در بازار پرتلاطم دیجیتال مارکتینگ که همواره تغییرات زیادی را به خود دیده است؛ پیشی گرفتن از رقبا و معرفی متفاوت محصولات و یا خدمات به کاربران به عنوان نکته کلیدی برای موفقیت در این بازار در نظر گرفته می‌شود. تبلیغات نصب اپلیکیشن به عنوان یکی از بهترین روش‌های مارکتینگ در بازار، این امکان را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های موبایل می‌دهد تا به شکلی مؤثر، برند خود را به کاربران هدف خود نشان دهند. کمپین‌های اپ گوگل ادز با استفاده از تکنیک‌هایی همچون هدف‌گیری دقیق مخاطب و یا مدیریت بودجه تبلیغ‌دهندگان، تجربه خوبی از تبلیغات در گوگل را برای کاربران به همراه دارد.

تبلیغات نصب اپلیکیشن، به عنوان یکی از روش‌های تبلیغ در گوگل شناخته می‌شود که توسط شرکت‌های بزرگی از سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید؛ چند وقتی است که این متد تبلیغاتی در میان کسب‌وکارهای ایرانی نیز جای خود را باز کرده و به یکی از بهترین گزینه‌ها برای معرفی اپ‌های موبایل به کاربران تبدیل شده است.

تبلیغات اپلیکیشن گوگل در کنار مزایای گسترده‌ای که برای بیزینس‌های مختلف دارند؛ به‌صرفه نیز هستند. تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن به واسطه رقابت پایینی که در میان اپلیکیشن‌های ایرانی وجود دارد؛ بسیار پایین بوده که این متد تبلیغاتی را به یک گزینه به‌صرفه برای کاربران تبدیل می‌کند.

تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن خاص و یا وقتی که مشغول بازی‌های آنلاین در موبایل خود هستید؛ تبلیغات اپلیکیشن‌ها و بازی‌های دیگر برای شما به نمایش در آیند. این مدل از تبلیغات به عنوان تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز شناخته شده و کاربران می‌توانند با طراحی کمپین‌های اپ گوگل ادز، این تبلیغات را سفارش دهند.

با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن، این امکان برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌شود تا کمپین‌های اپ خود را طراحی کرده و در آن اپلیکیشن خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان نشان دهند. در این متد تبلیغاتی، تبلیغ‌دهندگان محتوا تبلیغاتی خود اعم از اسم کمپین، دیسکریپشن، عکس و یا ویدئوهای خود را به گوگل داده و الگوریتم این شبکه به صورت هوشمند با توجه به حوزه فعالیت اپلیکیشن کاربران، تبلیغات آن‌ها را به کاربران هدفشان نشان می‌دهد.

مزایای طراحی کمپین‌های اپ گوگل ادز

چنانچه شما توسعه‌دهنده موبایلی هستید که اپلیکیشن اندروید و یا IOS خود را برای استفاده کاربران طراحی کرده‌اید؛ نیاز دارید تا مخاطبان هدف خود را پیدا کرده و اپ خود را به آن‌ها معرفی کنید. استفاده از کمپین‌های اپ گوگل ادز به عنوان یکی از بهترین روش‌هایی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند شما را در محقق کردن این امر یاری کند.

هدف‌گیری طیف بزرگی از کاربران

کمتر کسی پیدا می‌شود که در حوزه تکنولوژی مشغول به کار بوده و از عظمت گوگل بی‌خبر باشد. شبکه بزرگ گوگل با دارا بودن میلیاردها کاربر از سرتاسر دنیا، این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند تا اپلیکیشن خود را به تعداد زیادی از کاربران نشان دهند. با طراحی کمپین‌های گوگل ادز، توسعه‌دهندگان می‌توانند تبلیغات اپلیکیشن خود را به کاربران پلتفرم‌های بزرگی مثل موتور جست‌و‌جو گوگل، پلی‌استور، یوتیوب و شبکه دیسپلی گوگل نمایش داده و بدین ترتیب تعداد کاربران اپلیکیشن خود را افزایش دهند.

قابلیت‌های هدف‌گیری پیشرفته کاربران

یکی از مزیت‌های بزرگی که نه تنها در کمپین‌های اپ، بلکه در تمام متدهای تبلیغاتی گوگل ادز برای کاربران مهیا شده است؛ گزینه‌های هدف‌گیری متفاوت و دقیق کاربران می‌باشد. در طراحی کمپین‌های اپ گوگل ادز، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند با توجه به اطلاعات دموگرافیکی مثل سن، جنسیت، علایق و سابقه فعالیت کاربران، مخاطبان هدف تبلیغات خود را شناسایی کرده و به صورت هدف‌مند تبلیغات خود را به آن‌ها نشان دهند. این مورد احتمال نصب اپلیکیشن از سوی کاربران را بالا برده و کمک می‌کند تا مخاطبان اپلیکیشن تبلیغ‌دهندگان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

توجه داشته باشید که در تبلیغات اپلیکیشن گوگل، الگوریتم این شبکه حجم وسیعی از دیتا را برای پیدا کردن مخاطبان هدف تبلیغات شما آنالیز می‌کند تا مطمئن شود که تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می‌شود که احتمال نصب اپلیکیشن از سوی آن‌ها بالا می‌باشد.

عملکرد به‌صرفه تبلیغات

در کمپین‌های اپ گوگل ادز شما برای گرفتن نتایج هزینه می‌کنید. مدل پرداختی که در طراحی تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز طراحی شده است به صورت پرداخت به ازای هر نصب (CPI) می‌باشد. این موضوع بدان معناست که شما هنگامی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که کاربر اپلیکیشن شما را نصب کرده باشد. طراحی بیدینگ این متد تبلیغاتی به‌گونه‌ای است که در آن سیستم به صورت هوشمند بودجه شما را مدیریت کرده و سعی می‌کند تا با استفاده حداکثری از بودجه شما، بهترین نتایج را برایتان رقم بزند. این قابلیت جذاب، تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز را به یکی از بهترین متدهای تبلیغاتی برای معرفی اپ‌های مختلف تبدیل کرده است.

مزایای استفاده از تبلیغات اپلیکیشن گوگل

ایجاد تعامل عمیق کاربر با اپلیکیشن

در طراحی کمپین‌های اپ گوگل ادز این امکان برای توسعه‌دهندگان وجود دارد تا کاربران را به صفحات مخصوصی از اپلیکیشن خود هدایت کنند. توسعه‌دهندگان حتی می‌توانند با استفاده از این تبلیغات، کاربران خود را تشویق به تکمیل خریدهای درون برنامه‌ای کنند.

امکان بررسی میزان موفقیت تبلیغات

یکی دیگر از مزیت‌هایی که در تمام متدهای تبلیغاتی پلتفرم بزرگ گوگل ادز وجود دارد؛ ارائه آمار دقیق از میزان موفقیت‌آمیز بودن تبلیغات شما می‌باشد. ابزارهای تجزیه و تحلیل قوی گوگل، اطلاعات کاربردی را در رابطه با نحوه عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با قرار دادن دیتاهای کاربردی مثل تعداد نصب‌های انجام شده در اختیار کاربر و یا نمایش تعداد دفعاتی که تبلیغات شما در سایر اپ‌ها به نمایش در آمده است؛ این امکان برای تبلیغ‌دهندگان فراهم شده است تا میزان موفقیت‌آمیز بودن کمپین‌های خود را بسنجند. این قابلیت به تبلیغ‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا در صورت وجود هرگونه مشکل در تبلیغات، آن‌ها را برطرف کرده و تبلیغات خود را بهینه کنند.

سخن آخر

تبلیغات اپلیکیشن گوگل این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از قابلیت‌هایی مثل هدف‌گیری دقیق مخاطبان و یا مدیریت بودجه تبلیغات، اپ خود را به طیف بزرگی از کاربرانی نشان دهند که علایق و نیازهای آن‌ها مرتبط با حوزه فعالیت اپلیکیشن شما می‌باشد.

چنانچه شما نیز قصد طراحی کمپین‌های اپ گوگل ادز را دارید؛ کارشناسان مجموعه جی ادز (g-ads.org) می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.