چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟ از محاسن ایجاد استدیوی خانگی می توان به اقتصادی بودن، دسترسی راحت، امنیت و فعال بودن در هر زمانی اشاره کرد. خوشبختانه ایجاد یک استدیوی خانگی نیازی به سرمایه زیاد و یا ابعاد مشخصی از فضا ندارد و کاملا با انتخاب ها و فضای شما قابل اجرا خواهد بود. گام اول: برنامه ریزی استودیو خانگی گام دوم: نورپردازی بر اساس بودجه گام سوم: تغییر فضای شما جمع بندی: تجهیزات مورد نیاز استدیو خانگی

در سالهای اخیر شاهد این بودیم که کسب و کارهای زیادی تغییر شکل داده اند. حرفه‌ی عکاسی نیز از این تغییرات دور نمانده است و مسائل زیادی کاربران را به سوی راه اندازی یک استدیوی خانگی مقرون به صرفه هدایت می کند.

از محاسن ایجاد استدیوی خانگی می توان به اقتصادی بودن، دسترسی راحت، امنیت و فعال بودن در هر زمانی اشاره کرد. خوشبختانه ایجاد یک استدیوی خانگی نیازی به سرمایه زیاد و یا ابعاد مشخصی از فضا ندارد و کاملا با انتخاب ها و فضای شما قابل اجرا خواهد بود.

گام اول: برنامه ریزی استودیو خانگی

قبل از خرید تجهیرات عکاسی ، مهم است که به چند سوال اساسی در مورد آنچه می خواهید در استودیو خانگی خود انجام دهید پاسخ دهید.

قصد دارید چه نوع عکس هایی بگیرید؟ برای مثال، استودیو عکاسی پرتره نسبت به استودیوی اشیاء بی‌جان به فضا و نور بیشتری نیاز دارد.

ضروری است از همان ابتدا مطمئن شوید که فضای کافی برای انجام آنچه نیاز است را دارید. فراموش نکنید که فضای لازم برای نورها، پایه‌ها و سایر تجهیزات خارج از تصویر را در نظر بگیرید.

چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟

در حالت ایده‌آل، می‌توانید فضایی را در خانه خود برای استفاده به عنوان استودیو اختصاص دهید تا مجبور نباشید دائما تجهیزات را ببندید و باز کنید.

آیا قصد دارید فضایی مانند یک اتاق را برای استفاده به عنوان استودیو اختصاص دهید یا باید بتوانید به سرعت وسایل خود را راه اندازی و جمع کنید؟ اگر استودیوی خانگی شما همان اتاق نشیمن است که به یک فضای عکسبرداری پاپ آپ تبدیل شده است، تجهیزاتی را انتخاب کنید که جمع و جور باشد و در صورت عدم استفاده بتوانید به راحتی آنها را در گوشه ای قرار دهید.

به عنوان مثال، پایه های C ابزار استودیویی بسیار خوبی هستند اما در صورت نصب دائمی در نشیمن خانه دکوراسیون خانه را به شکلی وحشتناک تبدیل می کنند. خوشبختانه، بسیاری از پایه‌های نور تاشو وجود دارد که در صورت عدم نیاز می توان آنها را جمع کرد و خارج از دید دیگران قرار داد.

چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟

یک چتر نور و فلاش می تواند گزینه ای بسیار خوب برای روشنایی سریع فضاهای کوچک باشد.

گام دوم: نورپردازی بر اساس بودجه

همه چیز با نور شروع می شود، اگر روی بودجه خود تمرکز دارید کافی است هوشمندانه تصمیم بگیرید. آیا پنجره هایی دارید که در طول روز نور قوی پخش می کنند؟ ممکن است بتوانید از این دارایی خود به عنوان یک منبع طبیعی نور برای  استفاده کنید. نور پنجره خود را با یک رفلکتور جمع شونده ترکیب کنید تا به درستی روی سوژه بتابد، در این حالت یک استودیوی سریع و بسیار فشرده با هزینه بسیار کم خواهید داشت.

حتی با داشتن بهترین نور طبیعی در خانه، در نهایت به احتمال قوی می خواهید منبع نور قابل کنترل تری به فضای خود اضافه کنید. اگر از قبل فلاش اکسترنال دارید که قابلیت کنترل از راه دور دارد، به خرید یک آداپتور برای استفاده با سافت باکس یا چتر فکر کنید.

زمان انتخاب نور بهترین مدل با کیفیتی را که بودجه شما اجازه می دهد را انتخاب کنید. باید برای عکاسی یک فلاش و برای فیلمبرداری یک LED ویدیو لایت تهیه کنید. مثلا یک نور ۱۰۰ وات روشنایی محیطی کوچک تا متوسط را تامین می کند و بین ۵ تا ۱۰ متر قدرت انتشار نور دارد.

استفاده مستقیم از هیچ منبع نوری ایده آل نیست شما برای دیدن بهترین نتیجه به شکل دهنده های نوری مانند سافت باکس، چتر، پارابولیک و ... نیاز دارید که می‌توانند تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر بگذارند. بهترین گزینه برای شما چتر است، چرا که به راحتی جمع می‌شود و قیمت نسبتا مناسب تری دارد و همچنین به راحتی می توان آن را با یک پارچه دیفیوزر ترکیب کرد تا شاهد ایجاد یک سافت باکس باشید. خرید یک پایه بلند و یک ریموت کنترل از راه دور برای نور تجهیزات نورپردازی شما را تکمیل می کند.

چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟

گام سوم: تغییر فضای شما

خرید یک خیمه عکاسی رومیزی برای پروژه‌های محصول، ماکرو و سایر پروژه‌های در مقیاس کوچک عالی هستند. یک چادر عکاسی تقریباً در هر مکانی می تواند یک محیط تمیز و ساده ایجاد کند و به عنوان یک ابزار عالی و جمع شونده برای ایجاد تصاویر محصول عمل می کند. در بهره بردن از آنچه اطرافتان است نترسید، یک مجله، عینک یا حتی تکه ای چوب می تواند محیط عکاسی شما را متفاوت کند.

چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟

اگر قصد عکاسی پرتره، مد یا هر سوژه بزرگ دیگری را دارید، طبیعتاً باید فضای بیشتری را برای استودیو خود اختصاص دهید، در غیر این صورت، گزینه های شما بسیار ساده هستند. فون عکاسی یک انتخاب پس‌زمینه محبوب است که می‌تواند هر محیطی را به یک استودیو تبدیل کند، در حالی که ارزان است و در صورت عدم استفاده جمع کردن آن آسان است. همچنین می‌توانید از پارچه‌هایی مانند موسلین، مخمل یا هر جنس دیگری که فکر می‌کنید برای عکس‌هایتان مفید است، استفاده کنید. پس‌زمینه‌های پارچه‌ای را می‌توان پس از استفاده تا کرد، اما ممکن است برای از بین بردن چین و چروک‌های آنها نیاز به بخار دادن داشته باشند.

چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟

هنگامی که یک پس زمینه دارید، باید راهی برای نگه داشتن آن پیدا کنید. خوشبختانه، بسیاری از پایه های فون وجود دارد که به همین منظور عرضه می شوند. برخی از پایه ها ثابت هستند ولی وجود دستگاه های فون زنجیری با قابلیت نصب روی سقف یا دیوار امکان باز کردن و جمع کردن سریع فون را برای شما فراهم می کنند و در صورت عدم نیاز کاملا از دید خارج می شوند.

چگونه یک استودیو خانگی مقرون به صرفه بسازیم؟

از جمله مزایای آتلیه خانگی این است که می توانید از وسایل اطراف خانه برای عکاسی نیز استفاده کنید. صندلی‌ها و چهارپایه‌ها می‌توانند برای عکاسی از اشیاء و یا عکاسی پرتره عالی باشند. از سوی دیگر جعبه ها، قفسه های کتاب یا میز عسلی نیز می تواند کاربرد فراوانی در فضاسازی شما داشته باشد. ترفند این است که هوشمندانه عمل کنید، و تعجب خواهید کرد که چند گزینه در حال حاضر در خانه برای راه اندازی استودیوی خانگی در دسترس است.

جمع بندی: تجهیزات مورد نیاز استدیو خانگی

پس در نهایت با در نظر گرفتن شرایط محیطی، سبک عکاسی و بودجه مورد نظر وسایل مورد نیاز خود را مرور کنید.

☑ رفلکتور

☑ فلاش یا ویدئو لایت

☑ چتر یا سافت باکس

☑ خیمه عکاسی

☑ فون و پایه نگهدارنده

☑ تجهیزات دکوری مانند میز یا چهارپایه

آیا استودیو خانگی دارید؟ نکات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید یا از کارشناسان ما در سایت دیدگاه استور سوال بپرسید.