راهنمای جامع و آسان استفاده از بات‌های معامله‌گر یک مرجع مناسب برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است که به‌تازگی از سوی صرافی والکس منتشر شده است و به این موضوع تأکید دارد که بات‌های هوشمند می‌توانند به دستیارهای قابل اعتماد معامله‌گران تبدیل شوند و روزانه در بازارهای مالی پرهیجان، کسب سود کنند.

مخاطبان اصلی این راهنمای جامع، معامله‌گران و کلیه‌ی علاقه‌مندان به رمزارزها هستند. این کتابچه راهنما در واقع نوعی دستنامه یا Handbook است که می‌تواند همیشه همراه معامله‌گران باشد تا از استراتژی‌های مهم و حرفه‌ای برای کسب سود استفاده کنند و یا با کمک بات‌های هوشمند، کسب سود را سریع‌تر، شبانه‌روزی و با دقت بالا انجام دهند. در واقع این راهنما ترکیبی از معرفی استراتژی‌های برتر برای کسب سود و نحوه‌ی استفاده از بات‌های معامله‌گر والکس است.

از استراتژی معامله تا بات معامله‌گر

استراتژی‌های معرفی‌شده در این دفترچه شامل گرید نقطه‌ای، گرید بی‌نهایت، مارتینگل و اسمارت ری‌بالانس می‌شود. به ازای هر یک از این استراتژی‌ها، بات معامله‌گر والکس وجود دارد که موجب می‌شود همه‌ی افراد با هر سطح از دانش معامله‌گری، بتوانند مثل حرفه‌ای‌ها ترید کنند و سود به دست بیاورند.

بات معامله‌گر ارز دیجیتال یک دستیار خودکار برای انجام معامله به‌صورت شبانه‌روزی و با دقت بالاست. در سطح دنیا، چیزی حدود ۸۰ درصد معاملات را بات‌های معامله‌گر انجام می‌دهند. این بات‌ها در ایران کم‌تر شناخته شده‌اند و همین فرصتی است برای افرادی که می‌خواهند در دنیای رمزارزها بیشترین سود را کسب کنند. راهنمای جامع و آسان استفاده از بات‌های معامله‌گر به خوانندگان کمک می‌کند معامله‌های موفق‌تری انجام دهند.

آیا برای معامله به بات نیاز داریم؟

چون بازار ارز دیجیتال در تمامی روزهای هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است، نیاز به بات‌های معامله‌گر در این بازار بیشتر از بازارهای سنتی مالی است. با به‌کارگیری بات برای معاملات خود می‌توانید حتی وقتی در خواب هستید، سود کسب کنید. ما بسیاری از فرصت‌های خرید و فروشِ سودآور را به این دلیل از دست می‌دهیم که نمی‌توانیم همیشه آنلاین باشیم.

بات معامله‌گر به استراتژی‌های معامله مسلط است و براساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. در نتیجه، برخلاف انسان که ممکن است تحت تاثیر ترس، طمع، هیجان و احساسات قرار بگیرد، می‌تواند تحلیل تکنیکال درست‌تری ارائه دهد و به‌صورت خودکار دست به معامله‌ی سودمند بزند. البته برای انتخاب بات، لازم است به شرکت یا تیم سازنده و اعتبار آن دقت کنید تا سرمایه‌ی خود را از دست ندهید. انتخاب بات با استراتژی غلط نیز ممکن است سرمایه شما را به خطر بیندازد.

اولین راهنمای فارسی استفاده از بات معاملگر منتشر شد

والکس، بات معامله‌گر و دفترچه‌ی راهنمای آن!

والکس اولین صرافی ایرانی است که توانسته بهترین استراتژی‌ها را با هوش مصنوعی ترکیب کند و همچنین با فراهم‌کردن زیرساخت برای امنیت دارایی کاربران، محصولی به نام بات معامله‌گر عرضه کند که استفاده از آن رایگان است و کارمزد انجام معامله با آن، پایین‌تر از معامله‌های معمولی است. راهنمای استفاده از بات معامله‌گر که به‌تازگی منتشر شده، در واقع نوعی دستورالعمل برای استفاده‌ی سودمند و بهینه از بات‌های والکس است.

به کمک بات والکس می‌توانید خودکار و هوشمند معامله کنید و حتی بات‌های سودمند دیگر تریدرها را کپی کنید. با توجه به این‌که بات‌های والکس درون خود بازار والکس تعبیه شده‌اند، فعال‌سازی آن‌ها تنها با چند کلیک صورت می‌گیرد و نیازی به استفاده از API برای اتصال بات به صرافی نیست.

والکس تا کنون ۴ استراتژی در بات معامله‌گر خود ارائه کرده است. استراتژی گرید نقطه‌ای (Spot Grid) برای کسب سود از نوسان‌های قیمت مناسب است. استراتژی گرید بی‌نهایت یا Infinity Grid مناسب استفاده در بازارهای در حال رشد است. در مقابل مارتینگل (Martingale) برای کسب سود از بازارهای نزولی و نوسانی است. همچنین استراتژی تراز هوشمند (Smart Rebalance) به‌گونه‌ای طراحی شده تا ترکیب‌بندی پورتفولیو حفظ شود.

کتابچه راهنمای جامع بات‌های معامله‌گر کمک می‌کند بهترین انتخاب را از میان استراتژی انجام دهید و بات‌های خود را در سودده ترین حالت، تنظیم کنید. دریافت اولین راهنمای فارسی استفاده از بات معامله‌گر از این لینک ممکن است.