برای ورود به عرصه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، نخست باید در یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام به افتتاح حساب کنید. با توجه به محبوبیت روزافزون رمز ارزها و گسترش موارد استفاده از دارایی‌های دیجیتال، به تعداد افراد علاقه‌مند برای ورود به این حوزه همچنان افزوده می‌شود.

اما از آنجایی که دسترسی به بسیاری از پلتفرم‌های خارجی برای ایرانیان غیر ممکن شده است و حتی در صورت دسترسی، تضمینی برای حفظ امنیت و مسدود نشدن ناگهانی دارایی‌هایتان وجود ندارد، اهمیت استفاده از یک صرافی امن داخلی برجسته‌تر از قبل شده است.

از همین رو، در ادامه با معرفی صرافی ارز دیجیتال اکسیر، به شما خواهیم گفت که اولین صرافی کریپتو ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

اکسچنج یا صرافی‌های ارز دیجیتال بستری امن و آنلاین را برای کاربران مختلف در سرتاسر جهان فراهم می‌کنند تا بتوانند به مبادله ارز دیجیتال – ارز دیجیتال با ارز دیجیتال –و پول فیات بپردازند.

صرافی‌های ارز دیجیتال ممکن است به شکل یک وبسایت یا اپلیکیشن موبایل و یا هر دو در دسترس کاربران قرار بگیرند.

صرافی‌های ارز دیجیتال کارکردی شبیه به بروکرها دارند و ابزارهایی را برای مبادله انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و غیره به کاربران ارائه می‌دهند. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال سعی می‌کنند با کارمزد پایین و امنیت بالا، ارائه چنین قابلیت‌هایی را تسهیل کنند.

برای استفاده از خدمات خرید و فروش رمز ارزها، کاربران باید نسبت به افتتاح حساب کاربری در صرافی مد نظرشان اقدام کنند. بسته به پلتفرم، کاربران می‌توانند یک نوع رمز ارز را با رمز ارزهای دیگر مبادله کرده یا از ارزهای فیات رایج مانند دلار و یورو برای خرید انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

طبیعی است که اکسچنج‌های بزرگ طیف گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند. با وجود این، چنانچه یک رمز ارز خاص را در نظر دارید، قبل از افتتاح حساب باید بررسی کنید که آیا آن صرافی از ارز دیجیتال مورد نظرتان پشتیبانی می‌کند یا خیر. همچنین، خدمات ارائه شده در صرافی‌های مختلف، ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.

معرفی صرافی ارز دیجیتال اکسیر

صرافی اکسیر به عنوان نخستین و امنترین صرافی کریپتو ایرانی، بیش از 5 سال است که در حوزه رمز ارزها به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. پس از مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم بیترکس، ایده راه‌اندازی یک صرافی امن و معتبر داخلی در جهت رفع نیاز کاربران ایرانی مطرح شد. اینگونه بود که صرافی ارز دیجیتال اکسیر، به عنوان اولین صرافی داخلی فعال در عرصه ارزهای دیجیتال، در سال 1396، وارد میدان شد.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر چیست و چه مزایایی دارد؟

در مرداد ماه سال 1398، صرافی اکسیر در عرض مدت حدود دو سال پس از شروع فعالیت خود، توانست به عنوان یک مجموعه دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که راجع به این پلتفرم بایستی به آن اشاره کنیم، قرار گرفتن نام صرافی اکسیر در رتبه‌بندی وبسایت معتبر کوین مارکت کپ است. قرار گرفتن نام یک صرافی ارزهای دیجیتال ایرانی در لیست رتبه‌بندی این وبسایت، می‌تواند امتیاز مهمی برای آن باشد.

بی‌دلیل نیست که صرافی ارزهای دیجیتال اکسیر به عنوان امن‌ترین صرافی داخلی شناخته می‌شود، زیرا تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر موارد کلاهبرداری، پولشویی، هک یا مسدودی دارایی کاربران وجود نداشته است که نشان از عملکرد خوب آن در طی این سال‌ها دارد. در بخش بعدی، بیشتر راجع به مزایای صرافی اکسیر بحث خواهیم کرد.

چگونه می‌توانم از خدمات صرافی اکسیر استفاده کنم؟

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند سود خوبی را نصیب معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کند، هر روز به تعداد کاربران حوزه کریپتو اضافه می‌شود. کلیه کاربران ایرانی حقیقی و حقوقی می‌توانند از خدمات صرافی اکسیر استفاده کنند. همانند سایر صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز، برای بهره‌مندی از تمامی خدمات صرافی اکسیر، باید مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنید.

برای ثبت نام، ابتدا لازم است که به وبسایت صرافی اکسیر مراجعه کنید. پس از وارد کردن ایمیل و تعیین گذرواژه، لینک فعال‌سازی به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

در این مرحله باید به ایمیل خود مراجعه کنید و روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا ثبت نام اولیه شما تکمیل شود. در مرحله بعد، بایستی مراحل احراز هویت را انجام دهید تا به خدمات کامل صرافی ارز دیجیتال اکسیر دسترسی داشته باشید.

احراز هویت در اکسیر تنها یک دقیقه از شما زمان خواهد گرفت و به سادگی می توانید وارد بازار ارز دیجیتال شوید.

پس از انجام مراحل احراز هویت، می‌توانید به حسابتان در صرافی واریز وجه انجام داده و معاملات خود را شروع کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که شما تنها مجاز به پرداخت وجه از طریق شماره کارت ثبت شده در صرافی هستید. در غیر این صورت، پرداخت ناموفق تلقی شده و وجه پرداختی به حساب شما بازگردانده می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر چیست و چه مزایایی دارد؟

صرافی ارزهای دیجیتال اکسیر چه مزایایی دارد؟

صرافی اکسیر به عنوان یک پلتفرم آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال، انتخابی هوشمندانه برای کاربران داخلی به شمار می‌رود.

شما می‌توانید از این اکسچنج برای خرید انواع ارزهای دیجیتال و همچنین، فروش و تبدیل دارایی‌های رمز ارز خود به ریال استفاده کنید.

صرافی اکسیر مزایای مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که عبارتند از:

  • پشتیبانی از ارزهای بزرگ بازار مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و …
  • بیش از 30 بازار تومانی و تتری
  • کیف پول اختصاصی
  • تیم پشتیبانی فعال در تمامی روزهای هفته
  • کمترین کارمزد در بازارهای تتر
  • کمترین کارمزد در بازارهای تومانی برای سطوح مختلف کاربری
  • بیشترین مقدار کسب درآمد دائمی از طریق ارجاع کاربران جدید
  • امکان شروع سرمایه‌گذاری تنها با 10 هزار تومان
  • محیط کاربری ساده و کاربردی برای مشتریان تازه‌کار و حرفه‌ای
  • دارای اپلیکیشن مخصوص موبایل