شماره مجازی یکی از سرویس‌های کاربردی است که در اینترنت ارائه می‌شود و کمک می‌کند بتوانیم محدودیت های کشور را از میان برداریم و به راحتی در سرویس ها و سایت‌های خارجی ثبت نام کنیم. اپلیکیشن ها و سرویس های مختلفی برای ساخت شماره مجازی رایگان وجود دارند که می توانیم از آنها استفاده کنیم، اما سوالی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود، این است که بهترین اپلیکیشن شماره مجازی چیست. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم و در مورد بهترین اپلیکیشن شماره مجازی صحبت کنیم تا بتوانید براساس نیاز خودتان، بهترین اپلیکیشن را انتخاب کنید تا از طریق آن اقدام به ساخت شماره مجازی رایگان کنید و بتوانید از سرویس‌های موردنظر خود استفاده کنید.

اگر به دنبال این هستید که یک اپلیکیشن خوب و کاربردی برای ساخت شماره مجازی پیدا کنید و با استفاده از آن نیازهای خودتان را برطرف کنید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید با بهترین اپلیکیشن شماره مجازی آشنا شوید و بدانید که اصلاً چه موضوعاتی در بهترین بودن یک اپلیکیشن نقش دارند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. همانطور که میدانید جلوگیری از نفود هکرها یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام استفاده از سرویس های اینترنتی از جمله اپلیکیشن های شماره مجازی باید به آن توجه نمون؛ با توجه به این موضوع مایلم آموزش امنیت در شبکه های کامپیوتری و اینترنت فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی چه مشخصاتی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی موضوعات مختلف برویم، بد نیست با هم بررسی کنیم که چه پارامترهایی باعث می‌شود یک اپلیکیشن شماره مجازی بهترین گزینه باشد و بتوانیم به راحتی از آن استفاده کنیم. در ادامه برخی از مهمترین پارامترهایی که برای این موضوع وجود دارند را بررسی خواهیم کرد.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی کدام است؟

هزینه مناسب

هرچقدر هم که یک اپلیکیشن ادعا کند شماره مجازی رایگان به شما می‌دهد، باز هم پس از مدتی نیاز است که شما هزینه آن شماره را بپردازید تا بتوانید به صورت دائمی از آن استفاده کنید. به همین خاطر نیاز است به عنوان اولین پارامتر، یک اپلیکیشن هزینه مناسبی را برای شماره‌ها دریافت کند و امکان خرید شماره‌ها به صورت آسان وجود داشته باشد. مثلاً برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، امکان پرداخت به صورت دلاری وجود ندارد و اپلیکیشن موردنظر باید بتواند راه‌های مختلفی را برای پرداخت در اختیار ما بگذارد.

جود شماره‌های مربوط به کشورهای مختلف

خیلی از اوقات ممکن است ما بخواهیم از شماره مخصوص به یک کشور خاص استفاده کنیم، دومین موضوعی که در انتخاب بهترین اپلیکیشن شماره مجازی مهم است، این است که اپلیکیشن موردنظر بتواند شماره‌های کشورهای مختلف را ارائه دهد تا بتوانیم براساس نیاز خودمان بهترین گزینه را انتخاب کنیم. البته برخی از اپلیکیشن‌ها استفاده که به صورت تخصصی فقط شماره‌های مربوط به یک کشور خاص مثلا آمریکا را ارائه می‌دهند و نمی‌توانید شماره کشورهای دیگر را از آن اپلیکیشن دریافت کنید. اما در کل اگر این امکان وجود داشته باشد که شماره‌های کشورهای متعدد را دریافت کنید، کار راحت‌تر خواهد بود و بهتر می‌توانید از آن اپلیکیشن استفاده کنید.

پایداری سرویس‌ها

شماره‌های مجازی بر بستر اینترنت کار می‌کنند و برای اینکه بتوانند کارکرد بهتر و سرویس‌دهی مناسب‌تری داشته باشند، نیاز است که زیرساخت آنها قدرتمند باشد تا در هنگام استفاده از این شماره‌ها به مشکل نخوریم. اگر بهترین اپلیکیشن شماره مجازی نتواند زیرساخت مناسبی را برای سرویس‌دهی خود فراهم کند، قطعاً شماره‌های آن اپلیکیشن مدام قطعی خواهند داشت و این موضوع باعث می‌شود در هنگام استفاده از اپلیکیشن به مشکل بخوریم و نتوانیم به راحتی پیامک‌ها و تماس‌ها را دریافت کنیم.

دور زدن بلاک‌ها

برخی از شماره‌های مجازی، پس از مدتی توسط سرویس های مختلف مثل گوگل و تلگرام و توییتر و... بلاک می‌شوند و شما دیگر نمی‌توانید از آن شماره‌ها برای ثبت نام در این سرویس‌ها استفاده کنید. این موضوع می‌تواند برایتان مشکل‌ساز شود؛ مخصوصاً اگر شماره را خریداری کرده باشید، به مشکل خواهید خورد. به همین خاطر یکی از مهمترین کارهایی که اپلیکیشن موردنظر باید انجام دهد، این است که حتما تدابیری را برای دور زدن بلاک ها انجام دهد تا مشترکین بتوانند به راحتی از سرویس های مختلف استفاده کنند.

مهلت تست شماره

یکی دیگر از مشخصاتی که بهترین برنامه ساخت شماره مجازی باید داشته باشد، این است که به ما مهلت تست رایگان سرویس خود را بدهد تا بتوانیم مدتی به صورت رایگان از شماره دلخواه خود استفاده کنیم. این موضوع کمک می‌کند که بتوانیم به راحتی کیفیت شماره موردنظر را بررسی کرده و ببینیم که آیا سرویس موردنظر کیفیت مناسبی دارد و می‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد یا خیر؛ اگر سرویسی مهلت تست رایگان نداشته باشد، ممکن است هزینه‌ای را بابت آن شماره پرداخت کنیم؛ اما نتوانیم از آن برای سرویس‌های موردنیازمان استفاده کنیم و این موضوع باعث ضرر ما خواهد شد.

راحتی در استفاده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در استفاده از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی وجود دارد و باعث می‌شود که جزو برترین‌ها باشد این است که به راحتی بتوانیم از اپلیکیشن موردنظر استفاده کنیم. بهترین اپلیکیشن شماره مجازی باید رابط کاربری مناسب داشته باشد تا بتوانیم به راحتی به شماره خودمان دسترسی پیدا کنیم و کار ارسال و دریافت پیام و تماس را انجام دهیم تا مشکلی برایمان ایجاد نشود.

وجود امنیت کامل در برنامه

شاید بتوانیم بگوییم که مهمترین نکته ای که در این لیست وجود دارد و باعث می‌شود یک اپلیکیشن ساخت شماره مجازی، به بهترین گزینه برای ما تبدیل شود، این است که امنیت مناسبی داشته باشد. ما قرار است از شماره مجازی برای ثبت نام در سرویس‌های مختلف استفاده کنیم و بتوانیم با استفاده از آن سرویس‌ها، اطلاعات شخصی و کاری خودمان را رد و بدل کنیم. این موضوع یعنی اگر اپلیکیشن موردنظر کیفیت و امنیت مناسبی نداشته باشد، ممکن است به راحتی اطلاعات ما در اختیار افراد مختلف قرار بگیرد و حتی خطرات و مشکلاتی برای ما ایجاد شود. پس نیاز است که حسابی به این موضوع توجه کنید تا مشکلی برای اطلاعات شما پیش نیاید و مورد هک و سواستفاده قرار نگیرید.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی کدام است؟

معرفی بهترین اپلیکیشن شماره مجازی

تا به اینجا بررسی کردیم که یک اپلیکیشن باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند جزو بهترین گزینه‌ها قرار بگیرد. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای ساخت شماره مجازی رایگان را به شما بررسی کنیم. اگر می‌خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه نیز ما را همراهی کنید.

سایت‌های فروش شماره مجازی

اولین گزینه‌ای که وجود دارد، این است که اگر می‌خواهید یک شماره مجازی اختصاصی خریداری کنید، بهتر است از سایت‌های فارسی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید تا بدون مشکل و با پرداخت ریالی خرید خودتان را انجام دهید. البته شما می‌توانید شماره‌های اجاره‌ای نیز دریافت کنید و آنها را برای دریافت پیامک تایید و... استفاده کنید، اما موضوعی که وجود دارد این است که شماره‌های اجاره‌ای برای ثبت نام در سرویس‌های مهم و حساس که اطلاعات حیاتی روی آنها وجود دارد، خیلی مناسب نیستند. برای پیدا کردن چنین سایت‌هایی کافی است در گوگل عبارت "خرید شماره مجازی" را جستجو کنید و سایت‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که این خدمات را به شما ارائه خواهند داد. تنها مشکل این سایت‌ها این است که مهلت تست رایگان ندارند و از همان ابتدا باید سرویس را خریداری کنید.

اپلیکیشن text free

دومین گزینه از لیست بهترین برنامه ساخت شماره مجازی، اپلیکیشن text free است. این اپلیکیشن تمامی گزینه‌هایی که گفتیم را دارد اما به صورت تخصصی فقط شماره مربوط به آمریکا را ارائه می‌دهد و می‌توانید از آن برای دریافت شماره مجازی آمریکا استفاده کنید. البته باید بگوییم که اگر از این اپلیکیشن استفاده کردید و به درستی کار نکرد، نیاز است از فیلترشکن استفاده کنید تا بتوانید بدون مشکل کار خود را انجام دهید و از تمامی امکانات اپلیکیشن استفاده کنید. همچنین سعی کنید همیشه از همان فیلترشکن و با همان کشور وارد اپلیکیشن شوید تا شما را بلاک نکند.

اپلیکیشن Talk2

Talk2 یکی دیگر از گزینه‌های موجود در لیست بهترین اپلیکیشن شماره مجازی است که می‌توانید با استفاده از آن اقدام به ساخت شماره مجازی به صورت رایگان کنید. این اپلیکیشن نیز مانند مورد قبلی به صورت رایگان برای مدتی محدود شماره را در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و برای سرویس‌های دلخواه خودتان استفاده کنید و این اپلیکیشن تمامی مزیت‌هایی که گفتیم را دارد. البته تفاوت این اپلیکیشن با مورد قبلی این است که در Talk2 شما می‌توانید شماره مجازی با پیش شماره کشور فیلیپین دریافت کنید که اگر به چنین شماره‌ای نیاز دارید، نیازتان با این اپلیکیشن برآورده خواهد شد.

اپلیکیشن Smart Call

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن Smart Call است. این اپلیکیشن نیز کارکردی دقیقا مشابه دو ابزار قبلی دارد؛ با این تفاوت که به شما شماره‌ای با پیش شماره کشور اندونزی خواهد داد و می‌توانید از این سرویس استفاده کنید تا شماره مجازی خودتان را داشته باشید. این ابزار نیز برای مدتی به صورت رایگان شماره را در اختیار شما قرار خواهد داد و پس از آن نیاز به پرداخت هزینه دارد که می‌توانید در طول مدت رایگان بدون مشکل از شماره استفاده کنید.

اپلیکیشن ESIAtalk

اگر به دنبال این هستید که برای خودتان یک شماره مجازی اندونزی تهیه کنید، اپلیکیشن ESIAtalk می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد. این اپلیکیشن نیز مانند موارد قبلی که معرفی کردیم جزو لیست بهترین اپلیکیشن شماره مجازی است و به سادگی قابل استفاده است. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن، شماره مجازی موردنیاز خودتان را تهیه کرده و برای مدتی به صورت رایگان از آن استفاده کنید. تا به اینجا به شما 5 مورد از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی را معرفی کردیم که می‌توانید از آنها استفاده کنید. البته مورد اول سایت‌های ایرانی بودند که می‌توانید در صورت نیاز آنها را نیز به کار ببرید.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی کدام است؟

نکات مهم در استفاده از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی چیست؟

تا به اینجا در مورد شماره‌های مجازی حسابی صحبت کردیم و بهترین اپلیکیشن شماره مجازی را نیز به شما معرفی کردیم. حالا می‌خواهیم نکاتی را بگوییم که رعایت آنها کمک می‌کند بتوانید با خیال راحت‌تری از شماره‌های مجازی استفاده کنید و مشکلی در کار با آنها برایتان ایجاد نشود.

امنیت را در نظر بگیرید

همانطور که بارها در این مقاله تکرار کردیم، امنیت در استفاده از شماره‌های مجازی موضوع بسیار مهمس است و باید آن را حسابی جدی بگیرید. برای استفاده از سرویس‌هایی که خیلی مهم هستند و می‌خواهید اطلاعات شخصی یا اسرار کاری خودتان را در آنها به اشتراک بگذارید، حتما از شماره مجازی اختصاصی استفاده کنید. شماره‌های اختصاصی به این صورت هستند که شما یک بار آنها را خریداری می کنید و می‌توانید بدون محدودیت از آنها استفاده کنید و به نوعی مالک آن شماره خواهید بود. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که پس از خریداری این شماره‌ها، حتما تمامی رمزها و ایمیل‌های مربوط به آنها را تغییر دهید تا خیالتان راحت شود که کسی نمی‌تواند به شماره شما دسترسی پیدا کند.

از بلاک نشدن شماره خود مطمئن شوید

همانطور که در موارد قبلی نیز اشاره کردیم، برخی از شماره‌های مجازی ممکن است پس از مدتی توسط سرویس‌هایی مانند گوگل و تلگرام و... بلاک شوند و نتوانید با چنین شماره‌ای به این سرویس‌ها دسترسی پیدا کنید. این موضوع به خاطر این است که این سرویس‌ها حس می‌کنند شما ربات هستید و از شماره فیک استفاده می‌کنید. در صورت بلاک شدن شماره بهتر است این موضوع را با پشتیبان بهترین اپلیکیشن شماره مجازی در میان بگذارید تا بتوانید راه حلی برای این مشکل پیدا کنید.

از شماره‌های اجاره‌ای استفاده نکنید

اگر می‌خواهید کارهای ساده‌ای را انجام دهید و در سرویس‌ها و سایت‌هایی ثبت نام کنید که خیلی مهم نیستند، می‌توانید به راحتی از شماره‌های رایگان و اجاره‌ای استفاده کنید تا کار خودتان را راه بیندازید؛ اما اگر می‌خواهید در سرویس‌های مهمی ثبت نام کنید که احتمال می‌دهید به هر دلیلی خطری آنها را تهدید کند، به هیچ وجه از شماره‌های اجاره‌ای استفاده نکنید و حتماً شماره اختصاصی تهیه کنید. چون شماره‌های اجاره‌ای به صورت اشتراکی استفاده می‌شوند و ممکن است شخص دیگری دقیقا در همان سرویسی که شما ثبت نام کرده‌اید، با همان شماره ثبت نام کند و بتواند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد که این موضوع امنیت اطلاعات شما را شدیداً کاهش می‌دهد.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی کدام است؟

کلام آخر در مورد بهترین اپلیکیشن شماره مجازی

در این مقاله در مورد بهترین اپلیکیشن شماره مجازی صحبت کردیم و گفتیم که اصلا بهترین اپلیکیشن برای ساخت شماره مجازی، باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند جزو بهترین گزینه ها قرار بگیرد. در ادامه با هم بررسی کردیم که لیست بهترین اپلیکیشن شماره مجازی شامل چه اپلیکیشن‌هایی است و با هم این موارد را بررسی کرده و در مورد هرکدام توضیح دادیم. در آخر نیز گفتیم که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا در هنگام استفاده از شماره مجازی، به مشکلات امنیتی نخورید و اطلاعات خودتان را در معرض خطر قرار ندهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با بهترین اپلیکیشن شماره مجازی آشنا شوید و برای انجام کارهای خود از شماره مجازی درست و ایمن استفاده کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم؛ در پایان مایلم آموزش امنیت اطلاعات و رمزنگاری فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید: