در دنیای امروز قبض‌های مختلف قسمت جدانشدنی از زندگی ما محسوب می‌شوند و نحوه پرداخت قبض نیز به دغدغه افراد تبدیل شده است. پرداخت قبض راه‌های متفاوتی دارد که محبو‌ب‌ترین آنها روش‌های آنلاین هستند. زیرا استفاده از بسترهای اینترنتی برای این کار، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه افراد خواهد شد. اینکه چه راهی برای پرداخت قبض وجود دارد و کدام یک بهتر است را نمی‌توان در چند جمله بیان کرد. زیرا این موضوع نیاز به بررسی کامل دارد.‌ ما در این مقاله راه‌های مختلفی که برای پرداخت قبض موجود است را بررسی می‌کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پرداخت قبض به‌صورت حضوری؛ روشی پر دردسر!

این روش در سال‌های قبل وجود داشت و همه افراد مجبور بودند پس از تحویل‌گرفتن قبض کاغذی، آن را به‌همراه پول نقد به بانک ببرند و قبوض را تصفیه کنند.

البته امروزه بانک‌ها چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهند و افرادی که قصد پرداخت قبوض به روش حضوری را دارند باید به پست‌بانک‌ها مراجعه کنند.

این راه بسیار پر دردسر است، زیرا وقت زیادی از افراد می‌گیرد به‌خصوص در زمان‌هایی که کاربران باید در صف منتظر می‌ماندند. به‌همین دلیل نیز راه‌کارهای آنلاین و غیر حضوری برای این منظور به‌وجود آمد.

پرداخت تلفنی قبوض

این روش را می‌توان اولین راه برای پرداخت غیر حضوری قبض‌ها دانست. برای این کار سازمان‌های مختلف شماره‌تلفن‌هایی را برای مشترکین خود در نظر گرفتند که با استفاده از آنها و از طریق تلفن گویا، امکان پرداخت و تصفیه حساب فراهم می‌شد.

 برای پرداخت با تلفن تنها کافی‌است شناسه قبض و شناسه پرداخت را بلد باشیم.

استفاده از دستگاه کارت‌خوان و خودپرداز برای پرداخت قبوض

دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌خوان به‌تدریج در همه کشورها و شهرها فراگیر شدند و برای استفاده بهینه از آنها، امکان پرداخت قبوض نیز در این دستگاه‌ها فراهم شد.

برای این کار تنها باید یک کارت عضو شبکه شتاب داشته باشید. در این‌صورت می‌توانید از تمامی دستگاه‌ها استفاده کنید.

استفاده از کدهای دستوری برای پرداخت قبض

کدهای USSD معمولا توسط بانک‌ها برای راحتی مشتریان در نظر گرفته می‌شوند. برای این‌کار نیز باید شناسه قبض و شناسه پرداخت را داشته باشید.

همچنین در مرحله آخر و بعد از وارد کردن اطلاعات کارت، باید رمز دوم را نیز وارد کنید تا عملیات با موفقیت پایان یابد.

استفاده از اینترنت و راه‌کارهای آنلاین برای پرداخت قبض

امروزه کم‌تر کسی پیدا می‌شود که سروکاری با اینترنت نداشته باشد. این محیط علاوه‌بر سرگرمی، امکانات بسیار زیادی برای افراد در سراسر جهان فراهم کرده است.

یکی از مزایای اینترنت، امکان پرداخت قبوض به‌صورت آنلاین و در کم‌ترین زمان ممکن است.‌ برای این منظور می‌توان به وب‌سایت‌های طراحی‌شده برای پرداخت قبض‌های مختلف مراجعه کرد.

همچنین با نصب اپلیکیشن‌های خاص مانند همراه بانک این امکان برای افراد فراهم می‌شود. اما بهترین این اپلیکیشن‌ها کدام است؟

تسویه همه قبوض در تاپ فقط با چند کلیک!

همان‌طور که گفتیم همراه‌بانک‌های مختلفی برای این منظور طراحی و تولید شده اما باید اپلیکیشنی را انتخاب کنید که سرویس‌های زیادی برای شما فراهم کند. این کار باعث استفاده بهینه‌تر از گوشی موبایل خواهد شد.

سوپر اپلیکیشن تاپ با فعال‌کردن تمامی سرویس‌های بانکی از جمله پرداخت قبض، انتقال وجه، عوارض آزادراهی، مشاهده صورت‌حساب و دیگر موارد به شما در این مورد کمک می‌کند.

همچنین باید گفت این اپلیکیشن دارای بیش از 73 سرویس فعال است که از طریق آنها می‌توانید به‌راحتی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

این امکانات علاوه‌بر پرداخت قبوض شامل خرید بلیط‌های مختلف، پرداخت عوارضی، پرداخت خلافی خودرو و موارد بسیار زیاد دیگر است.

پرداخت قبض در یک چشم برهم زدن!

نحوه پرداخت قبض در اپلیکیشن تاپ چگونه است؟

با استفاده از این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توان تمام قبض‌ها را با سرعت بالا و امنیت کامل پرداخت کرد. در تاپ امکان استعلام قبض نیز وجود دارد. این موضوع با حذف قبض‌های کاغذی از اهمیت زیادی برخوردار شد.

اگر قصد پرداخت قبضی را دارید که باید به‌صورت ماهانه تصفیه شود با انتخاب گزینه افزودن قبض، می‌توانید مشخصات آن را ثبت کنید تا در مراجعات بعدی نیازی به این کار نباشد. این یعنی در کوتاه‌ترین زمان امکان پرداخت قبوض فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است اگر به‌هر دلیلی اپلیکیشن تاپ در دسترس شما نبود با مراجعه به وب‌سات تاپ، می‌توانید برای پرداخت قبوض اقدام کنید که مانند اپلیکیشن کاملا راحت است.

در اپلیکیشن برای تصفیه باید گزینه پرداخت قبض را بزنید و با انتخاب نوع قبض که می‌تواند برق، تلفن، گاز یا دیگر موارد باشد شناسه قبض را وارد کنید.

حال می‌توانید گزینه افزودن را بزنید تا مشخصات برای مراجعات بعدی در اپلیکیشن ثبت شود. در آخر مبلغ قابل پرداخت را مشاهده می‌کنید و حال امکان تصفیه از طریق کارت بانکی یا تاپ‌کیف برای شما فراهم است.

جمع‌بندی

پرداخت قبض روش‌های مختلفی اعم‌از حضوری، تلفنی و آنلاین دارد که با انتخاب روش‌های آنلاین در واقع شما بهترین گزینه را برگزیده‌اید.

در روش آنلاین می‌توانید اپلیکیشنی که تمام خدمات بانکی را ارائه می‌دهد را انتخاب کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم سوپر اپلیکیشن تاپ را که دارای بیش از 73 سرویس کاربردی است، نصب کنید و از خدمات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.