بسیاری از کاربران پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال مانند صرافی bingx بینگ ایکس، بعد از ثبت نام در صرافی، مشکلات زیادی در خرید و فروش ارز دارند. برخی این کار را سخت می‌دانند و در پی آموزش دیدن هستند. خب باید به این افراد حق داد. حتی پشتیبانی فارسی یا ترجمه‌ی خط به خط قوانین و عناوین سایت و اپلیکیشن هم، نمی‌تواند جای یک آموزش جامع و کامل برای خرید و فروش ارز دیجیتال را پر کند.

افرادی که در این کار حرفه‌ای هستند و با ترید کردن، گذران زندگی می‌کنند، با یک بار چرخ زدن در منوها و زیر منوهای سایت، می‌توانند چم و خم کار را در آورده و اقدام به خرید و فروش ارز کنند. اما افراد تازه کار و نابلد، حتما باید آموزش ببینند.

ار شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک آموزش گام به گام و با زبانی ساده هستید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در اینجا سعی کرده‌ایم آموزش خرید و فروش در صرافی bingx را کامل و شفاف، توضیح دهیم. چند پرسش کلیدی مطرح می‌کنیم و در ادامه پاسخ تک تک ان‌ها را می‌دهیم. پس با ما همراه باشید:

1.     مراحل خرید ارز دیجیتال در صرافی bingx چیست؟

2.     برای فروش ارز دیجیتال در صرافی bingx چه مراحلی را باید طی کرد؟

3.  چگونه می‌توان از طریق حساب دمو VST در صرافی BINGX، خرید و فروش ارز را تمرین کرد؟

مراحل خرید ارز در صرافی bingx بینگ ایکس

آموزش خرید ارز در بینگ ایکس

خریدن ارز دیجیتال در صرافی bingx کار چندان مشکلی نیست. اگر مراحل انجام آن را طبق آموزش‌های ما، گام به گام جلو بروید، حتما، یاد می‌گیرید. فقط قبل از وارد شدن به بحث خرید ارز دیجیتال در صرافی bingx، بهتر است بدانید، که برای خریدن ارز در این صرافی، به 3 شکل می‌توانید، عمل کنید:

1.     خرید ارز از طریق معاملات spot

2.     خرید ارز از طریق معاملات futures

3.     خرید ارز از طریق حساب دمو

·        آموزش خرید ارز در معاملات اسپات در صرافی bingx

پیش از اقدام به خرید ارز دیجیتال در صرافی bingx، بهتر است حساب کاربری خود را به میزان مشخصی، شارژ کنید. بهتر است ببر خریداری کنید. البته به تازگی صرافی بینگ ایکس اقدام به ایجاد یک بستر برای معامله با ریال کرده‌ است که شما می‌توانید ریال مورد نظر خود را از شخص دیگری، خریداری کنید. البته این روش را اصلا پیشنها نمی‌کنیم، چون معایب آن زیاد است و تفاوت قیمت  قابل توجهی دارد.

برای خریدن ارز دیجیتال به روش اسپات، مراحل زیر را قدم به قدم اجرا کنید:

1.     ابتدا وارد سایت صرافی یا اپلیکیشن آن شوید.

2.     سپس وارد اکانت کاربری و پنل خود شوید.

3.  در قسمت نوار بالای سایت، گزینه spot را انتخاب کنید. ( اگر از طریق اپلیکیشن و گوشی وارد bingx شده‌اید، می‌توانید از قسمت پایین گزینه اسپات را پیدا کنید)

4.  خرید ارز به روش محدود و با قیمت مارکت، امکان پذیر است. شما می‌توانید گزینه limit یا market را به دلخواه، از زیر قسمت sell و buy انتخاب کنید.

5.  برای خرید به روش limit، باید مقدار ارزی که می‌خواهید خرید کنید را بر طبق قیمت دلخواه خود، تعیین کنید. یک نوار در این قسمت وجود دارد که شما می‌توانید با جابجا کردن آن، مقدار ارز خود را تعیین کنید. در روش market، شما با قیمتی که مارکت و بازار تعیین کرده است، مواجه هستید و باید در قسمت amount، مقدار آن را تعیین کنید.

6.     کلید buy را فشار دهید.

7.   در این مرحله سفارش شما برای خرید ایجاد می‌شود و زمانی که قیمت به عددی که شما در مرحله‌ی قبلی تعین کرده‌اید ( روش limit )، برسد، معامله انجام می‌شود. اگر هم طبق market خرید کرده باشید، خرید شما انجام خواهد شد.

·        آموزش خرید ارز دیجیتال به روش فیوچرز

آموزش فیوچرز صرافی بینگ ایکس

اگر تریدر حرفه‌ای نیستید و به تازگی وارد صرافی bingx شده‌اید، اولین اقدام برای خرید ارز دیجیتال، شارژ کردن کیف پول است. شما باید کیف پول خود را با تتر یا دلار دیجیتال شارژ کنید.

دقت داشته باشید که در این معاملات، شما با اهرم‌ها سروکار دارید. Leverage یا همان اهرم، می‌تواند سود شما را چند برابر کند. این اقدام، می‌تواند شما را بسیار خوشحال و راضی کند اما در نظر داشته باشید که این اهرم‌ها به همان اندازه که شما را با سود مواجه می‌کنند، ممکن است به همان اندازه هم دچار ضرر و زیان شوید.

 استفاده از اهرم‌ها باید با دقت و علم و آگاهی انجام شود. بهترین اهرم برای تازه کارها اهرم‌های پایین مانند 1 تا 5 است. همان گونه که سود با این اهرم‌ها کم می‌باشد، است. بیشتر از آن، برای شما توصیه نمی‌شود.

وقتی حساب خود را شارژ کردید، مراحل زیر را قدم به قدم جلو بروید:

1.     وارد حساب و پنل کاربری خود شوید.

2.  در نوار بالا باید وارد قسمت Derivatives شوید. وقتی وارد این قسمت می‌شوید، یک پنجره جدید برای شما باز می‌شود که در ان با دو گزینه روبرو هستید  گزینه‌ی futures standard و گزینه  perpetual futures

3.     روی گزینه پرپچوال فیوچرز کلیک کنید.

4.  در سمت چپ پنل خود، در پنجره long، روی گزینه زیر آن که به حالت کشو می‌باشد کلیک کرده و روی گزینه market قرار دهید.

5.     در قسمت مارجین، حجم درخواستی خود را تعیین کنید.

6.  اهرم خرید و فروش در این بخش، جدا از یکدیگر است. شما می‌توانید اهرم خرید را انتخاب کرده و ادامه دهید.

7.     حد سود و ضرر خود را در قسمت tp/sl تعیین کنید و خرید را انجام دهید.

برای انجام خرید ارز به روش استاندارد فیوچرز، به روش زیر عمل کنید:

1.     وارد پنل کاربری خود شوید.

2.     از قسمت devrivates گزینه استاندارد فیچرز را انتخاب کنید.

3.     در سمت چپ پنل کاربری، در قسمت long، حالت معامله را روی market قرار دهید.

4.     حجم مورد نظر را در قسمت margin مشخص کنید.

5.  اهرم معاملاتی خود را که از 1x تا 150x می‌باشد را انتخاب کنید. اگر اهرم‌های پایین انتخاب کنید، شاید سود اندکی ببرید اما اگر هم ضرر کنید، ضرر شما اندک است.

6.  در قسمت stop loss حد ضرر خود و جایی که معامله باید استاپ شود را مشخص کنید و همچنین در قسمت take profit حد سود خود را تعیین کنید.

7. گزینه long (bullish)  را بزنید تا پوزیشن شما برای معامله، ایجاد شود.

8.  در سمت چپ تصویر و زیر گزینه my position، می‌توانید با کلیک کردن روی علامت مداد در کنار margin،  حجم پولی که وارد کرده‌اید را تغییر دهید.

بهتر است به هنگام استفاده از پرپچوال فیوچرز و خرید ارز از این قسمت، از معاملات ایزوله یا isolated margin استفاده کنید. گزینه cross در این قسمت نیز در دسترس شما است اما توجه کنید که امکان دارد به خاطر نابلد بودن شما، این اقدام در نهایت منجر به لیکوئید شدن سرمایه‌ی شما شود.

مراحل فروش ارز در صرافی BINGX

فروش ارز در صرافی بینگ ایکس

برای فروش ارز دیجیتال در صرافی bingx، تقریبا باید مشابه خرید آن عمل کنید. فقط برخی از تغییرات کوچکی باید انجام شود فروش، راحت‌تر انجام شود. در صرافی bingx برای فروش ارز دیجیتال، از یه طریق می‌توانید اقدام کنید:

·        فروش به روش معاملات فیوچرز که شامل دو نوع standard و perpetual است.

·        فروش به روش معاملات اسپات از طریق limit و مارکت

·        فروش در فضای دمو bingx

برای انجام فروش ارز دیجیتال در معاملات اسپات، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1.     وارد پنل کاربری خود شده و از قسمت  نوار بالا، گزینه spot را انتخاب کنید.

2.  در سمت چپ تصویر، زیر قسمت buy و sell، می‌توانید فروش و سفارش گذاری به روش لیمیت و محدود را انتخاب کنید یا اینکه روش مارکت را برای این کار، انتخاب کنید. در هر دو صورت، شما موفق به فروش ارز خود می‌شوید . در روش limit، قیمت را شما تعیین می‌کنید و در روش‌ market، قیمت فروش طبق عرف بازار صورت می‌گیرد.

3.     مقدار حجم درخواستی خود را در قسمت amount تعیین کنید.

4.  گزینه sell را بزنید تا معامله شما ایجاد شود. اگر روش شما limit باشد، باید منتظر بمانید تا معامله طبق قیمت درخواستی شما به انجام برسد. اگر هم معامله طبق قیمت market باشد، فروش در همان لحظه اتفاق خواهد افتاد.

فروش در معاملات فیوچرز، مانند هان خرید ارز دیجیتال در این بازار است. برای فروش به روش فیوچرز، مانند مراحل زیر عمل کنید:

1.     وارد پنل خود شده و در قسمت Devrivates، معامله استاندارد یا پرپچوال را انتخاب کنید.

2.  اگر استاندارد را انتخاب کردید، باید در این مرحله  در زیر قسمت long، حالت معامله را روی مارکت قرار دهید.

3.     حجم درخواستی خود را در مارجین تعیین کنید.

4.     اهرم مورد نظر خود را تعیین کنید.

5.     حد سود و ضرر را در TP/SL مخص کنید.

6.     کلید SELL  را بزنید.

برای قسمت معاملات پرپچوال نیز، تقریبا همین مسیر باید طی شود.

آموزش گام به گام خرید ارز در حساب دمو صرافی bingx

آموزش دمو در صرافی بینگ ایکس bingx

صرافی bingx از صرافی‌های بسیار خاص در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین است. این صرافی علاوه بر داشتن قسمت‌ها و امکانات مختلف برای انجام خرید و فروش ارز، قسمتی تحت عنوان دمو دارد که می‌توان با آن تمرین کرد.

شما می‌توانید با ورود به این قسمت، خرید و فروش ارز دیجیتال را با پول مجازی vst انجام دهید و زمانی که حسابی یاد گرفتید، با پول واقعی شروع کنید.

برای ورود به معاملات دمو در صرافی bingx کافیست مراحل زیر را طی کنید:

1.     وارد پنل کاربری خود شوید

2.     از قسمت devrivates وارد معاملات استاندارد فیوچرز شوید.

3.     در سمت راست تصویر، روی گزینه پروفایل خود کلیک کنید.

4.     از قسمت حساب اصلی، به قسمت vst وارد شوید.

5.     شروع به انجام معاملات اسپات و فیوچر کنید.

اگر توانستید با استراتژی‌های درست، حساب خود را رشد دهید، مطمئن باشید که در حساب واقعی خود هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

و کلام آخر

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی bingx باید به منظور کسب سود انجام شود. اگر در این زمینه اطلاعات و آموزش‌های خود را تکمیل کنید، می‌توانید سودهای خوبی بدست آورید. صرافی بینگ ایکس فارسی، مرجع پشتیبانی آموزش صرافی بینگ ایکس bingx است که در آن کلیه اطلاعات کافی در مورد این صرافی و خدمات آن نهاده شده است و شما می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده نمایید.