خرید تلویزیون از بین بی‎نهایت گزینه‎ای که پیش‎ روی شماست می‎تواند کار سختی باشد. اما همیشه می‎توان به برندهای مطرح جهانی تکیه کرد. ال جی، سامسونگ و سونی سه برند معتبری هستند که کیفیت تلویزیون‎های‏‎شان همیشه زبانزد عام و خاص بوده است. پیدا کردن این محصولات در بازار ایران کار سختی است. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه دارید لازم است که یک فروشگاه معتبر برای انجام این کار پیدا کنید. همچنین لازم است که در مورد بهترین تلویزیون 2023 هم چیزهایی بدانید تا انتخاب هوشمندانه‌‎ای داشته باشید.

بهترین تلویزیون 2023 ال جی

تلویزیون‎های ال جی سری C3 خلف نیکوی C2 یکی از حرفه‎ای‎ترین و بهترین تلویزیون 2023 است که تا به الان عرضه شده. طراحی این دو محصول تقریبا مشابه با یکدیگر است. هر دوی آن‎ها از حاشیه‎های نقره‎ای و نازکی برخوردارند که ظاهر آن را بسیار شیک و مدرن کرده است. پایه‎های کوچک اما مقاوم این محصول را به سوی مینیمال‎ بودن سوق داده و انتخاب مناسبی برای جوانان خواهد بود.

تقریبا مهم‎ترین ویژگی‎ که برای این تلویزیون می‌توان در نظر گرفت، کیفیت بالای تصویر و نوع پنلی است که در آن استفاده شده. شرکت ال جی تمام تلاش خود را کرده تا این تلویزیون میان‎رده از نظر کیفیت تصویر در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد. این تلویزیون به شما اجازه می‎دهد تا محتواهای در سطح k4 را در نهایت ظرافت و کیفیت مشاهده کنید. این محصول را می‎توان یکی از بهترین گزینه‎ها برای گیمرها دانست. فناوری HDR در ورژن‎های بهبود‎یافته یعنی HDR10 PRO و HLG در این تلویزیون ظاهر شده تا تصاویر با جزئیات هر چه بیشتر و با وضوح و شفافیتی باورنکردنی به چشم مخاطب برسد.

خوب است بدانید که تلویزیون ال جی C3 که می‎توان آن را جزء بهترین تلویزیون 2023 ال جی دانست، از پردازنده نسل جدید Alpha 9 Gen6 بهره می‎برد که نرخ‎ فریم‎ریت آن را تا 120 هرتز افزایش داده است.

بررسی تلویزیون های 2023 + معرفی بهترین مدل ال جی و سامسونگ و سونی

از جمله مزایای این محصول می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای گیمینگ
  • کنتراست بی‎نهایت
  • حذف خودکار لرزش 24p
  • طیف رنگی بسیار گسترده
  • برخورداری از پهنای باند HDMI 2.1 در هر 4 پورت
  • جلوگیری از ایجاد بازتاب
  • روشنایی عالی در HDR و SDR

بهترین تلویزیون 2023 سامسونگ

شاهکار جدید سامسونگ، با ضخامت 1.2 سانتی‎متری خود، یکی از باریک‎ترین تلویزیون‎هایی است که می‎توانید با قیمت مناسب در منزل خود داشته باشید. این محصول در هر اتاق و محیطی باورنکردنی و جذاب به نظر می‏رسد. پایه‎ای که برای این تلویزیون در نظر گرفته شده کوچک بوده و ممکن است به خاطر سایز بزرگ تلویزیون کمی تکان بخورد. اما اصلا نگران نباشید چرا که این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی خواهد کرد.

بهترین تلویزیون 2023 سامسونگ یعنی S95C، تصاویر 4K را در بالاترین سطح کیفی و با کمترین میزان تاخیر نمایش می‏‎دهد. استفاده از پنل VA در این تلویزیون سبب شده تا نسبت کنتراست آن تا حد زیادی افزایش یابد. یکی دیگر از ویژگی‎های بهترین تلویزیون 2023 سامسونگ این است که زاویه دید آن بسیار گسترده است و به همین خاطر برای استفاده در فضاهای بزرگ مناسب است.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کنتراست بالای این تلویزیون باعث شده تا یکی از بهترین گزینه‎ها برای استفاده در محیط‎های تاریک باشد. از این محصول می‎توان برای گیمینگ هم استفاده کرد. همچنین استفاده از از سامسونگ S95C در فضاهایی که تابش نور در آن‎ها شدید است نیز مناسب بوده و می‎تواند بر نور زیاد اطراف غلبه کند.

بررسی تلویزیون های 2023 + معرفی بهترین مدل ال جی و سامسونگ و سونی

از جمله مزایای این تلویزیون می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از صفحه نمایش Anti Reflection
  • روشنایی و کنتراست بالا
  • زاویه دید مناسب
  • پشتیبانی کامل از سرویس‎های کلاد گیمینگ
  • برخوردار از سیستم‎عامل آپدیت به همراه رابط کاربری آسان و روان
  • برخورداری از HDMI 2.1 در هر چهار پورت
  • دارای نمایشگر اولد به همراه رفرش‎ریت 144 هرتز

بهترین تلویزیون 2023 سونی

اگر از طرفداران برند سونی هستید خوب است بدانید که بهترین تلویزیون 2023 این شرکت X95L نام دارد و برای ساخت آن مهندسان و طراحان ظرافت بسیاری خرج کرده‎اند. اوج زیبایی آن در پایه‎هایی است که برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است. پایه‎هایی T شکل که می‎توان ارتفاع آن‎ها را به راحتی تنظیم کرد. این محصول را می‎توانید در 3 اندازه 65، 75 و 85 اینچ در اختیار داشته باشید.

روشنایی و کنتراست دو اصل اساسی در بهترین تلویزیون 2023 سونی یعنی X95L است. این وظیفه را بکلایت Mini-LED بر عهده گرفته. هزاران لامپ LED توانسته‎اند درخشندگی فوق‎العاده‎ای را به تصویر هدیه دهند. پردازنده XR به‎ کار گرفته شده در این تلویزیون علاوه بر حذف نویزها، با استفاده از سیستم هوش مصنوعی خود می‎تواند جزئیات از بین رفته را بازسازی کرده و بهبود بخشد.

خوب است بدانید که این تلویزیون به سیستم‎عامل اندروید 11 مجهز شده تا استفاده از آن بیش از هر زمان دیگری آسان شود.

بررسی تلویزیون های 2023 + معرفی بهترین مدل ال جی و سامسونگ و سونی

از جمله مزایای این تلوزیون سونی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی شیک و یونیت به همراه پایه 3 حالته
  • برخورداری از پردازنده قدرتمند XR
  • قابلیت استفاده توسط گیمرهای حرفه‎ای
  • دارای نرخ رفرش 120 هرتز
  • برخوردار از پورت HDMI 2.1
  • سیستم عامل اندروید 11
  • دارای پنل VA

سخن پایانی

همان‎طور که دیدید در بین بهترین تلویزیون 2023 مثل همیشه نام برندهایی مانند ال جی، سامسونگ و سونی می‎درخشد. در بین محصولاتی که این 3 شرکت مطرح در سال 2023 عرضه کردند، تلویزیون C3 ال جی، X95C سامسونگ و X95L سونی یک سر و گردن بالاتر از محصولات مشابه بوده‎اند و کیفیت به مراتب بهتری را نشان داده‎اند. ما در این مقاله کوتاه سعی کردیم که ویژگی‎ها و قابلیت‎های هر 3 مدل را با یکدیگر بررسی کنیم. در نهایت لازم است یک بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که خرید تلویزیون‎های این برندهای مطرح نیاز به شناخت و اطمینان از فروشنده دارد. کالاچی یکی از بهترین وبسایت‎ها در زمینه خرید وسایل الکترونیک و لوازم خانگی برندهای مطرح در ایران است که می‎توانید به آن مراجعه کنید.

منبع: خرید لوازم خانگی کالاچی