ما آدم‌های مدرن خسته پس از روزها و ماه‌ها کار کردن سر کارهایی که معمولا بهشان علاقه‌ای نداریم، نیاز به استراحت داریم. استراحتی که انصافا با بودن در شهرهای شلوغی که در آن‌ها کار می‌کنیم به دست نمی‌آوریم.

گاهی نیاز داریم تا از این محیط فرار کنیم و به مسافرت برویم. اما این کار برای خیلی‌ها به آسانی بستن چمدان و زدن به دل جاده نیست.

خیلی‌ها اقامتگاهی برای رفتن ندارند و از طرفی قیمت‌های هتل‌ها و مسافرخانه‌ها ممکن است برای بعضی مناسب نباشد یا اصلا شاید دوست نداشته باشند در هتل بمانند. اینجور موقع‌هاست که اجاره و کرایه ویلاهای شخصی به کارمان می‌آید. با این حال تا مدتی قبل اجاره ویلا یا خانه مسکونی برای چند روز کار راحتی نبود.

اما با آمدن اینترنت این کسب‌وکار هم رونق گرفته است. با ما همراه باشید تا به شما چند نکته که موقع رزرو ویلا از طریق اینترنت باید به آن توجه داشته باشید را بگوییم.

موقع اجاره اینترنتی ویلا حواسمان به چه چیزهایی باشد؟

    حواستان به برنامه زمانیتان باشد

شاید مهم‌ترین نکته هنگام اجاره آپارتمان‌ های مبله و ویلا این نکته است. قبل از شروع سفر و رزرو مکان مورد نظر باید تصمیم بگیرید که اولا تا چند روز می‌خواهید اقامتگاه موردنظر را اجاره کنید.

 دوما زمان دقیق شروع اجاره کی است و روز و ساعت پایانی چه زمان. دلیل اهمیت این موضوع به این برمی‌گردد که اشتباه در محاسبه این مورد می‌تواند هزینه‌های اضافی زیادی برایتان به بار بیاورد. دلیل آن هم ساده است. زمان‌های قبل و بعد از اقامت شما هم احتمالا از قبل رزرو شده‌اند! پس حتما قوانین اجاره و کنسلی و تمدید زمان را از سایتی که دارید با آن ویلایی اجاره می‌کنید را بررسی کنید.

در راستای همین مورد، حتما حواستان به این که هزینه کنسلی چه قدر است هم باشد و اگر برایتان ممکن است این هزینه را به بودجه سفرتان از قبل اضافه کنید که در صورت رخ دادن اتفاقاتی که خارج از توان شما هستند، بتوانید بدون استرس هزینه کنسلی را پراخت کنید.

به جز این به این توجه کنید که در چه زمانی از سال قصد سفر دارید. هم به آب و هوا و شرایط جغرافیایی توجه کنید هم به هزینه‌ها. بعضی از فصل‌های سال ارزان‌تر یا گران‌‌تر از باقی هستند به عنوان مثال.

در ضمن به این نکته دقت کنید که اگر تا حد امکان چندین هفته یا ماه قبل اقدام به رزرو کنید، هزینه اقامتگاه مورد نظرتان به طرز قابل توجهی پایین می‌آید.

       به مکان اقامتگاه و امکاناتش توجه کنید

استان‌های ایران پر از تنوع و شگفتی‌اند. مثلا شمال را در نظر بگیرید. شمال هم لب دریا دارد، هم جنگل. هم کوهستانی است هم جلگه‌ای. برای همین طبیعتا اقامتگاهی که اجاره می‌‌کنید هم با توجه به این نکات باید تهیه شود. قبل از رزرو یک ویلا از خودتان این سوال‌ها را بپرسید.

موقع اجاره اینترنتی ویلا حواسمان به چه چیزهایی باشد؟

 دوست دارید در چه شرایط جغرافیایی‌ای باشید؟ برایتان نزدیکی به شهر مهم است؟ مرکز شهر چطور؟ اقامتگاه مورد نظرتان نزدیک به جاده و خیابان است یا فاصله زیادی دارد؟ چه امکاناتی این اقامتگاه دارد؟ استخر می‌خواهید؟ میز بیلیارد؟ اصلا این ویلا مبله هست؟ تلویزیون دارد؟ چند تا تخت دارد؟ چه وسایل آشپزخانه‌ای در دسترس است؟

یا مثلا دوست دارید ویلای مورد نظر چندتا اتاق خواب یا حمام داشته باشد؟ اصلا ویلای چند طبقه می‌خواهید؟ با جواب دادن به این سوالات و سوالات مشابهی که بدون شک با خواندن این یادداشت به این سوالات به ذهن خودتان رسیده، می‌توانید سفر امن و بدون دغدغه‌ای برای خودتان بسازید.

      مراقب نکات امنیتی باشید

قبل از هر چیزی از سالم بودن اقامتگاه مطمئن‌ شوید و اگر موردی بود بلافاصله به صاحبخانه یا پشتیبانی سایتی که از آن ویلا را گرفتید زنگ بزنید. مدارک شناسایی و تمام سندهای مربوطه را هم حتما به همراه خودتان داشته باشید.

نکته دیگر اینکه حتما از امن بودن ویلا اطمینان حاصل کنید. آیا در و پنجره‌ها به درستی بسته می‌شوند؟ قفل‌شان کار می‌کند؟ کپسول اطفا حریق در دسترس هست؟ حیات وحش دور و بر ویلا امن است؟ و سوالات مشابه.

موقع اجاره اینترنتی ویلا حواسمان به چه چیزهایی باشد؟

       بودجه‌بندی کنید و هزینه‌هایتان را پیش‌بینی کنید

آخرین نکته هم این است که حواستان به قیمتی که باید برای ویلا بپردازید باشد و سبک سنگین کنید که آیا چنین ویلایی با چنین قیمتی می‌ارزد؟ اگر این قیمت را بپردازید می‌توانید سایر خرج‌هایتان را هم پوشش دهید؟ یا مجبور می‌شوید کل روز را در خانه بمانید؟

بهترین زمان ممکن برای اجاره ویلا و آپارتمان برای سفر الان است. با استفاده از اینترنت و شگفتی‌هایی که برایمان آورده به راحتی یک کلیک می‌توانید هر اقامتگاهی که می‌خواهید را اجاره  کنید. با این حال مواردی است که اگر به آن‌ها توجه نکنید ممکن است سفری که برای استراحت و تفریح به آن رفته‌اید تبدیل به کابوسی شود که باید با آن سر و کله بزنید. پس به خوبی به تمام جوانب امر توجه کنید و سپس دست به اقدام بزنید. شما با استفاده از پینورست می‌توانید بهترین اقامتگاه‌های ممکن را در کل کشور به راحتی اجاره کنید و خیالتان از تمام موارد ممکن راحت باشد.