یکی از روش‌های استفاده از سرویس‌های آنلاین، لاگین کردن با حساب کاربری مایکروسافت و همین‌طور گوگل است. گاهی این سرویس‌ها با حساب کاربری شما به نحوی یکپارچه می‌شوند و گزینه‌هایی اضافه می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید حساب مایکروسافت و گوگل خویش را متصل کرده و قابلیت همگام‌سازی برای یکسان شده اطلاعات در این دو حساب را فعال کنید.

در این مقاله می‌خواهید با روش قطع دسترسی سرویس‌های آنلاین به حساب کاربری مایکروسافت آشنا شویم که برای حفظ حریم خصوصی یا در صورت عدم استفاده از سرویس موردبحث مفید است. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

برخی کاربران طی چند سال استفاده از سرویس‌های آنلاین، مرتباً با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت لاگین کرده‌اند و اگر به لیست اپ‌هایی که به حسابشان دسترسی دارند نگاهی بیاندازند، متوجه می‌شوند که تعداد زیادی اپلیکیشن بلااستفاده به حساب ایشان متصل شده است.

از نگاه امنیت و حریم خصوصی باید توصیه کرد که دسترسی اپلیکیشن‌های و سرویس‌هایی که بی‌استفاده هستند، می‌بایست قطع شود. به خصوص در مورد حساب‌های کاربری که به شخص دیگری واگذار می‌شوند. در ادامه روش چک کردن دسترسی‌ها و قطع کردن دسترسی‌های اپ‌ها و سرویس‌های متصل شده را بررسی می‌کنیم.

نحوه قطع دسترسی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها به حساب مایکروسافت

برای قطع کردن دسترسی یک اپلیکیشن ثانویه به حساب مایکروسافتی، به بخش مربوط به حساب کاربری و تنظیمات آن در سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنید. مراحل کار بدین صورت است:

ابتدا به وب‌سایت account.microsoft.com/account مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری و پسورد خویش، لاگین کنید.

روی تب Privacy در بالای صفحه کلیک کنید. ممکن است ایمیل تأیید دسترسی برای شما ارسال شود، در این صورد مراحل تأیید مالکیت حساب کاربری را با چک کردن ایمیل طی کنید.

اسکرول کنید و بخش Other privacy settings را بررسی کنید.

به مسیر Apps and services و سپس Apps and services that can access your data بروید و لیست اپ‌ها را بررسی کنید

در صورت نیاز با کلیک روی Edit، دسترسی‌های هر یک از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها را بررسی کنید.

برای حذف دسترسی‌ها، روی دکمه‌ی Remove these permissions کلیک کنید.

چگونه دسترسی سرویس‌های اینترنتی و اپ‌ها به حساب مایکروسافت را قطع کنیم؟