگ یکی از بهترین انواع تلویزیون‌هایی است که می‌توانید برای منزل یا محل کار خود بخرید. این مارک مشهور 85 سال پیش در کره پایه‌گذاری شد و در حال حاضر یکی از مشهورترین و باکیفیت‌ترین لوازم خانگی را تولید می‌کند. با این حال هرچقدر هم که تولیدات یک برند خوب باشد، باز هم با مشکلاتی روبرو می‌شود. خاموش شدن تلویزیون سامسونگ به‌طور ناگهانی و همچنین روشن نشدن تلویزیون سامسونگ از جمله این مشکلات هستند.

گاهی اوقات می‌توانید با روش‌های ساده‌ای مشکل را برطرف کنید. اما اگر مشکل جدی باشد، باید از یک شرکت خدماتی تعمیر تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

ما در این‌جا علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ و همچنین روشن نشدن آن را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی را که برای حل این مشکل وجود دارد ارائه می‌کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ چیست؟

گجت‌های هوشمند تمام عملکرد مورد نیاز شما را در یک دستگاه فراهم می‌کنند. با این حال، این دستگاه‌ها بدون نقص نیستند. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ یکی از نقص‌ها است که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

شایع‌ترین دلیل خاموش شدن تلویزیون سامسونگ، مشکل در تنظیمات تلویزیون یا خطای اتصال به دستگاه‌های خارجی است. با این حال، ما در این‌جا به هفت دلیل و راه حل‌های مناسب آنها خواهیم پرداخت.

1. نرم افزارهای قدیمی

اکثر مردم از این‌که نرم افزار تلویزیونشان نیاز به به‌روز رسانی دارد، بی‌اطلاع هستند. یعنی اگر آپدیت نرم‌افزار روی خودکار تنظیم نشده باشد، شما باید به‌صورت دستی سیستم را به‌روز کنید.

اگر نرم افزار تلویزیون خود را به روز نکرده‌اید، ممکن است تلویزیون شما خاموش شود. برای آپدیت مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • تلویزیون خود را روشن کنید.
  • به بخش تنظیمات بروید.
  • پشتیبانی را انتخاب کنید.
  • بر روی Software Update کلیک کنید.
  • Update Now را انتخاب کنید.

به روزرسانی معمولا سی دقیقه طول می‌کشد و نباید در این زمان دستگاه را خاموش کنید.

2. تنظیمات Eco-Solution

برخی از تلویزیون‌های سامسونگ دارای تنظیمات سازگار با محیط زیست هستند که ممکن است ناخواسته آنها را فعال کرده باشید. هنگامی که برای مدت‌طولانی هیچ ورودی وجود ندارد، این تنظیمات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، تلویزیون سامسونگ شما را خاموش می‌کند.

برای حل این مشکل باید در تنظیمات تلویزیون دنبال این آپشن بگردید و آن را خاموش کنید.

3. تنظیمات تایمر خواب

اگر گزینه Sleep Timer تلویزیون شما روشن باشد، آن را بعد از مدت زمان از پیش تعیین شده‌ای خاموش می‌کند. اگر تلویزیون در فاصله‌های زمانی ثابتی خاموش می‌شود، ممکن است این تنظیم در آن فعال باشد. پس در قسمت تنظیمات این مورد را چک کنید.

4. محافظ برق معیوب

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ بعد از چند دقیقه

محافظ برق وسیله‌ای است که از دستگاه‌های الکترونیکی در برابر نوسانات برق محافظت می‌کند. اگر محافظ برق شما خراب باشد و تلویزیون سامسونگ به آن وصل باشد، ممکن است دلیل این مشکل همین باشد. برای حل آن تلویزیون را بدون محافظ به پریز بزنید تا ببینید مشکل حل می‌شود یا نه. در صورت نیاز لازم است یک محافظ جدید بخرید تا مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ حل شود.

5. خطای اتصال

همان‌طور که قبلاً گفته شد، خطای اتصال یکی از دلایل احتمالی و رایج خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ است.

اگر تلویزیون سامسونگ شما به دستگاه‌های خارجی مانند کنسول‌های بازی متصل باشد و آنها به‌طور ناگهانی خاموش ‌شوند، تلویزیون شما نیز ممکن است خاموش شود. باید کابل‌های برق آن‌ها را از برق بکشید و قبل از وصل کردن دوباره آن‌ها را خاموش کنید و مطمئن شوید که به‌درستی وصل شده‌اند.

همچنین اگر از کابل HDMI غیر استاندارد استفاده می‌کنید، ممکن است صفحه تلویزیون شما به‌دلیل خطای اتصال سیاه شود.

6. کالیبراسیون مجدد

ممکن است تلویزیون سامسونگ شما هر از چند گاهی نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون را به مدت 30 ثانیه از پریز جدا کنید، سپس آن را مستقیماً به یک پریز برق وصل کنید.

7. مادربرد معیوب

ایراد در مادر برد تلویزیون

مادربرد هر تلویزیون یکی از اجزای مهم آن است و تمام پردازش‌ها را کنترل می‌کند. اگر مهارت‌های فنی نداشته باشید، نمی‌توانید به تنهایی یک مادربرد معیوب را تعمیر کنید. پس اگر هیچ‌کدام از راه حل‌های بالا مشکل شما را حل نکرد، می‌توانید از خدمات یک تعمیرگاه مجاز سامسونگ استفاده کنید. ما در شرکت خدماتی سامسونگ سرویس، آماده هستیم تا خدمات مورد نیاز شما را در زمینه‌های مختلف از جمله روشن نشدن تلویزیون سامسونگ و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ ارائه دهیم.

دلایل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ نیز یکی از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید. از آنجا که دلایل مختلفی می‌تواند سبب این مشکل شود، لازم است راه حل‌ها را بر اساس علائمی که در تلویزیون می‌بینید دنبال کنید. می‌توانید از راهنمای زیر برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ بهره ببرید.

بررسی چراغ قرمز تلویزیون و اقدام بر اساس شرایط آن

بررسی حالت های چراغ پاور تلویزیون

هنگامی که تلویزیون خاموش است اما به برق وصل است، چراغی که معمولا در قسمت پایین و کنار دکمه پاور آن نصب شده است، به رنگ قرمز است و چشمک نمی‌زند. این بدان معناست که تلویزیون سامسونگ شما برق مورد نیاز خود را دریافت می‌کند و دلیل روشن نشدن آن ممکن است خرابی کنترل از راه دور، نرم‌افزار یا در موارد نادر، مسئله جدی‌تر (مشکلات سخت افزاری) باشد.

اما وقتی این چراغ خاموش است، معنای آن دو چیز می‌تواند باشد. اول این‌که تلویزیون شما میزان کافی برق دسترسی ندارد و دوم این‌که تلویزیون روشن است، اما صفحه نمایش شما تصویری تولید نمی‌کند.

اگر چراغ قرمز چشمک می‌زند، این بدان معناست که تلویزیون منبع تغذیه را تشخیص می‌دهد اما به‌دلیل نداشتن منبع تغذیه مناسب از روشن شدن خودداری می‌کند. این می‌تواند به‌دلیل معیوب بودن محافظ برق یا خرابی خازن‌های خود تلویزیون سامسونگ باشد.

برای حل این مشکلات می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید و اگر موفقیت‌آمیز نبود، لازم است برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ از یک متخصص کمک بگیرید.

1. تلویزیون را به پریز برق دیگری وصل کنید

این راه حلِ مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، فقط در صورتی مفید است که تلویزیون شما اصلاً روشن نباشد (یعنی نور قرمز خاموش باشد). در غیر این صورت، اگر نور قرمز وجود داشت به مرحله بعدی بروید.

2. پریز برق را چک کنید

چک کردن پریز برق تلویزیون

همان‌طور که گفتیم، ممکن است پریز برق معیوب باشد و برق تلویزیون شما را به میزان کافی تامین نکند.

تلویزیون خود را به پریز برق دیگری که مطمئن هستید کار می‌کند وصل کنید. البته می‌توانید با وصل کردن دستگاه دیگری به پریز برق، آن را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا کار می‌کند یا خیر.

3. کابل برق را بررسی کنید

درست مانند نکته قبلی، مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ ممکن است به دلیل برق‌رسانی ناکافی از پریز باشد. علاوه بر این، درگاهی را که کابل برق از طریق آن به تلویزیون وصل شده است بررسی کنید و مطمئن شوید که اتصال آن کاملا محکم است. همچنین می‌توانید آن را بیرون کشیده و پس از تمیز کردن دوباره وصل کنید.

اگر همه این کارها را انجام دادید و باز هم مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ پابرجا بود، می‌توانید مطمئن باشید که مشکل از منبع برق نیست. پس به سراغ راهکار بعدی بروید و آن را برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ امتحان کنید.

4. روش soft reset یا بازنشانی نرم

یک بازنشانی نرم می‌تواند بسیاری از مشکلات تلویزیون شما را برطرف کند. برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، این کارها را انجام دهید:

  • تلویزیون خود را از پریز برق جدا کنید.
  • آن را به مدت 60 ثانیه در همین حالت نگه دارید.
  • دکمه پاور تلویزیون (نه کنترل از راه دور) را به مدت 30 ثانیه فشار دهید.
  • تلویزیون را دوباره به منبع برق وصل کنید و روشن کنید.

این فرآیند بازنشانی نرم، با روشن و خاموش کردن تلویزیون درحالی‌که هنوز به برق متصل است کاملاً متفاوت می‌باشد. دلیل این‌که این روش می‌تواند مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ را حل کند این است که شارژ اضافی را که در تلویزیون شما ایجاد شده و از روشن شدن آن جلوگیری می‌کند، حذف می‌کند.

البته این روش با ریست فکتوری هم فرق دارد.

اگر مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ برطرف شد، عالی است! در غیر این صورت، به مرحله بعدی بروید.

5. ریموت را بررسی کنید

تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

این راه حل مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ معمولا زمانی مناسب است که چراغ قرمز روشن باشد و شما نتوانید با ریموت آن را روشن کنید. لازم است باطری ریموت را عوض کنید، آن را ریست کنید و داخلش را تمیز کنید. ممکن است این راه حل ساده به نظر برسد و بدیهی؛ اما در بسیاری از موارد مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ به این روش ساده حل می‌شود.

6. مطمئن شوید که نور پس زمینه مشکل ندارد

همان‌طور که گفتیم، ممکن است مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ به این دلیل باشد که در حقیقت تلویزیون روشن است، اما تصویری را ایجاد نمی‌کند. برای تشخیص این مشکل، در حالی که تلویزیون ظاهرا روشن است (چراغ قرمز خاموش است و دستگاه به برق متصل است)، نور یک چراغ قوه را روی صفحه آن بیندازید. اگر واقعا خاموش باشد، نور منعکس می‌شود، اما اگر روشن باشد می‌توانید سیاهی و طرح‌هایی را داخل صفحه ببینید که نشانه روشن بودن تلویزیون است.

بعضی مواقع تلویزیون روشن است اما تاریک شدن صفحه تلویزیون سامسونگ باعث می شود که ما فکر کنیم که تلویزیون خاموش شده است، تاریک شدن صفحه تلویزیون در بیشتر مواقع به دلیل خرابی بک لایت تلویزیون می باشد، بک لایت نور روشن کننده صفحه نمایش می باشد، صفحه برای اینکه تصویر را نمایش دهد به یک منبع نور نیاز دارد، این نور توسط مجموعه لامپ های ال ای دی تامین می شود.

با این حال اگر همه مراحل بالا را انجام دادید و باز هم تلویزیون شما روشن نشد، اصلا نگران نشوید. شما می‌توانید از خدمات سامسونگ سرویس استفاده کنید. با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم و در صورت لزوم یک سرویس کار متبحر را برای رسیدگی به تلویزیون شما به محل اعزام نماییم.

 https://samsung-services.ir/cause-samsung-tv-does-not-turn-on.html