خدمات شبکه به عنوان ترکیبی از فعالیت‌ها و راهکارهایی طراحی شده‌اند تا ارتباطات و انتقال داده‌ها در یک سازمان یا سازمان‌ها به صورت موثر و بی‌انقطاع انجام شود. این خدمات شامل نصب، پیکربندی و مدیریت تجهیزات شبکه، از جمله روترها، سوئیچ‌ها و فایروال‌ها، به منظور ایجاد زیرساختی قوی و قابل اعتماد برای ارتباطات داخلی و بین‌سازمانی هستند.

در این فرآیندها، مدیران شبکه با توجه به نیازها و اهداف سازمان، تنظیمات و پیکربندی‌های لازم را اعمال می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که شبکه به طور بهینه عمل می‌کند و امنیت داده‌ها حفظ می‌شود.

همچنین، خدمات شبکه شامل مانیتورینگ و نظارت مداوم بر عملکرد شبکه هستند. این نظارت به اطلاعات زنده از وضعیت شبکه کمک می‌کند و در صورت بروز هرگونه خطا یا مشکل فنی، اقدامات تصحیحی به موقع انجام می‌شود.

خدمات شبکه همچنین شامل ارتقاء و به‌روزرسانی تجهیزات و نرم‌افزارهای شبکه می‌شوند تا با تغییرات فناوری سازگار باشند و عملکرد بهتری داشته باشند.

در کل، خدمات شبکه علاوه بر فراهم کردن ارتباطات پایدار، امن و کارآمد، به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا با چالش‌ها و فرصت‌های جدید در دنیای متغیر فناوری اطلاعات سازگار باشند و رشد پایداری را تجربه کنند.

شرکت خدمات شبکه

شرکت‌های خدمات شبکه به شما از اجرا تا پشتیبانی شبکه کمک می‌کنند. هرچه شرکت و تعداد سرور و کلاینت‌های شما بیشتر باشد نیاز شما به یک شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه بیشتر می‌شود.

شرکت‌های زیادی در تهران در زمینه شبکه و خدمات مربوطه فعالیت دارند. لذا، درنظر داشته باشید یک شرکت باید داری تجارب زیاد در حوزه شبکه باشد . این تجربه‌ها می‌تواند شامل خرید تجهیزات شبکه ، اجرا و نگهداری شبکه باشد.هرکدام از این فعالیت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا یک شبکه پایدار و با امنیت بالا داشته باشید.

امنیت شبکه حرف مهم و اصلی در یک شبکه می‌باشد.با افزایش روزمره استفاده از شبکه‌های کامپیوتری و شبکه‌های داخلی یا لوکال و همچنین استفاده از نرم‌افزارهای متفاوت، نیازمند این هستید تا از ویروس‌ها و تروجان‌ها در امان باشید. مسئولیت این امر با متخصصان شبکه و کامپیوتر می‌باشد. در صورتی که شما از یک ادمین شبکه استفاده کنید که بر این مشکلات اگاه نباشد، با اتفاقاتی نظیر کلاهبرداری و ازدست‌رفتن اطلاعات برخواهید خورد.

شرکت خدمات شبکه‌های کامپیوتری

شرکت‌های خدمات کامیپوتری به شما در نصب‌و راه‌اندازی نرم افزارهای مورد نیازتان کمک می‌کنند.همچنین نیازهای کامپیوتری که در طول فرآیند کاری با آن مواجه می‌شوید را به سرعت برطرف می‌نماید.شرکت خدمات شبکه می‌تواند به شما در بکاپ‌گیری و پشتیبانی 24 ساعت اطلاعات کمک می‌نماید.این امر باعث می‌شود اطلاعات و امنیت شبکه شما به صورت فزاینده‌ای، افزایش یابد.

بالابودن تایم پاسخگویی و پشتیبانی شبکه شما باعث می‌شود که آپ تایم شبکه شما افزایش یابد.

خدمات شبکه چیست؟

شرکت پشتیبانی شبکه

شرکت پشتیبانی شبکه باید متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری انعطاف پذیر باشد، تا بتوانند با آن ها همکاری داشته باشند. و قادر به ادامه حیات شرکت در حوزه ی شبکه باشند. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور زمان اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند.

تخصص

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه باید تمام تخصص های شبکه را داشته باشد  تا متناسب با نیاز کسب‌وکارهای مختلف خدمات فنی ارائه کند. از تخصص‌های لازم می‌توان مایکروسافت، لینوکس، سیسکو و … اشاره کرد.

تجربه

 تجربه ی بالا سرعت تشخیص مشکل را افزایش می‌دهد.

در دسترس بودن

پشتیبان شبکه باید به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشد تا بتواند مسائل کلاینت‌های شبکه را حل کند.

تعرفه مناسب و منطقی

خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه نه‌تنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت کردن شبکه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند نیزموثراست. شما می‌توانید با انتخاب هورداد سیستم مناسب‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکه‌های کامپیوتری خود را برطرف کنید

مشاوره

تصمیم‌گیرنده اساسی برای زیرساخت‌های فنی سازمان مدیران آن هستند. ازاین‌رو متخصص پشتیبانی شبکه باید در مسائل مربوط به پسیو و اکتیو شبکه به مدیران سازمان ها بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهد.

قرارداد با شرکت های معتبر

تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر نشان گر این است که شرکت پشتیبانی شبکه از قابلیت های فنی بالایی دارا است. از این رو مورد تایید شرکت های معتبر قرار گرفته است.

نیروی متخصص در تمامی حوزه های شبکه

تخصص‌های ویندوز، مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ، تعمیرسیستم های کامپیوتری و خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان ها  در حیطه توانایی یک فرد نیست. پس لازم است که یک تیم متخصصین با توانایی‌های مختلف باهم کار کنند.

مدیریت شرایط بحرانی

هنگام سرقت، سیل، زلزله، آتش سوزی، نفوذ و هک مدیر و رهبر سازمان قطعا در ابتدای بحران با پشتیبان شبکه سازمان تماس گرفته و تیم پشتیبانی را فرا خواهد خواند تا در سریع ترین زمان ممکن به جلوگیری از آسیب بیشتر بپردازند. تیم پشتیبانی باید بنا بر تجربه بالا توانایی مدیریت شرایط بحرانی را داشته و بهترین راه حل ها را پیدا کند.

اخلاق حرفه ای

کارشناسان شبکه در یک سازمان ممکن است با تمامی کارمندان درارتباط باشند. برای همین لازم است از اخلاق خوب باشند.

روحیه کار تیمی

در پشتیبانی شبکه تخصص های بسیاری وجود دارد. برای همین لازم است که تمامی کارشناسان شبکه با یک دیگر نهایت تعامل را داشته باشند. چون تمامی کارهای شبکه به صورت زنجیروار به یک دیگر مربوط هستند.

وقت شناسی

وقت شناسی یکی از مهم ترین شاخصه های تیم پشتیبانی شبکه است . یعنی کارشناس بتواند در زمان مقرر تمام درخواست های کارفرما را انجام داده و تحویل دهد.

علت مهم بودن پشتیبانی شبکه برای شرکت‌ها

زیرا یک ساعت قطعی شبکه یا کندی اینترنت یا کار نکردن کامپیوترها و سرورها به معنای مختل شدن کسب و کار در آن یک ساعت است. خطرات ویروس‌ها و عدم پشتیبان‌گیری هم که جای خودش را دارد و ممکن است حتی حیات یک کسب و کار را به خطر بیندازد.

شرکت‌ها همه تلاش خود را می‌کنند تا اتصال به شبکه حتی برای یک دقیقه هم اختلال نداشته باشد تا آسیبی به کسب و کارشان وارد نشود.

تمامی تجهیزات نرم‌ افزاری و سخت افزاری که در شبکه به کار رفته‌اند، باید به صورت هفتگی و یا ماهیانه به روز رسانی و عیب یابی شوند. اگر شما در محل کارتان یک شبکه راه‌اندازی کرده باشید و از آن برای ارتباط بین کارمندان و مشتریان به منظور سرعت بخشیدن به کارها استفاده می‌کنید، پس باید مفهوم خدمات پشتیبان شبکه را به معنای واقعی درک کرده باشید و به خوبی متوجه شده باشید که قطعی ارتباط بین سیستم‌ها به قطع ارتباط بین کلیه دفاتر، پرسنل و مشتریان منجر خواهد شد.

بنابراین با دریافت خدمات پشتیبانی از مشکلات احتمالی قطع شبکه پیشگیری می‌کنید.

خدمات شبکه چیست؟

نوین نت ارائه دهنده خدمات شبکه

نوین نت ارائه دهنده خدمات شبکه که شامل زیرمجموعه‌های مختلفی مانند طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی از شبکه‌های کامپیوتری، امنیت شبکه، مدیریت و نظارت بر شبکه، ارتباطات شبکه، ارائه خدمات ابری (Cloud Services) و غیره می‌باشد.

از دیگر خدمات که نوین نت ارئه می دهد می توان به طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های کامپیوتری برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و مانیتورینگ، بهبود عملکرد و افزایش کارایی شبکه، مدیریت امنیت شبکه، تهیه و اجرای راهکارهای ارتباطی مبتنی بر شبکه، ارائه خدمات ابری، راه‌اندازی و پیاده‌سازی سیستم‌های تلفنی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های اینترنتی و غیره اشاره کرد.