در سال‌های اخیر، بازار ارز توسعه و گسترش بسیاری یافته و به همین خاطر خدمات ماینر برای کسب درآمد از این بازار به‌وجود آمد. استخراج ارز دیجیتال توسط فرایندهای خاص، از این نوع خدمات است که به افراد در ازای این کار، پاداش می‌دهد. بنابراین، اگر به‌دنبال راهی برای کسب درآمد بیشتر و دریافت سود روزانه هستید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم تا با این روش آشنا شوید.

دستگاه ماینر چیست؟

یکی از فعالیت‌هایی که مورد توجه عموم قرار گرفته است و درآمد دلاری را برای افراد به همراه دارد، فعالیت در زمینه‌ ارزهای دیجیتال است. یکی از راه‌های داشتن درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، استفاده از دستگاه‌های ماینر است.

اول از همه بیایید کمی با دستگاه ماینر آشنا شویم. درواقع ماینرها نوعی کامپیوتر سخت‌افزاری هستند که در شبکه‌ای مخصوص درحال پردازش تراکنش‌ها بوده و این پردازش منجر به استخراج کوین‌های جدیدی می‌شود.

هر یک از کامپیوترهای ماینر مخصوص به یک کوین اختصاصی هستند. در اصل بلاک‌چین مقدار ارزش تمامی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را تامین می‌کند و ماینرها، کار پردازش تراکنش‌ها را در قبال پرداخت به بیت کوین انجام می‌دهند.

اهمیت بیت کوین، برای مردم بسیار بالا است و دستگاه‌های ماینر یکی از مهم ترین مسائل در این مورد هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به‌طور مختصر توضیحاتی در رابطه با ماینر، خدمات ماینر، انواع آن، نحوه‌ کار و همچنین، مزایا و معایب این دستگاه توضیحاتی ارائه دهیم.

انواع ماینر

ماینرها دارای انواع مختلفی هستند که هر نوع آن نیز دارای ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی است. تفاوت این ماینرها براساس مدل، قدرت، کیفیت و قطعات به‌کار رفته‌شده در ساخت آنها است و خدمات ماینر نیز برطبق همین مشخصات متفاوت است. در ادامه انواع دستگاه‌های ماینر را نام برده‌ایم که این دستگاه‌ها به‌صورت ماینر آکبند و ماینر استوک به مشتری عرضه می‌شوند.

  • انت ماینر (Antminer)
  • انت ماینر اس (Antminer S)
  • انت ماینر تی (Antminer T)
  • بیت مین انت ماینر (Bitmain Antminer)
  • آوالون ماینر (AvalonMiner)
  • آوالون ماینر آ (AvalonMiner A)
  • واتس ماینر (WhatsMine)
  • واتس ماینر ام(WhatsMine m)
  • ای بنگ ای بیت (Ebang EBIT)
  • دراگون مینت تی (DragonMint T)
  • پانگولین ماینر (PangolinMiner)
  • اینوسلیکون ماینر (innosilicon)

مرکز تخصصی خدمات ماینر افتتاح شد

لوازم جانبی ماینر

امروزه با رایج شدن استفاده از دستگاه‌های ماینر نیاز به قطعات و لوازم جانبی آن نیز بالا رفته است. یکی دیگر از خدمات ماینر، ارائه‌ی قطعات جانبی آن است. اگزوز، صداگیر ماینر، لوله خرطومی مسلح به عایق صداگیر و باکس صداگیر از جمله قطعات مورد نیاز این دستگاه هستند که در ادامه به توضیح کامل آنها خواهیم پرداخت.

صداگیر ماینر

نام دیگر صداگیر ماینر، سایلنسر است که از جمله قطعات جانبی مهم و ضروری دستگاه است. این قطعه در پشت فن‌های دستگاه تعبیه می‌شود و موجب کاهش مقدار زیادی از صدای فن‌های ماینر خواهد شد. کاربرد این قطعه موجب خواهد شد تا افرادی که در اطراف دستگاه حضور دارند از آلودگی صوتی آن آزار نبینند.

همچنین سایلنسر احتمال نشت آلودگی صوتی دستگاه به محیط اطراف یا فضای بیرون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. سایلنسرها از ساختار چندلایه‌ای فلزی بهرمند هستند که لایه‌های داخلی آن مجهز به مواد جذب‌کننده صوت است.

نکته‌ مهم دراین‌باره، طول صداگیر است که بین ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است که هر چه طول لوله صداگیر بیشتر باشد، امکان جذب آلودگی صوتی نیز افزایش می‌یابد. یکی از مزیت‌های این قطعه این است که می‌توان هم به صورت تکی برای هر دستگاه، سایلنسر جدا در نظر گرفت و هم می‌توان به صورت یک‌جا برای چند دستگاه صداگیر قرار داد.

ویژگی مثبت این قطعه دوام و همیشگی‌بودن آن است که بدون نیاز به جریان الکتریکی کار خود را انجام می‌دهد و نیازی به تعویض یا تعمیر خاصی ندارد. ویژگی دیگر صداگیر، مقاومت آن دربرابر دمای بالا است. به این دلیل که بین اگزوز و لوله‌های خرطومی قرار می‌گیرد، دمای بالایی را نیز تجربه خواهد کرد، اما مشکلی در بازدهی آن به‌وجود نمی‌آید.

لوله خرطومی عایق دار ماینر

باتوجه به اینکه هوایی که نیاز به خروج از دستگاه دارد به‌وسیله‌ لوله‌های خرطومی خارج می‌شود، استفاده از این لوله ها نیز بعد از صداگیر تاثیر بالایی در کاهش آلودگی صوتی دستگاه دارد. در بخش خروجی دستگاه ماینر، حرارت و صدای بالایی وجود دارد و وجود لوله‌های خرطومی عایق‌دار ماینر که خاصیت صداگیری و عایق صوت را دارند به گونه‌ای واجب و الزامی است.

یکی از بهترین لوله‌های خرطومی برای استفاده در دستگاه ماینر، لوله‌های خرطومی با عایق الاستومری است. ساختار این لوله‌ها دارای ۳ لایه‌ مجزا و منسجم است که این ۳ لایه با صدای کم و حرارت کاملا کنترل‌شده هوای موجود در ماینر را به بیرون انتقال می‌دهند که این امر طول عمر دستگاه را افزایش خواهد داد.

مزیت مهم دیگر این قطعه، قابلیت انعطاف پذیری آن است که علی‌رغم عایق بودنش، در صورت کمبود فضا می‌توان به سادگی در جای‌گذاری آن تغییر مسیر داد. مورد دیگری که در رابطه با این قطعه وجود دارد، استحکام آن در برابر عوامل طبیعی و محیطی است که برای مثال می‌توان مقاومت آن دربرابر سایندگی و فشار هوا و همچنین ضربه‌های احتمالی را نام برد.

تبدیل پشت فن ماینر

این تبدیل از لوازم جانبی ماینر به‌حساب می‌آید که در پشت فن ماینر قرار می‌گیرد و همزمان باید با قطر فن دستگاه تناسب کامل داشته باشد تا هنگام خروج هوا از فن مانع و اصطکاک خارجی‌ در عملکرد فن وجود نداشته باشد.

مقایسه تفاوت‌های ماینر آکبند با ماینر استوک

در این قسمت به شما آموزش خواهیم داد که با کمک تفاوت‌های ظاهری متوجه شوید کدام ماینر آکبند و کدام یک استوک است؟ اکثر افراد گمان می‌کنند که کالای استوک، استفاده‌شده و کارکرده است درصورتی‌که این‌گونه نیست. درواقع تنها ۱ درصد از کالای استوک دارای نقص قطعات هستند و درصد بالایی از آنها کاملا ویژگی‌های شبیه به ماینر آکبند را دارند.

  • تفاوت ماینر استوک و آکبند این است که کارتن بسته‌بندی دستگاه استوک باز شده است. به این صورت که برخی از برندها دارای قابلیت پس‌گرفتن کالا را دارند بنابراین، اگر فردی از خرید خود پشیمان شد می‌تواند در صورت اینکه از دستگاه استفاده نکرده آن را به فروشگاه‌ برگرداند.
  • البته گاهی برخی از محصولات استوک درجه ۲ و ۳ دارای نقص قطعات یا خط و خش نیز هستند که همین موضوعات می‌تواند از قیمت محصول کم کند اما معمولا می‌توان نواقص را با تعمیر جزئی برطرف کرد که این مورد نیز تفاوت دیگر استوک با کالای نو است.
  • در این شرایط کالا از قیمت می‌افتد زیرا کارتن آن باز شده و دیگر به‌عنوان یک دستگاه سالم و آکبند نمی‌تواند به‌فروش رود بنابراین، به‌عنوان دستگاه استوک با قیمت بسیار پایین‌تر از دستگاه نو به‌فروش خواهد رسید. بنابراین، تفاوت دیگر این ۲ قیمت آنها است.
  • تفاوت دیگر این ۲ دستگاه این است که انواع محصولات استوک از گارانتی و خدمات پس از فروش برند سازنده خارج می‌شوند بنابراین، اگر قصد خرید این محصولات را دارید لازم است تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دستگاه‌ها این است که شما می‌توانید ظاهر دستگاه آکبند را براساس سلیقه خود انتخاب کنید اما ماینر استوک طبق سلیقه شما نیست که البته برای استفاده از خدمات ماینر، ظاهر و رنگ محصول اهمیت زیادی ندارد.

مرکز تخصصی خدمات ماینر افتتاح شد

درآمد ماینر

تنها وظیفه‌ ماینر استخراج است و پس از استخراج، فروش ارزها و درآمدزایی از آنها اولین کار کاربر است. درآمد ماینر براساس نرخ دلار متغیر است. البته زمانی که کاربر با کمک دستگاه‌های ماینر ارز مورد نظر خود را استخراج کند، باید به فکر فروش آنها نیز باشد. پس از استخراج لازم است تعداد ارزهای به‌دست آمده را در قیمت آن ارز ضرب کنید و پس از آن، رقم به‌دست آمده را در آخرین نرخ دلار ضرب کنید اما چطور قبل از خرید ماینر درآمد دستگاه را محاسبه کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد درآمد هر دستگاه براساس نوع خدمات ماینر و نوع دستگاه، کوینی که استخراج می‌کند و برق مصرفی آن متغیر است اما برای محاسبه درآمد یک ماینر کافی‌است به یکی از ماشین حساب‌های محاسبه‌گر آنلاین مراجعه نمایید و اطلاعاتی مانند نام ارز، نام دستگاه و انتخاب مدل آن، نرخ هش، برق مصرفی دستگاه، هزینه‌ی هر کیلووات ساعت برق و کارمزد استخراج را وارد ماشین حساب کنید.

پس از آن کار را به دست ماشین حساب بسپارید تا محاسبه کند چقدر درآمد از دستگاه مورد نظر به‌دست می‌آورید و چقدر از درآمد به‌دست آمده را باید برای هزینه‌های مصرفی دستگاه کنار بگذارید. در پس این محاسبه سود خالص از استخراج را به‌دست می‌آورید که معمولا مقدار بالا و قابل توجهی است.

نکات مهم در خرید ماینر

برای خرید این دستگاه و استفاده از خدمات ماینر لازم است که قبل از خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین محصول را از بهترین فروشگاه تهیه کنید. این موارد به شرح زیر هستند.

  • اولین نکته این است که به مدل و قدرت هش ریت دستگاه توجه شود. حتما به توان هش ریت دستگاه توجه کنید و قدرت آن را چک کنید. توجه نمایید که قدرت هش ریت و مدل دستگاه روی برچسب موجود بر دستگاه حک شده است. همچنین شماره سریال روی دستگاه را با شماره سریال روی کارتن آن مطابقت دهید تا از درست بودن دستگاه انتخاب‌شده اطمینان حاصل کنید.
  • از نکات قابل توجه دیگر در خرید دستگاه، بررسی خدمات پس از فروش دستگاه و تعمیر و تهیه‌ قطعات آن‌ است. هر دستگاهی ممکن است نیاز به تعمیر و تغییر قطعات داشته باشد و حتما باید قبل از خرید به این نکته توجه شود که آیا در کشور شما قطعات مورد نیاز دستگاه یا تعمیرکار متخصص آن وجود دارد یا خیر؟
  • دقت کنید که ماینر دست دوم یا کارکرده نباشد زیرا خرید آنها ریسک بالایی دارد. به‌دلیل اینکه ماینرها معمولا به‌صورت ۲۴ ساعته درحال کار هستند، خرید و استفاده از یک دستگاه ماینر دست دوم ریسک بیشتری دارد. هر چه دستگاه بیشتر کار کرده باشد، طول عمر مفید کمتری نیز دارد. درصورتی‌که حتما قصد خرید ماینرهای دست دوم را دارید، برای اطمینان حاصل کردن از سلامت دستگاه، از فروشنده حداقل ۲۴ ساعت مهلت تست بگیرید.
  • دقت داشته باشید که دستگاه ماینر استوک را اورکلاک‌شده نخرید. برخی از افراد استخراج‌کننده دستگاه ماینر خود را اورکلاک می‌کنند یعنی محدودیت‌هایی که شرکت سازنده روی دستگاه اعمال کرده را شکسته و قدرت دستگاه را تا حد زیادی بالا می‌برند. این کار باعث می‌شود که دستگاه تا حد زیادی مصرف برق را بالا ببرد و در پی بالا رفتن مصرف برق و توان استخراج، دمای دستگاه نیز از حد مجاز بالاتر خواهد رفت.

حرارت بالای تولیدشده به قطعات دستگاه آسیب جدی وارد خواهد کرد. با داغ‌شدن قطعات فلزی، حرارت چند برابر خواهد شد و امکان آب‌شدن قطعات با استحکام کم وجود دارد. امکان سوختن پاور دستگاه در این مواقع نیز وجود دارد و خریدار باید حتما در این مورد از دستگاه مطمئن شود.

  • قبل از خرید دستگاه ماینر حتما ظاهر و مشخصات فیزیکی دستگاه را به‌خوبی بررسی کنید. قسمت‌های فیزیکی شامل بدنه، پورت‌ها، فن‌ها، لوله‌های خرطومی، کانکتورها، چراغ‌ها، پاورها را کاملا بررسی کنید.

درصورتی‌که قسمتی از دستگاه نیاز به تعویض قطعه دارد یا دچار زدگی است، هزینه‌ تعویض را از قیمت اصلی کم کنید یا قبل از خرید از فروشنده بخواهید تا مشکلات دستگاه را برطرف کند زیرا دستگاهی که از لحاظ فیزیکی ضربه خورده باشد، عمر مفید بسیار کمتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد.

  • چک کردن میزان صدای دستگاه و گرمای ماینر قبل از خرید نیز مهم است زیرا صدای بلند آن در صورت پیشگیری‌نکردن ممکن است آسیب‌های جدی به گوش افراد وارد کند. همچنین قبل از خرید، حتما اطمینان حاصل نمایید که جای مناسب برای قرارگیری دستگاه را دارید.
  • یکی دیگر از نکات مهم خرید دستگاه، فروشگاه مورد نظر بوده که باید مورد اعتماد باشد زیرا واردکردن این دستگاه و استفاده از خدمات ماینر در ایران ممنوع است بنابراین، لازم است تا یک فروشگاه معتبر برای خرید آن بیابید.

مرکز تخصصی خدمات ماینر افتتاح شد

بهترین فروشگاه ارائه‌دهنده ماینر و خدمات ماینر

همان‌طور که گفته‌شد یافتن یک فروشگاه معتبر برای خرید این محصول به شما کمک می‌کند تا از کیفیت و اصالت کالای خریداری‌شده اطمینان داشته باشید. در این قسمت می‌خواهیم در مورد سایت جهان بازار که یکی از بهترین عرضه‌کنندگان ماینر است صحبت کنیم.

فروشگاه جهان بازار دارای یک وب‌سایت اینترنتی است که می‌توانید با مراجعه به آن انواع این دستگاه را ببینید و نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. جهان بازار علاوه‌بر فروش مدل‌های مختلف ماینر، خدمات این محصول را نیز ارائه می‌دهد یعنی درصورتی‌که دستگاه شما دچار ایراد شد یا قطعه‌ای لازم داشت می‌توانید تعمیر آن را به این فروشگاه بسپارید و قطعات مورد نیاز را از وب‌سایت آن تهیه کنید.

با ورود به سایت جهان بازار می‌توانید تنوع محصولی بسیار بالایی را ببینید زیرا همان‌طور که گفته‌شد انواع ماینرها را عرضه می‌کند تا پاسخگوی تمام مشتریان خود باشد و همچنین براساس همین تنوع محصول، قیمت‌های متفاوتی نیز دارد تا هر فرد با هر میزان بودجه‌ای که دارد بتواند این دستگاه را تهیه کرده و از خدمات ماینر استفاده کند تا به این ترتیب به درآمدزایی برسد.

همان‌طور که گفته ‌شد ورود این دستگاه به کشور ما ممنوع است بنابراین، قطعات آن نیز به‌راحتی پیدا نمی‌شود و پیداکردن متخصص برای تعمیر آن نیز سخت است اما جهان بازار با ارائه بهترین خدمات ماینر تمام قطعات این دستگاه‌ها را در رنج قیمت متفاوت و کیفیت‌های خوب در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید قبل از خرید دستگاه، به وب‌سایت جهان بازار مراجعه کرده و با مشاوران متخصص سایت تماس بگیرید تا بتوانید در مورد این دستگاه‌ها و روش کار آنها اطلاعات کافی کسب کرده و پس از آن در صورت تمایل اقدام به خرید محصول کنید.

از دیگر ویژگی‌های این فروشگاه این است که خدمات پس از فروش و ضمانت کالا دارد تا بتوانید با خیال راحت از آن خرید کنید. همچنین محصول خریداری‌شده از جهان بازار در مدت کوتاهی برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید بنابراین، در زمان و هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

قیمت ماینر

تجهیزات ماینینگ شامل قطعات مختلفی می‌شود که این قطعات شامل پردازنده‌های بسیار قوی و انواع کارت گرافیک ماینینگ هستند و همین ۲ مورد از عامل‌های بسیار مهم در تعیین قیمت ماینر است. به‌طور کلی، قیمت هر دستگاه باتوجه به قطعات به‌کار رفته در آن مشخص خواهد شد.

برای مثال، تعداد فن‌ها و جنس آنها، ارزهای قابل استخراج، توان ماینر، هش ریت، سیستم عامل، مقدار برق مورد نیاز همگی در افزایش یا کاهش قیمت ماینر تاثیرگذار هستند. هر چه توان ماینر برای استخراج بیشتر باشد و همزمان مصرف برق کمتری داشته باشد نوعی مزیت برای دستگاه به حساب می‌آید و روی نوسان قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت‌.

جمع بندی

باتوجه به موارد گفته‌شده و برای استفاده از خدمات ماینر می‌توانید به سایت جهان بازار مراجعه کرده و ماینر مورد نظر خود را خریداری کنید.

دقت داشته باشید که در زمان خرید ماینر، حتما به مشخصات گفته‌شده توجه کنید و تمامی موارد را بررسی کرده و باتوجه به وضعیت اقتصادی خود، دستگاه ماینر مورد نظرتان را خریداری کنید.

همچنین با بررسی سایت جهان بازار متوجه تنوع زیاد محصولات خواهید شد که این مورد در زمان خرید دست شما را باز خواهد گذاشت و می‌توانید با‌توجه به نکات گفته‌شده در زمان خرید، یک محصول کارآمد و عالی را داشته باشید.

نکته دیگر اینکه قیمت دستگاه و خدمات آن در سایت جهان بازار بسیار مناسب است بنابراین، شما می‌توانید در ازای دریافت بهترین خدمات و با‌کیفیت‌ترین دستگاه ها، هزینه مناسبی بپردازید و به این ترتیب در میزان پول پرداختی خود صرفه‌جویی کنید.