برای استفاده بهتر از اینستاگرام چند نوع ابزار به ما کمک فراوانی می‌کنند که میتوان به ابزارهای تولید محتوا و ویرایش محتوا، ابزارهای تحلیل و برنامه‌ریزی انتشار محتوا و ابزارهای ذخیره‌ سازی محتوا اشاره کرد. اینستاگرام در حالت معمول به شما اجازه دانلود ویدئو، عکس، استوری  و حتی کپی متن کپشن را هم نمی‌دهد؛ اما با این‌حال ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان دانلود این محتواها را می‌دهند. علاه بر بررسی تعدادی ابزار در ادامه به معرفی بهترین ابزار دانلود از اینستاگرام می‌پردازیم.

ابزارهای اینستاگرام در واقع دست راست ادمین پیج‌های اینستاگرامی هستند. امروزه دیگر کمتر کسی به اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت کسب بازخورد و کسب درآمد واقف نیست همه می‌دانیم اگر می‌خواهیم خوب بفروشیم و برند شویم باید با جامعه مجازی ارتباط مناسبی داشته باشیم. ازاین‌رو ابزارهای بسیاری در سطح اینترنت وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر محتواهای مورد نیازتان را تولید کنید. ما در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با ابزارهای مدیریت صفحات اینستاگرام با شما صحبت کنیم پس اگر می‌خواهید صفحه خود را حرفه‌ای مدیریت کنید با ما همراه باشید.

انواع ابزارها و نقش آن‌ها در مدیریت پیج اینستاگرام

ابزارهای اینستاگرام به 3 بخش اصلی تقسیم می‌شوند که این 3 بخش به شرح زیر است:

  • ابزارهای تولید محتوا و ویرایش محتوا
  • ابزارهای ذخیره‌سازی محتوا
  • ابزارهای تحلیل و برنامه‌ریزی انتشار محتوا

اگر می‌خواهید پیج منظم و با بازخورد بالایی داشته باشید باید از این ابزارها در زمان مناسب استفاده کنید در ادامه ما به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

ابزارهای تولید محتوا و ویرایش محتوا

انتخاب ابزارهای تولید محتوا و ویرایش محتوا می‌تواند در نوع تولید محتوای شما تأثیرگذار باشد و کیفیت و سبک آن را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا ابزارها را تست کنید و در نهایت ابزار موردنظر خود را بر اساس نیاز انتخاب کنید و استفاده کنید.

1-1- ابزارهای ویرایش عکس

تصاویر در اینستاگرام بخش اعظمی از محتوا را تشکیل می‌دهند؛ ازاین‌رو انتخاب ابزار مناسب برای ویرایش آن‌ها مهم است.

بهترین ابزارهای مدیریت اینستاگرام

VSCO:

VSCO یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ویرایش تصاویر  VSCO است .در حال حاضر که این محتوا را می‌خوانید بیش از 500 میلیون عکس در اینستاگرام با هشتک VSCO منتشر شده است. این ابزار کاربردی، ده فیلتر حرفه‌ای را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد پس به‌صورت پیش‌فرض نیاز نیست شما هزینه‌ای بابت استفاده از آن پرداخت کنید. اما اگر می‌خواهید تصاویر متفاوت‌تری داشته باشید می‌توانید با هزینه مقداری پول به فیلترهای بیشتری داشته باشید.

Avatar:

ابزار فوق‌العاده دیگری است که بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام از آن برای ویرایش و افکت گذاری بر روی تصاویر خود استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن در حالت معمول رایگان است؛ اما اگر شما بخواهید به ابزارهای بیشتری از آن دسترسی داشته باشید باید پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام دهید.

این ابزار قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد که به شما امکان روتوش و اعمال تغییرات حرفه‌ای در تصاویر را می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید فیلترهایی را که تنظیم ذخیره کنید  این قابلیت سبب شده کاربران بسیاری فیلترهایی را که می‌سازند در داخل برنامه با سایر کاربران به اشتراک بگذارند کیفیت تصاویر در این برنامه بسیار بالا است و این برنامه امکان روتوش و حتی تغییر زاویه بدن را در تصاویر به شما می‌دهد.

2-1- ابزارهای ویرایش ویدئو برای اینستاگرام

ویدئو یکی دیگر از محتواهای شاخصی است که بیشترین بازخورد را از کاربران می‌گیرد. کاربران علاقه بسیاری به تماشای ویدئو در اینستاگرام دارند؛ ازاین‌رو ابزارهای مختلف بسیار برای ویرایش و ساخت محتواهای ویدئویی بر روی اینستاگرام وجود دارد. در ادامه چند ابزار حرفه‌ای برای ویرایش محتوای ویدئویی را برایتان معرفی می‌کنیم.

ابزار videoshow اینستاگرام

1- videoshow

videoshow یکی از ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش و تولید ویدئو و ریلس‌های اینستاگرام است. این ابزار دارای قالب‌های ازپیش‌ساخته است که به شما کمک می‌کند در زمان کم ویدئو جذاب و باکیفیت بسازید.

در کنار استفاده از قالب‌های آماده برای ویدئو این ابزار اینستاگرام فیچرهای کاربردی دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • استخراج‌کننده صدا
  • Video 4k
  • صداگذاری بر روی ویدئو

استفاده از videshow رایگان است؛ اما اگر می‌خواهید از قابلیت‌های VIP آن استفاده کنید باید ماهیانه 4 دلار پرداخت کنید.

ابزار inshot اینستاگرام

2- Inshot

دیگر همة ما ایرانی‌ها با ابزار Inshot کاملاً آشنا هستیم و کمتر کسی پیدا می‌شود که با آن یک ویدئو نساخته باشد این ابزار بسیار محبوب  قابلیت‌ها و امکانات بسیاری را نیز در اختیار شما می‌گذارد شما می‌توانید در کنار ویرایش ویدئوهای خود با استفاده از این ابزار یک کلاژ تصاویر بسازید و حتی بر روی آن فیلتر نیز اعمال کنید.

برنامه Inshot در حالت معمول رایگان است؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید از ابزارهای VIP استفاده کنید باید ماهیانه هزینه 4 دلاری و سالانه 15 دلاری آن را پرداخت کنید.

ابزارهای ذخیره‌سازی محتوا

اینستاگرام در حالت معمول به شما اجازه دانلود ویدئو، عکس، استوری  و حتی کپی متن کپشن را هم نمی‌دهد؛ اما با این‌حال ابزارهایی وجود دارد که به شما امکان دانلود این محتواها را می‌دهد در ادامه به معرفی بهترین ابزار دانلود از اینستاگرام می‌پردازیم.

hidownloader.com

Hidownloader.com

اگر بخواهید از اینستاگرام فیلم، تصویر و یا کپشن دانلود کرده و یا اطلاعات یک پروفایل را کپی کنید. بهترین ابزاری که می‌توانید استفاده کنید سایت hidownloader است.

برای دانلود عکس در این سایت از بخش instagram photo downloader می‌توانید تصاویر و عکس های یک پست را با کیفیت اصلی دانلود کنید همچنین علاوه بر این ابزار، سایت hidownloader یک ابزار منحصر به فرد به نام instagram caption download دارد که امکان دانلود کپشن و کپی کپشن پست‌های اینستاگرام را برای شما فراهم می‌سازد.

شاید فکر کنید این انتهای کار است اما باید بدانید که قدرت این ابزار دانلود بسیار بیشتر است، شما می توانید با استفاده از ابزار save from instagram reels video ویدیو های ریلز را دانلود کنید و یا از بخش Instagram IGTV Downloader ویدیوهای که در قالب آی جی تی وی در اینستاگرام هستند را دانلود نمایید.

خاص ترین ابزار سایت hidownloader پرایویت دانلودر است که می توانید از این ابزار استفاده کنید تا محتوای صفحات پرایویتی را که فالو ندارید را بدون متوجه شدن مدیر صفحات ببینید و یا دانلود کنید.

حتماً شگفت‌زده شده‌اید!

این ابزار بسیار کاربردی است و به شما کمک می‌کند محتواهای را  که دوست دارید کاملاً رایگان دانلود و ذخیره کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم حتما یکبار به سایت hidownloader سر بزنید و از خدماتش استفاده کنید.

نحوه استفاده از hidownloader

ابتدا کافی است لینک پست و یا نام پروفایلی که قصد دانلود محتوای آن مانند عکس،ویدیو،کپشن و یا تصویر پروفایل آن از اینستاگرام را داریم، مانند تصویر زیر کپی کنیم.

(ممکن است در نسخه های متفاوت اینستاگرام و یا دستگاه های مختلف شیوه کپی کردن لینک متفاوت باشد)

Save from Instagram reels

سپس وارد سایت Hidownloader می‌شوید و بعد از منو ابزار مورد نظر خود را انتخاب میکنیم.(به عنوان مثال ما وارد صفحه Reels دانلودر شدیم).

و بعد لینک‌ کپی شده را در کادر جستجو paste می‌کنیم (می چسبانیم) و روی گزینه SEARCH کلیک نموده و در نهایت در سریع ترین زمان لینک دانلود آن محتوا به ما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی DOWNLOAD میتوانیم آن را دانلود نماییم.

how to instagram reels download

 معرفی ابزارهای تحلیل و برنامه‌ریزی برای صفحات اینستاگرام

علاوه بر ابزارهایی که در بخش‌های بالایی معرفی شد شما برای رشد پیچ اینستاگرام خود نیاز دارید که بازخورد و رفتار فالورهای خود را بررسی کنید و بر اساس آن‌ها یک برنامه و استراتژی مشخص و روشنی جهت انتشار محتواهای خود داشته باشید. در ادامه با تعدادی از ابزارهای اینستاگرام برای تحلیل و برنامه‌ریزی صفحات آشنا خواهید شد.

علاوه بر ابزارهایی که در بخش‌های بالایی معرفی شد شما برای رشد پیچ اینستاگرام خود نیاز دارید که بازخورد و رفتار فالورهای خود را بررسی کنید و بر اساس آن‌ها یک برنامه و استراتژی مشخص و روشنی جهت انتشار محتواهای خود داشته باشید. در ادامه با تعدادی از ابزارهای اینستاگرام برای تحلیل و برنامه‌ریزی صفحات آشنا خواهید شد.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام

1- Squarelovin

Squarelovin یکی از ابزارهای اینستاگرام است که می‌تواند عملکرد صفحه شما را باقدرت بالایی تحلیل کند. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار بیشترین اطلاعاتی برای پیشرفت پیج در یک سال لازم است را دریافت کنید.

این ابزار به‌صورت دقیق اطلاعاتی از بازخورد کاربران و بهترین زمان‌های انتشار و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین ابزارهای مدیریت اینستاگرام

2- نوین هاب

یکی دیگر از ابزار‌های اینستاگرام که شما می‌توانید از آن برای برنامه‌ریزی و همچنین تحلیل عملکرد صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید و ابزار نوین هاب است. نوین هاب یک ابزار ایرانی برای مدیریت و همچنین تحلیل صفحات اینستاگرام است.

نوین هاب دارای ویژگی‌هایی کاربردی است که در بخش زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تقویم مناسبت‌ها
  • مدیریت و انتشار محتوا
  • پیشنهاد هشتک
  • مدیریت اکانت
  • آنالیز شبکه‌های اجتماعی

حال که با ابزارهای کاربردی بسیاری آشنا شدیم در بخش کامنت تجربه استفاده از این ابزارها را برای ما بنویسید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود.