برترین شرکت‌های سازنده در صنعت تلویزیون امروزه محصولات تولیدی خود را در تنوع فوق العاده بالا وارد بازار جهانی می‌کنند اما بخاطر وضعیت نابسامان اقتصادی در بازار ایران اصولاً گزینه‌های پیش روی کاربران محدودتر می‌شود. از طرف دیگر می‌توان امیدوار بود که حتی مدل‌های رده پایین‌تر شرکت‌های نامدار از قبیل سامسونگ امکانات خوبی دارند و می‌توانند پاسخگوی انتظارات معمولی کاربران از جنبه کیفیت تصویر باشند. خرید تلویزیون‌های با قیمت ارزانتر اصولاً به افرادی که پیشنهاد می‌شود که گزینه‌هایی برای مصارف چندان حرفه‌ای لازم ندارند.

تلویزیون‌های ارزان قیمت عموماً فاقد امکانات حرفه‌ای برای بازی با کنسول‌های نسل جدید هستند بنابراین حداقل بخاطر گرافیک به گیمرها پیشنهاد نخواهند شد. یک لاین اختصاصی سامسونگ با لقب Crystal UHD به عنوان ارزانترین تلویزیون‌های این برند وارد بازار می‌شوند. در ادامه این مطلب 3 مدل از ارزان‌ترین تلویزیون‌های 4K سامسونگ در سال 2023 را به اختصار معرفی کرده‌ایم.

تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون CU7000 لقب ارزانترین تلویزیون کریستال 4K سال 2023 را به خود اختصاص داده است. سامسونگ در سال گذشته تولید تلویزیون سری 7 را متوقف ساخته بوده اما اکنون این تلویزیون به عنوان یک مدل سطح پایه به عنوان جایگزین مدل AU7000 سال 2021 معرفی می‌شود. در نمای کلی تلویزیون شاهد ظاهری ساده با فریم و عمق بدنه کم هستیم. پایه‌های تلویزیون که از نوع سنتی دوشاخه هستند به خوبی وزن بدنه آن را تحمل می‌کنند. این تلویزیون کریستال 2023 به لطف پردازنده قدرتمند توانایی بهینه سازی منابع ویدئویی با کیفیت 4K را دارد.

در تلویزیون CU7000 از فرمت HDR10+ پشتیبانی می‌شود منتها فاقد مشخصات حرفه‌ای مانند نرخ نوسازی متغیر (VRR) و HDMI 2.1 است. توان صدای تلویزیون برابر 20 وات است و فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند Q-Symphony جهت ارتقاء صوتی از طریق ساندبار سازگار لحاظ شده است. نسخه ساده شده از اسمارت هاب سامسونگ در این تلویزیون 4K اجرا شده اما به نسبت مدل‌های رده بالاتر ویژگی‌های کمتری دارد.

تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون CU8000 در رده‌بندی بالاتر از مدل CU7000 به عنوان یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ در سال 2023 در بازار شناخته می‌شود. این تلویزیون Crystal UHD، تصاویر را با رزولوشن واقعی 4K به نمایش می‌گذارد و به لطف برخورداری از پنل VA، نسبت کنتراست یا تضاد رنگ‌ خوبی دارد. شکل پایه‌های تلویزیون به صورت تخت باریک است طوریکه با مدل BU8000 سال 2022 تفاوت دارد. میزان ضخامت فوق العاده کم بدنه از نقاط عطف طراحی تلویزیون به شمار می‌آید.

این تلویزیون بجز در سایز 85 اینچ فاقد ویژگی‌های VRR و HDMI 2.1 است. سری 8 نیز با پردازنده کریستال 4K برای ارتقاء قدرتمند طراحی شده است. CU8000 کیفیت تصویر به نسبت بهتری را از CU7000 ارائه می‌دهد و می‌تواند یک انتخاب فوق العاده برای تماشای فیلم و سریال در فضای نه چندان روشن باشد. این دستگاه پشتیبانی فناوری HDR10+ دارد و در نمایش محتوای HDR به دلیل کنتراست و کیفیت رنگ خوب عمل می‌کند. توان خروجی صدای تلویزیون نیز 20 وات بوده و از فناوری‌های پیشرفته در این بخش استفاده می‌کند.

این تلویزیون نیز نسخه بروز شده سیستم عامل تایزن را اجرا می‌کند و البته که ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند. جالب اینجاست که این تلویزیون با ریموت کنترل پیشرفته سامسونگ که از طریق پنل خورشیدی قابل شارژ است و با مدل‌های گرانتر دیده می‌شود به کاربران عرضه خواهد شد.

تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000

از دیگر تلویزیون‌های ارزان قیمت سامسونگ در سال 2023 باید به BU8000 اشاره داشت. BU8000 در واقع محصول سال 2022 است منتها هنوز داخل بازار موجود است. این تلویزیون کریستال 4K به لطف وسعت رنگ عالی، پنل VA و در نتیجه آن کنتراست بالا یک گزینه عالی برای تماشای فیلم و سریال است. BU8000 دارای پایه‌های دوشاخه با شکل منحصربه‌فرد و قابلیت تنظیم ارتفاع است و مواردی مانند فریم و بدنه کم ضخامت جزو نقاط قوت دیزاین آن محسوب می‌شوند. این تلویزیون ارزان خوشبختانه مطابق انتظار از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند. مانند مدل‌های معرفی شده در بالا این تلویزیون نیز ویژگی‌های پیشرفته برای بازی با کنسول‌های نسل نهم را ندارد.

2 بلندگوی داخلی تلویزیون دارای خروجی صدای 20 وات هستند. سامسونگ چندین فناوری انحصاری را در بخش صوتی برای بهبود کیفیت صدا و یا زمینه سازی برای ارتقاء آن تعبیه کرده است. سیستم عامل تایزن توسط یک رابط کاربری تمام صفحه در تلویزیون سامسونگ گزینه‌های سرگرمی متعدد را ارائه می‌کند. BU8000 سال 2022 با ریموت کنترل SolarCell به خریداران عرضه می‌شود و این ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد. قیمت تلویزیون BU8000 در مقایسه با مدل‌های همرده از سایر برندها کم است و از طرفی با امکانات عالی در کانون توجه خریداران قرار می‌گیرد.

تلویزیون سامسونگ BU8000