مالکان خودرو و افراد مختلف می‌توانند با دانلود و نصب اپلیکیشن تاپ بر روی تلفن‌های همراه، خلافی خودروهای خود را بدون اتلاف وقت استعلام و پرداخت کنند. تاپ به‌عنوان یک سایت و سوپر اپلیکیشن است که علاوه‌بر فراهم کردن امکان پرداخت آنلاین و آنی خلافی خودرو، امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از تاپ به‌عنوان بهترین و سریع‌ترین روش استعلام خلافی خودرو دیگر نیاز نیست افراد به‌صورت حضوری به مراکز پلیس + 10 مراجعه کنند. 

نحوه استعلام خلافی خودرو از‌طریق اپلیکیشن تاپ

در اپلیکیشن تاپ علاوه‌بر امکان پرداخت‌های مختلف، امکانات فراوانی وجود دارد و یک اپلیکیشن ضروری برای دارندگان خودرو به‌حساب می‌آید. با کمک این اپلیکیشن افراد به مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10 ملزم نیستند. همچنین از‌طریق تاپ کل فرآیند استعلام و پرداخت خلافی خودرو به‌صورت آنی و آنلاین انجام می‌شود. افراد با وارد شدن به سایت یا اپلیکیشن تاپ به سه روش می‌توانند استعلام خلافی خودرو خود را انجام دهند.

روش اول استعلام و پرداخت خلافی خودرو

روش اول استعلام و پرداخت خلافی با پلاک خودرو انجام می‌شود و لازم است فرد قبل از انجام این روش، فرایند احراز هویت خود را تکمیل کند. همچنین در این روش امکان پرداخت موردی یا به‌صورت یک‌جا نیز وجود دارد و افراد باید 5200 تومان بایت این خدمات کارمزد پرداخت کنند. در این روش، خلافی خودرو به‌صورت آنی در سامانه راهور ناجا تسویه می‌شود. افراد می‌توانند جزییات خلافی را به‌صورت تصویر مشاهده کنند.

روش دوم استعلام و پرداخت خلافی خودرو

روش دوم استعلام خلافی خودرو نیز با پلاک خودرو انجام می‌شود، اما لازم نیست فرد فرایند احراز هویت را انجام دهد و افراد باید خلافی خودرو را فقط به‌صورت یک‌جا بپردازند. در این روش نیز همانند روش اول افراد باید مبلغ 5200 هزار تومان بایت کارمزد خدمات فوق پرداخت کنند که در پی آن خلافی خودرو به‌صورت آنی در سامانه راهور ناجا تسویه می‌شود. در این روش برخلاف روش اول امکان مشاهده تصویر خلافی وجود ندارد.

روش سوم استعلام و پرداخت خلافی خودرو

در روش سوم استعلام و پرداخت خلافی خودرو با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت امکان‌پذیر است. در این روش نیز همانند روش دوم به احراز هویت نیاز وجود ندارد و افراد به پرداخت کارمزد ملزم نخواهند بود. در این روش نیز همانند دو روش قبل تسویه خلافی به صورت آنی انجام خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن بدون اتلاف وقت

نحوه احراز هویت برای استعلام و پرداخت خلافی

ناجا به‌منظور افزایش امنیت کاربران در حین استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن، فرآیند احراز هویت را فراهم کرده است. اپلیکیشن تاپ امکانات فراوان دارد و علاوه‌بر امکان پرداخت‌های مختلف، یک اپلیکیشن ضروری برای انجام احراز هویت به‌شمار می‌رود. کاربران برای تکمیل مرحله اول احراز هویت باید شماره تلفن، کدملی و پلاک خودرویی را وارد کنند که همگی به‌نام یک نفر ثبت شده است.

فرایند احراز هویت از این جهت اهمیت دارد که درصورت نیاز، جزئیات اطلاعات فرد را نشان می‌دهد. همچنین افرادی که شرایط احراز هویت را ندارند، با استفاده از روش دوم و سوم می‌توانند برای استعلام و پرداخت خلافی اقدام کنند. نکته قابل توجه در مورد استعلام خلافی خودرو پرداخت آن از‌طریق اپلیکیشن تاپ این است که در پروسه ترخیص خودرو امکان پرداخت آنی جرائم برای افراد وجود دارد. درحالی‌که قبل از راه‌اندازی سایت تاپ، افراد برای تسویه خلافی و ترخیص خودرو حتما باید به مراکز  پلیس +10 مراجعه می‌کردند.

مزایای استعلام و پرداخت خلافی خودرو با استفاده از اپلیکیشن تاپ

درصورتی‌که افراد برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو از اپلیکیشن تاپ استفاده کنند، مزایای زیر را دریافت خواهند کرد:

  • پرداخت و تسویه جرائم در سامانه پلیس راهور ناجا به‌صورت آنی انجام می‌شود.
  • انجام فرآیند استعلام و پرداخت خلافی خودرو برای کاربران بسیار راحت و آسان خواهد بود.
  • اپلیکیشن یا سایت تاپ تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند، ازاین‌رو پرداخت ایمن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
  • استفاده از این اپلیکیشن برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن، امکان پرداخت یک‌جا یا موردی را فراهم کرده است.
  • افراد درصورت احراز هویت می‌توانند جزییات کامل خلافی خودرو را از جمله تصویر، نوع تخلف، ساعت، تاریخ و مکان آن را مشاهده کنند.
  • در این اپلیکیشن امکان بازبینی آخرین استعلام بدون هزینه برای کاربران فراهم شده است.

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن بدون اتلاف وقت

جمع‌بندی

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن از‌طریق اپلیکیشن تاپ در مقایسه با مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10 به‌عنوان بهترین راه در نظر گرفته می‌شود. زیرا با استفاده از تاپ، استعلام و پرداخت خلافی خودرو به‌سرعت و بدون خطا صورت می‌گیرد. افراد برای دریافت استعلام خلافی از این اپلیکیشن می‌توانند به سه روش اقدام کنند. این اپلیکیشن صدها امکانات دیگر برای دارندگان خودرو فراهم می‌کند. درصورت احراز هویت در اپلیکیشن فوق امکان مشاهده جزئیات تخلف از جمله تصویر، نوع تخلف، ساعت، تاریخ و مکان آن برای کاربران فراهم خواهد شد.