اگر در اینستاگرام پیجی داشته باشید که روی آن فعالیت کنید، خوب می‌دانید که جذب فالوور در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای رشد پیجتان انجام دهید. اگر یک پیج تجاری داشته باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که میزان فالوور شما در اینستاگرام، رابطه مستقیم با میزان درآمد و فروش شما دارد و هرچه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، به همان مقدار نیز درآمدتان افزایش پیدا خواهد کرد و بیشتر خواهد شد. اما مشکلی که وجود دارد این است که بدانیم از چه روش‌هایی می‌توانیم اقدام به جذب فالوور در اینستاگرام کنیم؟ اصلاً چطور می‌توان در این زمینه رشد بیشتری داشت؟

چرا بعضی از پیج‌ها در زمینه جذب فالوور اینستاگرام ضعیف هستند و رشد نمی‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به‌ صورت کامل درباره جذب فالوور اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم که بهترین روش‌هایی که برای جذب فالوور وجود دارند چه هستند و چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید فالوورهای بیشتری را در اینستاگرام جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید. اگر صاحب یک کسب‌وکار اینستاگرامی هستید و از اینکه پیجتان رشد مناسبی ندارد ناامید شده‌اید و نمی‌دانید چه ‌کارهایی باید برای رشد پیج خودتان انجام دهید، حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکات ارزشمندی آشنا کنیم که رعایت این نکات می‌توانند پیجتان را متحول کنند. همچنین پیشنهاد میکنم برای افزایش دانش خودتان در زمینه مدیریت بهتر کسب و کارهای اینترنتی آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس را دریافت کنید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

چرا جذب فالوور در اینستاگرام مهم است؟

همان‌طور که گفتیم، میزان فالووری که شما در پیجتان دارید، با درآمدی که از طریق اینستاگرام می‌توانید داشته باشید رابطه مستقیمی دارد و هرچه جذب فالوور اینستاگرام بیشتر باشد، درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد. البته بعضی از افراد این موضوع را به شکل نادرستی متوجه می‌شوند. برخی افراد فکر می‌کنند که اگر با میزان فالوور کم درآمد ندارند، پس با فالوورهای بیشتر می‌توانند درآمد داشته باشند، اما این باور کاملاً اشتباه است. مثلاً اگر در حال حاضر 1000 فالوور دارید، اما فروش پیج اینستاگرام شما 0 یا مبلغی کمتر از ماهانه 3 تا 5 میلیون است، احتمالاً مهارت فروش شما ضعیف است و باید روی آن کار کنید. اما اگر در حال حاضر درآمد دارید و می‌خواهید فالوورهای خودتان را افزایش دهید تا درآمد بیشتری داشته باشید، از روش‌هایی که در این مقاله برای جذب فالوور می‌گوییم استفاده کنید تا از افزایش فالوور پیجتان شگفت‌زده شوید و شاهد رشد پیجتان باشید. پس تعداد فالوور اینستاگرام مهم است و تعداد فالوورهای بیشتر، با سود بالاتر و درآمد بیشتر برای شما همراه است؛ اما فالوور بیشتر نمی‌تواند جایگزین مهارت فروش و بازاریابی شما شود و شما باید روی مهارت فروش خودتان نیز کار کنید تا بتوانید میزان تبدیل فالوئر به مشتری را در پیج اینستاگرام خودتان افزایش دهید.

بهترین روش‌ها برای جذب فالوور در اینستاگرام

معرفی روش های جذب فالوور اینستاگرام

در ادامه می‌خواهیم در مورد چیزی صحبت کنیم که احتمالاً خیلی از شماها به دنبال آن هستید و دوست دارید که بدانید چه روش‌هایی برای جذب فالوور وجود دارند. در ادامه کاربردی‌ترین روش‌ها را به شما می‌گوییم؛ اما دقت کنید که این روش‌ها را باید به ‌صورت مستمر انجام دهید تا بتوانید فعالیت در پیج اینستاگرام خود را به صورت اصولی و حرفه‌ای پیش ببرید و شاهد موفقیت پیجتان باشید. برای جذب فالوورهای بیشتر می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

دعوت از لیست مخاطبین

همه ما در گوشی موبایلمان، لیست بلند بالایی از مخاطبین داریم که می‌توانیم به آنها دعوت‌نامه ارسال کنیم تا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنند و به فالوور پیج ما تبدیل شوند. این کار، ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین روش برای جذب فالوور در اینستاگرام است که می‌توانید انجام دهید. کافی است یک پیام آماده کنید و آن را به ‌صورت پیامک یا در واتس‌اپ برای مخاطبین خودتان ارسال کنید. متن پیام باید به این صورت باشد که بگویید کار جدیدی را شروع کرده‌اید و در مورد کار خودتان توضیح مختصری بدهید و سپس بگویید خوشحال می‌شوید از شما حمایت کرده و پیجتان را فالو کنند. قطعاً اگر تعداد مخاطبین بالایی داشته باشید، با همین کار ساده می‌توانید چند صد نفر یا حتی چند هزار نفر از آنها را جذب کنید تا پیج اینستاگرام شما را فالو کنند و پیج شما را از حالت فالوور کم نجات بدهند.

دعوت از فالوورهای پیج‌های مشابه

یکی دیگر از روش‌هایی که خیلی خوب در اینستاگرام جواب می‌دهد و می‌توانید از طریق آن فالوورهای باکیفیتی را جذب کنید، این است که به پیج‌های مشابه یا همان پیج رقبای خودتان بروید و فالوورهای آنها را بررسی کنید. سپس یک پیام آماده را برای این افراد ارسال کنید و از آنها دعوت کنید که پیج اینستاگرام شما را هم فالو کنند. متن پیام می‌تواند به این صورت باشد که بگویید مثلاً متوجه شده‌اید که فرد موردنظر از موضوع کاری شما خوشش می‌آید و پیجی را در این زمینه فالو کرده است. سپس بگویید که شما در پیجتان چه کاری انجام می‌دهید و به‌صورت مختصر بگویید که چه پست‌ها و استوری‌هایی را ارائه می‌دهید و از او دعوت کنید که پیج شما را نیز فالو کند. با این کار می‌توانید خیلی از افرادی که به حوزه کاری شما علاقه‌مند هستند را جذب کنید و آنها را به فالوورهای خودتان تبدیل کنید و این موضوع باعث می‌شود که به‌راحتی جذب فالوور در اینستاگرام را انجام دهید.

بهترین روش‌ها برای جذب فالوور در اینستاگرام

فعالیت در پیج‌های مرتبط

این روش نیز یکی از روش‌های مناسب برای جذب فالوور اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید فالوورهای خوبی را جذب کنید. برای استفاده از این روش کافی است در پیج‌هایی که با شما مخاطب یکسان دارند فعالیت داشته باشید. این فعالیت شامل ارسال کامنت و لایک کردن و... است که باعث می‌شود فالوورهای پیج موردنظر کامنت یا لایک شما را ببینند و در نتیجه اگر به پیجتان علاقه‌مند بودند شما را فالو کنند.

جذب فالوور از تولید محتوا حرفه‌ای

محتوا در اینستاگرام مهم‌ترین حرفی است که شما برای گفتن دارید و وقتی محتواهای باکیفیتی تولید کنید، می‌توانید به بهترین شکل و به‌صورت کامل ارگانیک فالوورهای زیادی را جذب کنید. برای این کار کافی است محتواهای باکیفیت و فوق‌العاده‌ای را تولید کنید که مخاطبان شما به آن نیاز دارند و این کار باعث می‌شود که بتوانید مخاطبان دلخواه خودتان را جذب کرده و آنها را به مشتریان خودتان تبدیل کنید. با تولید محتوای حرفه‌ای و مناسب، شما می‌توانید از طریق اکسپلور و هشتگ در اینستاگرام، فالوورهای زیادی را جذب کنید و پیج خودتان را در معرض نمایش هزاران نفر قرار دهید. پس به‌هیچ‌وجه از این مورد یعنی تولید محتوا حرفه‌ای غافل نشوید و حتماً برای این کار، ‌وقت و سرمایه کافی را بگذارید تا بتوانید با تولید محتوای خوب، هم در کار خودتان مطرح شوید و هم فالوور زیادی جذب کنید.

جذب فالوور در اینستاگرام از طریق تبلیغات

روش‌های قبلی که برای جذب فالوور اینستاگرام گفتیم، رایگان بودند و با استفاده از آنها می‌توانید به‌صورت رایگان فالوورهای خوبی را جذب کنید. اما همه ما می‌دانیم که برای رشد سریع و فوق‌العاده، باید به سراغ تبلیغات اینستاگرامی برویم. تا وقتی برای پیج اینستاگرام خودتان تبلیغات نکنید، نمی‌توانید رشد سریع و فوق‌العاده‌ای داشته باشید و به درآمدهای خیلی بالا برسید. زمانی می‌توانید به یک پیج موفق و پولساز برسید که تبلیغات را شروع کنید و به‌ صورت مستمر این کار را تکرار کنید. برای این کار کافی است پیجتان را آماده تبلیغات کنید و سپس با استفاده از روش‌های مختلفی که وجود دارد مانند تبلیغات گسترده یا تبلیغات بلاگری، پیج خود را به افراد جدیدی معرفی کنید و آنها را دعوت کنید که پیجتان را فالو کنند. این کار شما را به درآمدهای بالایی می‌رساند.

بهترین روش‌ها برای جذب فالوور در اینستاگرام

اشتباهات رایج در جذب فالوور در اینستاگرام

تا به اینجا گفتیم که اصلاً چرا جذب فالوور اینستاگرام مهم است و چه روش‌هایی برای جذب فالوور اینستاگرام وجود دارند. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که به شما بگوییم چه اشتباهات رایجی در جذب فالوور وجود دارند که با دانستن آنها، این اشتباهات را تکرار نکنید.

از تبلیغ کردن پیج تازه در اینستاگرام خودداری کنید

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر افراد در اینستاگرام انجام می‌دهند، این است که وقتی پیجشان برای جذب فالوور آماده نیست، برای این کار اقدام می‌کنند و در جذب فالوور اینستاگرام شکست می‌خورند. زمانی شما می‌توانید از روش‌های گفته شده در این مقاله مخصوصاً تبلیغات استفاده کنید که پیجتان برای این کار آماده باشد. مواردی که باید در پیجتان رعایت شده باشد این است که:

  • هایلایت های مناسب در پیجتان وجود داشته باشد
  • پست‌های کاربردی و مناسبی در پیجتان داشته باشید
  • حداقل 15 تا 24 پست در پیجتان قرار داده باشید
  • پیجتان فعالیت مناسبی داشته باشد و اصطلاحاً زنده باشد
  • ظاهر گرافیکی پیجتان هماهنگ و زیبا طراحی شده باشد
  • کاورهای حرفه‌ای و مناسب برای پیجتان داشته باشید

با انجام چنین کارهایی، پیج شما برای جذب فالوور آماده خواهد بود و تازه آن زمان است که می‌توانید از روش‌های رایگان گفته شده و روش تبلیغات استفاده کنید تا فالوورهای جدید را به پیجتان جذب کنید. وقتی پیج حرفه‌ای و جذاب نیست، با تبلیغ کردن افراد جدید به پیج شما وارد می‌شوند و آن را می‌بینند، اما به دلیل آماده نبودن پیج اینستاگرامتان نمی‌توانید این افراد را ترغیب کنید که به فالوور شما تبدیل شوند و این موضوع باعث شکست خوردن تبلیغات و عدم موفقیت در جذب فالوور خواهد شد.

از فالو و آنفالو دوری کنید

یکی از روش‌هایی که برای جذب فالوور در اینستاگرام معروف و رایج است، روش فالو و آنفالو نام دارد. به این صورت که شما وارد پیج یکی از رقبایتان می‌شوید و قسمت فالوورهای آن را باز می‌کنید و سپس شروع به فالو کردن تک‌تک این افراد کنید. این کار کاملاً اشتباه و نادرست است و نمی‌تواند روش مناسبی برای جذب فالوور اینستاگرام باشد. چون این کار هم می‌تواند امنیت پیج شما را به خطر بیندازد و باعث شود اینستاگرام فکر کند شما ربات هستید و هم می‌تواند فالوورهایی بی‌کیفیت و بدون علاقه را به پیج شما اضافه کند که در نهایت به فالوور روح تبدیل می‌شوند و نرخ تعامل پیجتان را کاهش خواهند داد. پس به‌هیچ‌وجه سراغ روش فالو و آنفالو نروید تا برای پیجتان مشکلی ایجاد نشود.

استمرار داشته باشید و پیجتان را فعال نگه دارید

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید رشد خوبی را در اینستاگرام تجربه کنید، باید در انجام کارهایی که باعث رشد پیجتان می‌شوند مانند جذب فالوور و تولید محتوا و فعال ‌بودن استمرار داشته باشید. اگر روش‌های جذب فالوور را مدتی انجام دهید و سپس دیگر آنها را انجام ندهید، ممکن است پیجتان از آب‌وتاب بیفتد و فالوورهایتان به شما بی‌اعتماد شوند. برای تولید محتوا و فعال‌ بودن در اینستاگرام نیز همین‌طور است و اگر شما برای پیجتان فعالیت درستی نداشته باشید، نمی‌توانید اعتماد فالوورها را جذب کنید و این کار به شکست شما منجر خواهد شد.

برای رشد سریع پیجتان عجله نکنید

اگر روش‌های مختلف را امتحان می‌کنید و باز هم در جذب فالوور موفق نیستید، اول اینکه عجله نکنید و جوش نزنید تا بتوانید به‌خوبی این کارها را انجام دهید. سپس عواملی که گفتیم را بررسی کنید تا مطمئن شوید پیجتان کاملاً آماده است و مسیر درستی را برای جذب فالوور در اینستاگرام طی می‌کنید. اگر همه چیز درست بود، از روش تبلیغات استفاده کنید تا بتوانید فالوورهای خوب و باکیفیتی را جذب کنید و آنها را به مشتریان خودتان تبدیل کنید. درصورتی‌که هیچ‌کدام از این روش‌ها برایتان جواب ندهد، احتمالاً در تولید محتوا یا فعالیتتان در اینستاگرام مشکلی وجود دارد که باید آن را برطرف کنید.

بهترین روش‌ها برای جذب فالوور در اینستاگرام

کلام آخر در مورد جذب فالوور در اینستاگرام

در این مقاله در مورد جذب فالوور در اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً چرا باید به فکر جذب فالوور باشید و این موضوع مهم است و در ادامه گفتیم که چه روش‌هایی برای جذب فالوور وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا فالوورهای خوب و باکیفیتی را برای پیجتان جذب کنید. در ادامه گفتیم که چه اشتباهاتی در جذب فالوور اینستاگرام وجود دارد که اکثر پیج‌ها مرتکب آنها می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند در فعالیت اینستاگرامی خودشان موفق باشند و فالوورهای خوبی را جذب کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با اصول جذب فالوور در اینستاگرام آشنا شوید و بتوانید از روش‌های گفته شده استفاده کنید تا فالوورهای باکیفیتی را جذب کنید و محصولات و خدمات باکیفیت خودتان را به آنها بفروشید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای شروع فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام و رشد پیج خود، می‌توانید آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس را تهیه کنید و ترفندهای رشد پیج و افزایش فالوورها را به صورت اصولی یاد بگیرید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.