یک روش ساده برای ورود سریع‌تر به حساب کاربری در ویندوز ۱۰ این است که لاگین خودکار را فعال کنید. کسانی که تنها کاربری یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوزی هستند، با این روش می‌توانند سریع‌تر از سیستم خویش استفاده کنند هر چند اگر شخص دیگری به سیستم دسترسی داشته باشد، امنیت و حریم خصوصی در معرض تهدیدات احتمالی قرار می‌گیرد.

در ادامه روش لاگین خودکار در حساب کاربری را در ویندوز ۱۰ بررسی می‌کنیم.

ورود خودکار به حساب کاربری برای سیستم‌هایی که اطلاعات مهمی رویشان ذخیره نشده یا شخص دیگری به جز مالک اصلی به آن دسترسی ندارد، سرعت کار را بیشتر می‌کند. اگر چنین شرایطی برای سیستم خانگی یا اداری شما وجود دارد، بهتر است به جای حذف کردن پسورد، صرفاً ورود خودکار را فعال کنید.

اگر ملاحظات امنیتی و حریم خصوصی را بررسی کرده‌اید و فکر می‌کنید لاگین خودکار مشکلی ایجاد نمی‌کند، روش کار را دنبال کنید: ابتدا با فشار دادن کلید میانبر Win + R پنجره‌ی Run را باز کنید و سپس دستور netplwiz را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

آموزش فعال کردن ورود خودکار به حساب کاربری در ویندوز ۱۰

در پنجره‌ای که باز می‌شود، تیک گزینه‌ی Users must enter a user name and password to use this computer را حذف کنید و سپس روی OK کلیک کنید. در پنجره‌ی بعدی نیز روی OK کلیک کنید.

آموزش فعال کردن ورود خودکار به حساب کاربری در ویندوز ۱۰

برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن تنظیمات نیز استفاده کنید. کافی است با استفاده از کلید میانبر Win + I این اپ را اجرا کنید و روی Accounts و سپس تب Sing-in options در ستون کناری کلیک کنید. سپس در سمت راست و در بخش Require sing-in از منوی کرکره‌ای موجود، حالت Never را انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن ورود خودکار به حساب کاربری در ویندوز ۱۰