تمامی ویژگی های ظاهری سایت توسط قالب های وردپرسی تعیین می شود، پس این ابزار ها می توانند نقش مهمی در ظاهر و کیفیت سایت شما داشته باشند. قالب ها امروزه در تنوع زیادی موجود می باشند که هر کدام می توانند ظاهری ویژه به سایت شما بدهند. برای کار این با ابزار ها نیاز دارید تا به خوبی از روش های دانلود قالب وردپرس و نصب آن ها مطلع شوید‌. این مهارت به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و بسته به شرایط، ظاهر کلی سایت خود را تغییر دهید. از این رو در این مطلب درباره کلیه روش های دانلود تا نصب این ابزار های مهم وردپرسی را بررسی می کنیم تا بتوانید در صورت نیاز، به راحتی از آن ها بهره بگیرید.

قالب های وردپرسی چه کاربردی در طراحی سایت دارند؟

تقریبا بخش اصلی طراحی سایت توسط قالب های وردپرسی تعیین می شوند. این قالب ها هر کدام از کد های خاصی تشکیل شده اند و نمایش کلی یک سایت وردپرسی را مشخص می کنند. تفاوت ظاهر کلی سایت های مختلف به دلیل تنوع در قالب های استفاده شده در آن ها می باشد، به دلیل استفاده از قالب های متفاوت در آن ها می باشد. شما می توانید بسته به نوع سایت خود از قالب های مختلفی استفاده کنید، اما بهتر است از ابزار هایی استفاده کنید که در سایت های دیگر به خوبی جواب داده اند.

همین موضوع باعث شده است تا قالب های وردپرسی به انواع فروشگاهی، خبری و غیره تقسیم بشوند. البته ویژگی ها و قابلیت های هر کدام از این ابزار ها هم در تقسیم بندی آن ها نقش مهمی داشته است. امکان تغییر قالب کلی سایت پس از گذشت زمان وجود دارد اما توصیه می شود زیاد به دنبال استفاده از قالب های متفاوت نباشید چرا که این موضوع می تواند امنیت سایت را تا حدی دچار اختلال کند.

در سایت های وردپرسی معمولا پیش نمایشی از قالب های مختلف وجود دارد که می دانید ابتدا آن ها را بررسی کنید و سپس در مورد انتخاب یک قالب مناسب، تصمیم بگیرید. با دانلود قالب وردپرسی، می توانید از مزیت های فراوان این ابزار ها استفاده کنید که در بخش بعدی روش های این کار بررسی می شود.

روش های دانلود قالب وردپرس

چگونه می توان قالب های وردپرسی را دانلود کرد؟

قالب های وردپرسی به دو شکل رایگان و غیر رایگان در دسترس هستند که روش های دانلود آن ها کمی با هم تفاوت دارد. برخی از قالب های رایگان در مخزن سایت وردپرسی وجود دارد و شاید نیاز به انجام اقدام خاصی برای دانلود آن ها نباشد. اما در مورد قالب های دیگری که در مخزن وردپرسی وجود ندارد نیاز به یک مرجع معتبری دارید که بتوانید از طریق آن ها، این قالب ها را دانلود کنید. عمدتا در این سایت ها قالب های مختلف به شکل فایل قالب دانلود می باشند، اما نکته مهم در مورد آن ها انتخاب یک سایت معتبر می باشد.

در سایت های معتبر علاوه بر اینکه از با کیفیت بودن قالب مطمئن هستید، می توانید از ابراز های مختلفی هم استفاده کنید که برای تکمیل ظاهر سایت شما کافی می باشند. این فایل ها بعدا می توانند در سایت وردپرسی به راحتی نصب شده و مورد استفاده‌ بگیرند. تمامی قالب های رایگان در سایت وردپرسی موجود نیستند و برای برخی از آن ها نیاز دارید تا به شیوه قالب های غیر رایگان عمل کنید. هر دو روش عمدتا به راحتی و در زمان کوتاهی انجام می شوند از این رو نیاز به مهارت خاصی ندارند و هر فردی می تواند در صورت نیاز، دانلود قالب وردپرس مورد نظر خود را به راحتی انجام بدهد.

قالب های وردپرسی را چگونه می توانیم راه اندازی و نصب کنیم؟

شیوه نصب قالب وردپرسی تا حد زیادی وابسته به نوع قالبی دارد که شما انتخاب خواهید کرد. در این بخش کلیه روش های راه اندازی این ابزار ها را بررسی می کنیم که از طریق آن ها می توانید بدون نیاز به مهارت خاصی، قالب خود را راه اندازی کنید.

نصب قالب های مخزن وردپرسی

بسیاری از قالب های مختلف در مخزن سایت وردپرسی وجود دارند و از این رو همان طور که اشاره شد نیاز به دانلود آن ها نیست و تنها نیاز دارید به روشی که گفته می شود، آن ها را نصب کنید. برای شروع می توانید از طریق پیشخوان سایت وردپرسی خود استفاده کنید. وارد بخش پوسته از قسمت نمایش در پیشخوان خود بشوید و در آن قسمت از قالب های متنوعی که در خود سایت قرار دارد، استفاده کنید. برای سایت های فارسی، قالب های موجود در سایت وردپرسی کارایی چندانی ندارند و از این رو بیشتر از قالب هایی که در سایت های دیگر وجود دارد، استفاده می شود.

روش های دانلود قالب وردپرس

نصب قالب دانلود شده

عمدتا پس از دانلود قالب وردپرس، فایل آن در اختیار شما قرار می گیرد. نصب این فایل هم تا حدی مشابه روشی قبلی می باشد و تنها نیاز است تا بارگذاری پوسته را انتخاب کرده و فایلی که در اختیارتان است را فعال کنید. به این شکل قالب مورد نظر برای سایت شما فعال خواهد شد.

نصب قالب در هاست

وارد پوشه themes در هاست خود شوید و فایل قالب های مد نظر خود را که به شما زیپ می باشد، آپلود کنید. پس از اتمام آپلود نیاز دارید تا فایل زیپ خود را extract کنید. پس از این مرحله می توانید تمامی قالب های نصب شده را در پیشخوان مشاهده کنید و در صورت نیاز، آن ها را فعال کنید.