امروزه با فراگیر شدن اینترنت و گوشی‌های هوشمند، خرید آنلاین به بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده است و کمتر کسی برای پرداخت قبوض و یا خرید شارژ به خودپرداز و یا سوپر مارکت‌ها مراجعه می‌کنند و با استفاده از گوشی خود و تنها چند کلیک تمام پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند.

خرید آنلاین به عنوان زیر مجموعه‌ی تجارت الکترونیک معرفی می‌شود و اگر بخواهیم در یک سطر تجارت الکترونیک را تعریف کنیم می‌توان به "انجام معاملات تجاری با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، تلوزیون و کامپیوتر" اشاره نمود.

مزایایی که تجارت الکترونیک در اختیار افراد قرار می‌دهد عبارت است از: راحتی، صرفه‌جویی در زمان، مقایسه بهتر و راحت‌تر، در اختیار داشتن گزینه‌های زیاد، امکان استفاده از نظرات و دیدگاه‌های دیگران.

ایتور؛ ارائه دهنده خدمات آنلاین

به احتمال زیاد در طول گشت و گذار در وب به اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های زیادی جهت خرید شارژ و پرداخت قبوض برخورد کرده باشید، وبسایت ایتور یکی از این وبسایت‌ها می‌باشد که در این مقاله به معرفی خدمات ارائه شده در این سایت خواهیم پرداخت.

به طور مختصر اگر بخواهیم بخش‌های مختلف سایت را برای شما شرح دهیم می‌توان به بخش خرید شارژ ایرانسل، شارژ همراه اول، شارژ رایتل، بخش پرداخت قبض، استعلام خلافی خودرو، خرید بسته های اینترنت ایرانسل، خرید بسته های همراه اول و بسته های اینترنت رایتل، خرید گیفت کارت و آنتی ویروس اشاره نمود. در ادامه به معرفی کامل‌تر هر کدام از این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

خرید شارژ ایرانسل

اپراتور ایرانسل در سال 84 با سرمایه‌گذاری شرکت MTN آفریقای جنوبی و شرکت گسترش الکترونیک ایران به وجود آمد، این اپراتور طیف وسیعی از خدمات اعم از تماس صوتی، پیامک، اینترنت همراه نسل 3 و 4، اینترنت ثابت (LTE) را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

مشترکین ایرانسل برای استفاده از خدمات این اپراتور ملزم به داشتن سیم‌کارت و خرید شارژ برای آن هستند در وبسایت ایتور شما می‌توانید به آسانی و تنها با چند کلیک اقدام به خرید شارژ ایرانسل نمایید. شارژ ایرانسل به دو صورت مستقیم و کارت شارژ قابل ارائه می‌باشد.

ایتور: خرید شارژ و بسته‌ اینترنت و استعلام خلافی خودرو

خرید شارژ همراه اول

همراه اول یکی دیگر از اپراتورهای ایران می‌باشد که در سال 72 تاسیس شد، این شرکت که متعلق به مخابرات ایران بوده هم اکنون توانسته بیش از هشتاد و شش میلیون سیم‌کارت واگذار نماید که این مورد، همراه اول را به بزرگ‌ترین اپراتور ایران تبدیل کرده است. این اپراتور مانند ایرانسل خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌نماید:

 

  • تماس صوتی
  • ارسال و دریافت پیامک
  • ارسال و دریافت فراپیامک
  • اینترنت پرسرعت 3G و 4G
  • آوای انتظار و ...

 

بخش دیگر سایت ایتور، بخش مربوط به خرید شارژ همراه اول می‌باشد که با استفاده از این بخش می‌توانید به صورت مستقیم و یا کارت شارژ اقدام به افزایش اعتبار و شارژ سیم‌کارت خود نمایید.

ایتور: خرید شارژ و بسته‌ اینترنت و استعلام خلافی خودرو

خرید شارژ رایتل

اپراتور رایتل در سال 86 با سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی تاسیس شده که تا سال 92 انحصار ارایه سیم‌کارت‌های نسل سوم را در اختیار داشت این اپراتور کار خود را با ارائه تماس صوتی، تماس تصویری، اینترنت پرسرعت، پیامک و ... آغاز نمود.

مانند اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، شما برای استفاده از خدمات رایتل، ناچار به خرید شارژ رایتل می‌باشید، به همین منظور برای خرید شارژ رایتل می‌توانید ابه بخش خرید شارژ به نشانی خرید شارژ رایتل مراجعه نمایید.

خرید بسته های اینترنت ایرانسل

یکی دیگر از خدمات پرطرفدار وبسایت ایتور، بخش خرید بسته های اینترنت ایرانسل می‌باشد، در این بخش لیست تمام بسته های ایرانسل به تفکیک زمانی قابل مشاهده بوده و می‌توانید جزئیات هر بسته از قبیل حجم روزانه و شبانه، اعتبار زمانی هر بسته و قیمت آن را مشاهده نمایید.

بسته های ایرانسل به طور کلی به 6 دسته‌ی ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه، شگفت انگیز و ثابت تقسیم شده است. در بخش بسته‌های ساعتی شما امکان خرید بسته های نامحدود را دارید. بسته‌های روزانه، هفتگی و ماهانه از تنوع بالایی در زمینه حجم و مهلت استفاده برخوردار هستند و  اما بسته های ثابت ایرانسل که با نام TD-LTE نیز معروف می‌باشند این بسته‌ها که بیشتر مختص کاربران پرمصرف اعم از سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌باشند که می‌خواهند دسترسی به اینترنت پرسرعت نسل چهارم داشته باشند.

ایتور: خرید شارژ و بسته‌ اینترنت و استعلام خلافی خودرو

برای استفاده از این خدمت، کافیست به بخش خرید بسته اینترنت ایرانسل در سایت ایتور مراجعه نموده و با توجه به نیاز خود یکی از بسته‌ها را انتخاب نمایید، سپس با وارد کردن شماره موبایل خود (در صورت اشتباه وارد کردن شماره موبایل، امکان بازگشت بسته وجود ندارد) به درگاه بانک منتقل خواهید شد و بلافاصله پس از پرداخت بسته برای شما فعال خواهد شد.

خرید بسته های اینترنت همراه اول

در بخش قبلی، بسته های اینترنت ایرانسل و نحوه‌ی خرید برای شما شرح داده شد یکی دیگر از خدمات سایت ایتور، امکان خرید بسته های اینترنت همراه اول می‌باشد. اپراتور همراه اول با توجه به تحت پوشش قرار دادن اکثر مناطق کشور، از لحاظ وضعیت اتصال اینترنت از وضعیت مناسبی برخوردار می‌باشد از همین رو گزینه‎ی مناسبی برای اکثر کاربران به شمار می‎آید.

برای خرید بسته های اینترنت همراه اول، کافیست به بخش مربوطه در سایت مراجعه نمایید و از بین یکی از دسته‌های روزانه، هفتگی و ماهانه یکی از بسته ها را انتخاب نمایید و پس از وارد کردن شماره موبایل خود، و انتقال به درگاه بانک و تکمیل پروسه پرداخت، به سایت بازگشت خواهید شد و بلافاصله بسته برای شما فعال خواهد شد.

پس از پرداخت، اطلاعات تراکنش از قبیل کد پیگیری برای شما به نمایش در خواهد آمد که برای پشتیبانی‌های بعدی در اختیار داشته باشید.

خرید بسته های اینترنت رایتل

یکی از مهم‎ترین خدماتی که رایتل از ابتدای تاسیس خود به مشترکین ارائه می‌کند، اینترنت پرسرعت نسل جدید بوده است، از طرفی استفاده از اینترنت این اپراتور به صورت آزاد و بدون فعالسازی بسته، اصلاً به صرفه نبوده و هزینه‌های بسیاری را به شما تحمیل می‌کند؛ به همین دلیل خرید بسته های اینترنت رایتل امری کاملاً منطقی بوده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

یکی از روش‌های فعالسازی بسته های اینترنت رایتل، استفاده از وبسایت ایتور می‌باشد با مراجعه به سایت ایتور و رفتن به بخش مربوط به آدرس خرید بسته های اینترنت رایتل می‌توانید لیست بسته ها به همراه قیمت مربوط به هرکدام را مشاهده کرده و اقدام به خرید آن‌ها نمایید.

استعلام خلافی خودرو و پرداخت قبض جریمه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت قبوض جریمه به پلیس+10 و یا سایت راهور مراجعه کرده باشید. یکی از خدمات ایتور، امکان استعلام خلافی و پرداخت قبض می‌باشد. با استفاده از این بخش شما می‌توانید لیست جرایم ثبت شده در سایت راهور را مشاهده نموده و برای پرداخت هر کدام از آن‌ها اقدام نمایید.

ایتور: خرید شارژ و بسته‌ اینترنت و استعلام خلافی خودرو

برای این منظور ابتدا به بخش استعلام خلافی خودرو مراجعه کنید، در فیلد مربوط به بارکد، کد هشت و یا نه رقمی درج شده پشت کارت خودرو را وارد نمایید، سپس با کلیک بر روی دکمه استعلام، کد امنیتی به شما نمایش داده خواهد شد، کد موجود در تصویر رو وارد کرده و بر روی گزینه ارسال کلیک می‌نمایید سپس لیست جرایم شما مطابق با آخرین آپدیت راهور برای شما نمایش داده خواهد شد.

برای پرداخت جریمه نیز در کنار هر تخلف دکمه پرداخت وجود دارد که با کلیک بر روی آن و وارد کردن شماره موبایل خود، به درگاه بانک منتقل خواهید شد و پس از تکمیل پروسه پرداخت کد پیگیری به شما نمایش داده خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که از آن‌جایی که سایت راهور آنلاین نبوده و به صورت دوره‌ای و دستی آپدیت می‌شود ممکن است با استعلام جریمه از سایر اپلیکیشن‌ها همچنان قبض جریمه موجود باشد که می‌بایست تا آپدیت بعدی راهور صبر نمایید.