مصرف میوه‌های خشک مثل برگه زردآلو، هلو و قیسی در میان ایرانیان، بسیار رایج است. از سوی دیگر، کارخانجات تولید لواشک، آلوچه، کمپوت و... هم، مقدار زیادی از این مواد خوراکی را نیاز دارند. به همین دلیل، ضرورت دارد که این مجتمع‌های غذایی، مواد اولیه مورد نیاز خود را با استفاده از تجهیزات میوه چیپس کن صنعتی، تأمین کنند. این تجهیزات، پروسه خشک کردن انواع خوراکی‌ها را بدون نیاز به نور آفتاب و در هر شرایط آب‌وهوایی، فراهم می‌کنند، اما شاید سوال بسیاری از صاحبان صنایع یا افراد علاقه‌مند به شروع کسب‌وکار تولید چیپس میوه، این باشد که قیمت روز دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی بکردانه یا دیگر برندها چند است؟ در این مطلب علاوه بر پاسخ به این پرسش، شما را با انواع این ماشین‌آلات صنایع غذایی آشنا خواهیم کرد.

انواع دستگاه های میوه خشک کن صنعتی در بازار ایران

شرکت‌های مختلف از جمله برند بکردانه، خشک‌ کننده‌های مواد غذایی را در دو نوع صنعتی و خانگی، تولید و روانه بازار می‌کنند. بعضی از انواع میوه خشک کن های صنعتی گازی و برقی را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد.

دستگاه خشک کن کابینتی

تجهیزات چیپس کن میوه و سبزیجات کابینتی یا سینی‌دار، با وجود این‌که فضای کمی را اشغال می‌کنند،  محیط نسبتاً بزرگی برای تهیه انواع محصولات دارند. در این دستگاه‌ها از سیستم گرمایشی و سیستم کندانسور بین طبقات برای حذف رطوبت مواد غذایی مختلف، از سبزیجات گرفته تا گوشت، استفاده می‌شود.

قیمت پایین و کاربرد آسان از جمله ویژگی‌هایی هستند که این محصولات را برای استفاده در کارگاه‌های کوچک مناسب کرده‌اند. این وسایل در ابعاد و اندازه‌های مختلف، از 6 تا 80، ساخته شده و بر این اساس، به سه نوع تک کابین، دو کابین و سه کابین دسته‌بندی می‌شوند.

قیمت روز دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی بکردانه (دست دوم و نو)

خشک کن صنعتی میوه به روش انجماد

  • دستگاه‌های صنعتی تصعیدی با نام علمی Freeze Dryer، انواع مختلف چیپس میوه و سبزیجات را با کیفیت بسیار بالا تهیه می‌کنند. هزینه خرید این محصولات بسیار زیاد است. همچنین از آنجایی که سرعت عملکرد این ماشین‌آلات صنعتی مواد غذایی، به روش انجماد، بسیار کم است، قیمت نهایی محصولات تولید شده توسط آن‌ها هم بالا است. این قبیل ماشین‌آلات به دو دسته سینی‌دار و تونلی تقسیم می‌شوند.
  • چیپس کن تصعیدی مجهز به سینی: در تجهیزات مواد غذایی، تصعیدی سینی‌دار کندانسور در اتاقک یا جدا از آن قرار داده می‌شود. کندانسور که عامل گرم شدن سینی‌ها است، در صورت قرار داشتن در اتاقک دیگر، با کمک لوله‌ای به اتاقک اصلی وصل می‌شود. سینی‌ها هم بعد از چیده شدن مواد غذایی رویشان، درون محفظه دستگاه قرار خواهند گرفت.
  • چیپس کن تصعیدی تونلی: در این مدل‌ها، سینی‌ها از یک طرف دستگاه وارد شده و از سمت دیگر خارج می‌شوند. کنترل کیفیت چیپس‌ها در تجهیزات مزبور، راحت‌تر است و امکان افزایش دما هم وجود دارد.

خشک کن خورشیدی

این مدل چیپس کننده‌ها، انرژی نور خورشید را به دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای از بین بردن رطوبت میوه‌ها و سبزیجات، استفاده می‌کنند.

  • چیپس کن خورشیدی پسیو: در این مدل‌ها، انرژی خورشید با کمک نیروهای رانشی و فشار هوا، در میان مواد غذایی، به گردش در می‌آید.
  • چیپس کن خورشیدی اکتیو: عملکرد این نوع وسایل هم مشابه مدل‌های پسیو است.

خشک کن صنعتی به روش گردش هوای داغ

یکی از بهترین راه‌ها برای تولید میوه و سبزیجات چیپسی، استفاده از هوای گرم است. در وسایل صنعتی مورد بحث هم از گرمای مناسب برای خروج رطوبت از مواد غذایی، استفاده می‌شود. این محصولات در دو نوع کابینتی و تونلی، تولید و روانه بازار می‌شوند.

قیمت روز دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی بکردانه (دست دوم و نو)

دستگاه های میوه خشک کن بکردانه با بهترین قیمت

قیمت روز دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی بکردانه و دیگر برندها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. نام برند سازنده، قطعات و تجهیزات به کار رفته، تکنولوژی‌های مورد استفاده، کارایی، خدمات و گارانتی دستگاه، از جمله این پارامترها هستند.

گروه تولیدی بکردانه یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده انواع دستگاه خشک کننده مواد غذایی در ایران است. این شرکت به واسطه بهره‌گیری از نیروهای متخصص و جوان، از همان ابتدای فعالیت خود، توانسته ماشین‌آلاتی باکیفیت را به بازار عرضه کند. به طوری که امروزه محصولات خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی این برند، علاوه بر ایران در کشورهای دیگر هم به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بکردانه https://www.bekrdaneh.ir/fa، باکیفیت‌ترین میوه خشک‌ کن‌های نو یا دست دوم را با بهترین قیمت، خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.