خاموش شدن ناگهانی گوشی تلفن همراه در هنگام کار، اتفاقی است که برخی کاربران با آن مواجه می‌شوند. این پیشامد، ممکن است، برای گوشی‌های هر برند، اتفاق بیفتد. حتی برندهای مشهوری مانند سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شاید بسیاری از افراد، علت خاموش شدن گوشی سامسونگ را به اشکال در باطری آن نسبت دهند؛ اما واقعیت امر این است که ضعف باطری، تنها یکی از دلایل این اتفاق است؛ به عبارت دیگر عوامل متعددی، ممکن است، باعث خاموش شدن گوشی موبایل شوند؛ این دلایل را می‌توان به دو دسته کلی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم نمود. در ادامه به بیان علت‌های خاموش شدن گوشی سامسونگ پرداخته و سپس راهکارهایی برای حل مشکل ارائه می‌دهیم.

علل خاموش شدن گوشی سامسونگ

خراب شدن باتری

ضعیف یا خراب شدن باتری، یکی از اصلی‌ترین علت‌های خاموشی ناگهانی گوشی است. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که اگر خاموش شدن موبایل شما، همراه با یکی از نشانه‌های زیر است، باتری شما خراب شده است:

  • گوشی، فقط در زمان اتصال به شارژ روشن است و در صورت جدا کردن شارژر از پریز برق، خاموش می‌شود.
  • گوشی، بدون هیچ گونه علائم هشدار دهنده (صدا یا تاریک و روشن شدن صفحه نمایشگر) به یکباره خاموش می‌شود.
  • باد کردن باتری گوشی، یکی دیگر از نشانه‌های خرابی آن است که در برخی موارد، خاموش شدن تلفن همراه را در پی دارد.

در این مواقع باید برای تعویض باتری معیوب به یک مرکز معتبر تعمیر گوشی سامسونگ مراجعه نمایید.

مشکلات سخت افزاری

مسائلی مثل خراب شدن تاچ، صفحه نمایش، هارد یا پردازنده در زمره مشکلات سخت افزاری قرار گرفته و گاهی اوقات باعث خاموشی گوشی می‌شوند. در صورت مواجهه با چنین مواردی، حتماً باید به فرد متخصص مراجعه کرد، تا قطعه خراب شده، تعمیر و یا در صورت لزوم، تعویض گردد.

گرم شدن بیش از حد گوشی سامسونگ

بالا رفتن دمای بیش از حد گوشی، یکی از عواملی است که خاموشی تلفن همراه را در پی دارد. لازم به توضیح است که گرم شدن گوشی به دلایل گوناگونی اتفاق می‌افتد که یکی از آنها کار کردن زیاد با موبایل است؛ در واقع داغ شدن و خاموشی دستگاه، یک روش دفاعی است که گوشی سامسونگ، برای محافظت از سلامت قطعات خود به کار می‌برد.

بعضی وقت‌ها داغ شدن گوشی سامسونگ به علت استاندارد نبودن قاب محافظ آن است؛ از این رو تهیه قاب باکیفیت متناسب با گوشی، اهمیت زیادی دارد.

ضربه خوردن یا خیس شدن گوشی

خیس شدن نیز می‌تواند یکی از مهمترین دلایل برای خاموشی گوشی سامسونگ می‌گردد. در صورت نفوذ آب به دستگاه تلفن همراه، باید در اسرع وقت، گوشی را باز کرده و اجازه دهیم، کلیه قسمت‌های داخلی و خارجی آن به طور کامل خشک شوند؛ به احتمال زیاد پس از بستن مجدد گوشی (البته به روش صحیح) مشکل، برطرف می‌شود.

شایان ذکر است که ضربه خوردن گوشی، ممکن است، باعث شل شدن باطری و سایر قطعات داخلی گردد؛ همچنین احتمال آسیب دیدن برخی قطعات وجود دارد. در این حالت، احتمال بروز مشکلاتی مانند خاموش شدن دستگاه، زیاد است.

مشکلات نرم افزاری

گاهی اوقات به روز نبودن سیستم عامل یا دستکاری کردن ناخواسته برخی تنظیمات گوشی، منجر به خاموشی آن می‌گردند؛ برای جلوگیری از بروز این مشکل و برطرف کردن آن، باید برنامه‌ها را بروزرسانی کرده و به خصوص از نسخه آپدیت شده سیستم عامل گوشی سامسونگ استفاده کرد.

علت خاموش شدن گوشی سامسونگ

ویروسی شدن گوشی سامسونگ

ویروسی شدن گوشی سامسونگ، همچنین وجود نرم‌ افزارهای مخرب ویروسی یا بدافزارها، می‌تواند، عملکرد موبایل را با مشکل مواجه کند، یا موجب خاموشی آن گردد.

بدیهی است که بهترین راه برای پیشگیری از ویروسی شدن گوشی، نصب یک آنتی ویروس مطمئن بر روی آن است؛ در صورت مشاهده هر گونه هشداری مبنی بر وجود برنامه ویروسی، باید فوراً نرم افزار مخرب را حذف نمود.

استفاده از شارژر تقلبی

استفاده از شارژر تقلبی، همچنین خراب شدن کابل یا آداپتور شارژر یکی از رایج‌ترین علت‌های خاموشی گوشی موبایل است.

واضح است که بهترین روش پیشگیری از بروز اتفاق بالا، استفاده از شارژر اصل خود گوشی است؛ همچنین در صورتی که با به کار بردن شارژر دیگری، مشکل خاموشی گوشی، برطرف گردید، قطعاً مشکل از شارژر بوده و باید آن را تعویض کنید.

راهکارهای رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ

قبل از ارائه راهکارهای رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ باید خاطر نشان کرد که عبارت مشهور پیشگیری بهتر از درمان است، در مورد دستگاه‌های تلفن همراه نیز صدق می‌کند؛ به بیان بهتر برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی سامسونگ، باید از آن در برابر آسیب‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محافظت کرد.

علت خاموش شدن گوشی سامسونگ

در ادامه، مهم‌ترین روش‌های رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ را بیان می‌کنیم:

استفاده از محافظ مناسب

استفاده از قاب محافظی که از ضخامت مناسب برخوردار بوده و به دکمه‌ پاور فشار وارد نمی‌کند. طبق بررسی‌های انجام شده، برخی از قاب‌ها به دلیل فشار آوردن به دکمه پاور، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی شوند.

برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

اگر با وجود حذف برنامه‌های مشکوک و اسکن ویروسی گوشی سامسونگ، همچنان با مشکل خاموش شدن دستگاه، مواجه هستید و به سلامت سخت‌افزاری گوشی خود نیز تا حدودی اطمینان دارید، بهتر است، گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. با انجام این کار، کلیه مشکلات نرم افزاری احتمالی (که ممکن است، از چشم شما پنهان مانده باشند) برطرف می‌گردند.

ناگفته نماند که با برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، کلیه داده‌ها پاک می‌شوند؛ بنابراین قبل از انجام این کار حتماً از اطلاعات مورد نیاز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 پاک کردن حافظه پنهان یا کش گوشی

پاک کردن کش یا حافظه پنهان گوشی، یکی از موثرترین راهکارهایی است که برای حل مشکل خاموشی موبایل، پیشنهاد می‌شود. مزیت انجام این کار آن است که اطلاعات گوشی پاک نمی‌شوند.

کش، یک فضای ذخیره سازی موقت در دستگاه است که به منظور بهبود عملکرد آن تعبیه شده است و بروز اختلال در آن باعث ایجاد مشکلاتی مثل داغ شدن یا خاموشی غیرمنتظره گوشی می‌گردد.

مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیر موبایل

اگر با وجود رفع دلایل خاموش شدن گوشی و انجام روش‌های بیان شده، هنوز هم مشکل بر جای خود باقی است، باید برای تعمیر گوشی خود به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما شرکت ماناتل است. این مرکز، دارای خدمات ویژه‌ای بوده (ارائه مشاوره لازم، تحویل گرفتن گوشی درب منزل و تعمیر آن در اسرع وقت) و سلامت گوشی شما را تضمین می‌کند.