در این مقاله قصد داریم به معرفی 2 تا از تجهیزات استودیویی مهم و کاربردی که برای تجهیز استودیو خانگی خود به آن ها نیاز پیدا میکنیم بپردازیم، پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

میدی کنترلر چیست؟

مهمترین چیزی که باید در مورد میدی کنترلر بدانید این است که میدی کنترلر به تنهایی صدایی تولید نمی کنند. اگر یک میدی کنترلر بخرید و انتظار داشته باشید مانند یک کیبورد یا سینت سایزر معمولی عمل کند، بسیار ناامید خواهید شد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، از میدی کنترلر برای ایجاد صدا بر روی دستگاه های دیگر از طریق ارسال داده های MIDI استفاده می شود.

میدی کنترلرها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند، معمولا از 25 کلید تا 88 کلید. چه موسیقی تکنو، هیپ هاپ و یا کلاسیک بسازید، یک میدی کنترلر مناسب برای شما وجود دارد. بسیاری از میدی کنترلرها دارای knob ها و اسلایدرهای های قابل برنامه ریزی هستند که می‌توان از آنها برای کنترل بسیاری از پارامترها استفاده کرد. بسیاری از آنها دارای درام/سمپل پدهایی نیز هستند که معمولا برای finger-drumming یا پخش Sample ها برای رکورد یا اجرای زنده استفاده می‌شوند.

میدی کنترلرها چه کاری انجام می دهند؟

در دنیای instruments های مجازی، ما با سیگنال های صوتی سروکار نداریم. MIDI زبانی است که DAW و instrument مجازی شما آن را درک می کند. به عبارت دیگر، یک میدی کنترلر راهی برای برقراری ارتباط موسیقیایی در دنیای دیجیتال برای شما فراهم می کند. میدی کنترلر به شما این امکان را می دهد تا همانطور که از هر کیبورد دیگری استفاده می کنید، بدون نگرانی در مورد اینکه چگونه اجرای شما به چیزی تبدیل می شود که یک کامپیوتر آن را درک کند، از آن استفاده کنید.

چرا به یک میدی کنترلر نیاز دارید؟

صرفا به این دلیل که امکان تولید موسیقی با استفاده از ماوس وجود دارد به این معنی نیست که این کار ایده خوبی است. قطعا مواقعی وجود دارد که استفاده از ماوس گزینه مناسبی باشد، اما برای تولید موسیقی به طور حرفه ای قطعا به یک میدی کنترلر نیاز خواهید داشت. علاوه بر نواختن یک ساز به جای کلیک کردن بر روی ماوس، استفاده از میدی کنترلر مزایای بیشتری نیز دارد. میدی کنترلرها معمولا بسیار سبک هستند، به این معنی که شما می توانید تجهیزات خود را به راحتی به هر مکانی خواستید منتقل کنید.

پکیج استودیویی

معرفی 2 تا از تجهیزات مهم برای راه اندازی استودیو صدابرداری خانگی

اگر قصد ورود به دنیای رکورد خانگی را دارید، یک پکیج استودیویی اقتصادی یک انتخاب عالی برای شروع است! این پکیج های استودیویی خانگی شامل یک کارت صدا استودیویی، میکروفون استودیویی و سایر تجهیزات جانبی صدا است، بنابراین شما تمام تجهیزات استودیویی لازم را برای شروع رکورد آهنگ‌های خود دارید.

اغلب پکیج های استودیویی حول یک کارت صدا USB عرضه می شوند. یک کارت صدا میکروفون، اینسترومنت و کامپیوتر شما را به هم متصل می کند، تا شما بتوانید ترک های صوتی خود را در نرم افزار DAW رکورد کنید. اگر هنوز یک نرم افزار DAW ندارید نگران نباشید: اکثر پکیج های استودیویی شامل تمام نرم‌افزارهایی که برای شروع به کار نیاز دارید، هستند.

اسپیکر مانیتورینگ

اسپیکرهای مانیتورینگ اسپیکرهایی هستند که به طور خاص برای تولید صدا و موسیقی از آنها استفاده می کنیم. اسپیکر مانیتورینگ برای مانیتورینگ – critical listening در حین رکورد، میکس و مسترینگ استفاده می شوند. اسپیکر مانیتورینگ یک بخش ضروری و مهم از تجهیزات استودیویی هستند.

اسپیکرهای مانیتورینگ به گونه ای طراحی شده اند که یک پاسخ فرکانسی flat را ارائه دهند تا سیگنال های صوتی به طور صادقانه بازتولید شوند. هدف اصلی در طراحی اسپیکرهای مانیتورینگ جلوگیری از تقویت مصنوعی bass، treble و سایر فرکانس ها به منظور ایجاد صدای “خوب” و همچنین جلوگیری از resonances است.

به عنوان یک producer شما نیاز دارید تا دقیقا آنچه را که میکس می کنید بشنوید، بدون اینکه اسپیکر یا هدفون استودیی شما رنگ خود را به صدا اضافه کند. به عنوان مثال، تصور کنید که اسپیکر مانیتورینگ شما bass را به خوبی بازتولید نمی کند. شما احتمالا با اضافه کردن bass به میکس با استفاده از EQ این کمبود را جبران خواهید کرد. وقتی فردی دیگر به میکس شما بر روی یک سیستم خوب گوش دهد، bass بسیار زیادی خواهد داشت. به عبارت دیگر، خطاها و مشکلات اسپیکر مانیتورینگ باعث ایجاد مشکل در میکس شما می شود زیرا شما مشکلات اسپیکر را همراه با میکس برطرف می کنید.

مرجع مشاوره و فروش تجهیزات استودیویی

فروشگاه صوت پلاس یکی از مراجع فروش تجهیزات استودیویی در ایران به شمار می‌آید، شما می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان فروشگاه صوت پلاس بهره‌مند شوید.