در ویندوز ۱۰ و نسخه‌های اخیر ویندوز، یکی از کارهایی که با ابزار File Explorer صورت می‌گیرد، رویت کردن فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه است. حتی می‌توانید فایل‌هایی روی یک کامپیوتر دیگر را از راه دور یا به زبان دیگر، به صورت Remote مشاهده و بررسی کنید. گاهی اوقات پس از اتصال به شبکه ممکن است فولدرها و فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در فایل اکسپلورر ویندوز دیده نشود! برای حل کردن این مشکل چند راهکار ساده وجود دارد که باید به ترتیب اولویت بررسی شود.

در این مقاله به مشکل سرویسی به اسم Function Discovery Provider Host می‌پردازیم که در حقیقت برای نمایش فایل‌های موجود در شبکه‌ی محلی کاربرد دارد و گاهی اوقات به درستی اجرا نمی‌شود. با ما باشید.

اجرای خودکار سرویس fdPHost برای حل مشکل شبکه در ویندوز ۱۰

متأسفانه برخی کاربران ویندوز ۱۰ مرتباً گزارش می‌کنند که File Explorer ویندوز نمی‌تواند حافظه‌ی دیگر وسایل را در شبکه‌ی محلی نمایش دهد. این مشکل در حقیقت به یکی از سرویس‌های ویندوز که مرتبط با نمایش فایل‌های مشترک در شبکه است، مربوط می‌شود و به عنوان مثال فایل اکسپلورر نمی‌تواند پردازش پس‌زمینه‌ی مربوط به این سرویس ویندوزی را راه‌اندازی کند. نام این سرویس، fdPHost است یا به صورت کامل، Function Discovery Provider Host  است. البته این سرویس با سرویس مشابه دیگری به اسم Function Discovery Provider  متفاوت است.

برای حل کردن مشکل مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا می‌بایست سرویس موردبحث را اجرا کنید. برای این مقصود کلید میانبر Win + R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run‌ باز شود و سپس دستور services.msc‌ را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. روش دیگر استفاده از منوی استارت و قابلیت جستجو است. کافی است عبارت Services را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید.

حل مشکل نمایش فایل و فولدرهای شبکه در ویندوز ۱۰ با سرویس fdPHost

در پنجره‌ی ابزار Services، سرویسی به اسم Function Discovery Provider Host  را پیدا کنید. روی آن راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید.

اگر سرویس قبلاً اجرا شده، روی دکمه‌ی Stop کلیک کنید تا متوقف شود.

از منوی Startup type حالت Automatic (Delayed Start) که به معنی اجرای خودکار با کمی تأخیر است را انتخاب کنید.

روی Apply کلیک کرده و با کلیک روی OK خارج شوید تا تنظیمات ذخیره شود.

کامپیوتر ویندوزی را ری‌استارت کنید.

حل مشکل نمایش فایل و فولدرهای شبکه در ویندوز ۱۰ با سرویس fdPHost

از این پس سرویس موردبحث به صورت خودکار و با اندکی تأخیر پس از شروع به کار ویندوز اجرا می‌شود و طبعاً اگر مشکل نمایش فایل و فولدرهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه به این سرویس مربوط بوده باشد، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.