اگر به دنبال انواع روش‌های یادگیری زبان روسی باشید، حتماً با مورد اپلیکیشن آموزش زبان روسی برخورده‌اید. ممکن است پیش خودتان فکر کنید مگر می‌شود تنها با استفاده از اپلیکیشن های موبایل یک زبان جدید یاد گرفت؟ باید بگوییم بله ممکن است و خیلی از افراد موفق شده‌اند به کمک اپلیکیشن آموزش زبان روسی قدمی بزرگ در مسیر یادگیری زبان روسی بردارند. اگر شما هم می‌خواهید زبان روسی را به صورت خودآموز بدون هزینه‌های گزاف در خانه یاد بگیرید، حتماً این مطلب را بخوانید زیرا علاوه بر معرفی اپلیکیشن آموزش زبان روسی، چند روش کاربردی در هنگام یادگیری زبان جدید توضیح داده‌ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان باشد. با ما همراه باشید.

مقدمه اپلیکیشن آموزش زبان روسی

دنیای تکنولوژی همواره دارای مزایا و معایبی بوده است. استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث شود تا از درس خواندن و انجام کارهای روزمره مهم جا بمانید اما اگر از این پلتفرم‌ها استفاده مفید بکنید چه؛ هر شبکه اجتماعی بستری است برای یادگیری دانش جدید و چنانچه متوجه شدید آن شبکه اجتماعی هیچ محتوای به درد بخوری ندارد، بهتر است هر چه سریع‌تر آن را پاک نموده و به جای آن از اپلیکیشن های جایگزین و مفید استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند تیک تاک دارای پیج های آموزش زبان متعددی هستند که می‌توانند در یادگیری زبان روسی کمک بزرگی به شما کنند. اما این پیج ها نیز از روش استاندارد برای آموزش استفاده نمی‌کنند. پس چه باید کرد؟

یادگیری روسی سخت نیست

شاید در اولین برخورد با حروف الفبای روسی فکر کنید که چقدر این زبان سخت است و نتوانید آن طور که باید با این زبان ارتباط برقرار کنید. جالب است بدانید که خود زبان روسی با اینکه در دسته زبان‌های سخت قرار گرفته است، اما آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست و از قضا می‌توان گفت چند درجه از زبان انگلیسی هم آسان‌تر است. ما از بچگی با حروف الفبای زبان انگلیسی آشنا شده‌ایم و به همین دلیل تصور می‌کنیم زبان انگلیسی نسبت به دیگر زبان‌ها آسان است. در حالی که این طور نیست!

اپلیکیشن آموزش زبان روسی — معرفی 4 اپلیکیشن برتر آموزش زبان روسی

زبان روسی دارای حروف الفبایی است که در تمامی کلمات همان‌طور که نوشته می‌شوند، خوانده می‌شوند. در حالی که در زبان انگلیسی ممکن است حرف ch صدایی مشابه چ بدهد یا صدای دیگر! این مورد در بیشتر حروف انگلیسی صدق می‌کند و فقط تعداد کمی از حروف الفبای انگلیسی همیشه آوایی ثابت دارند. چنانچه بتوانید حروف الفبای روسی را یاد بگیرید، تنها کافی خواهد بود شروع به خواندن کنید. حتی اگر کامل نتوانید روسی یاد بگیرید قادر خواهید بود بدون اینکه مشکلی در تلفظ داشته باشید، یک متن روسی را بخوانید!

چگونه زبان روسی یاد بگیرم

اگر دقت کرده باشید، جدیداً طرفداران زبان روسی در فضای مجازی افزایش یافته است و بیشتر فعالان فضای مجازی نیز اهل کشور روسیه هستند. از طرفی وجود داشتن فرصت‌های شغلی و تحصیلی بیشتر در کشور روسیه موجب شده است توجه‌ها به سمت این کشور برود. در سال‌های اخیر به دلیل موقعیت‌های سیاسی این کشور بسیار به ولد شده است و تقریباً هیچ فردی وجود ندارد که با روسیه آشنایی نداشته باشد. اگر شما نیز می‌خواهید زبان روسی را یاد بگیرید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، باید به خدمتتان برسانم قبل از هر چیز بهتر است ببینید آیا به این زبان علاقه دارید یا خیر؟ پس از دانستن این موضوع می‌توانید شروع کنید و ابتدا حروف الفبای روسی را یاد بگیرید، سپس با یادگیری لغات می‌توانید در زبان روسی پیشرفت کنید و در نهایت به سطح گرامر و مکالمه برسید.

برای این که در خانه و با کمترین هزینه زبان روسی بخوانید، می‌توانید از چند اپلیکیشن آموزش زبان روسی که در ادامه بهترین‌ها را معرفی خواهیم کرد استفاده کنید. یا می‌توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید و به کمک تدریس اساتید زبان روسی خود را تقویت کنید. اگر به دنبال یک منبع خوب می‌گردید، می‌توانید از مجموعه آموزش‌های زبان فرادرس استفاده کنید، لینک دسترسی به این آموزش‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی

حتماً برایتان این سؤال پیش آمده است که آیا می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تنها با صرف وقت و دقت در یادگیری زبان روسی را یاد بگیرید؟ باید بگوییم بله، به لطف اپلیکیشن آموزش زبان روسی این امکان وجود دارد و نه تنها آموزش زبان، بلکه هر مهارتی را می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ها یاد بگیرید. پس بدون معطلی به معرفی چند اپلیکیشن آموزش زبان روسی می‌پردازیم.

اپلیکیشن Duolingo

یکی از اپلیکیشن های موفق در حوزه آموزش زبان است که تنها بیش از 100 میلیون نصب فعال در گوگل پلی دارد. این اپلیکیشن با شعار چند زبانه شو! شروع به فعالیت نموده و بنا بر گفته سازندگان این اپلیکیشن، دلیل رایگان بودن اپلیکیشن این است که همه افراد از سر تا سر دنیا بتوانند زبان دومی را به راحتی انتخاب کرده و یاد بگیرند. اپلیکیشن دولینگو نیز همانند دیگر اپلیکیشن ها دارای مزایا و معایبی است. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی — معرفی 4 اپلیکیشن برتر آموزش زبان روسی

چرا باید دولینگو را انتخاب کنید؟

دولینگو 100 درصد رایگان است! برخلاف برخی از اپلیکیشن ها که امکانات کم ارائه می‌دهند و در مقابل دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند، برای دولینگو هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد و تمامی امکانات این اپلیکیشن رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شاید برایتان این سؤال پیش به یاد، پس دولینگو از چه طریقی کسب درآمد می‌کند؟ با استفاده از تبلیغاتی که درون برنامه نمایش داده می‌شود می‌توان درآمد زایی کرد. دولینگو حتی به تعداد بسیار کم تبلیغات نمایش می‌دهد که تازه آن هم در کلاس‌های ابتدایی اصلاً پیدا نمی‌شود. اپلیکیشن دولینگو رسماً دست دیگر اپلیکیشن های آموزش زبان را از پشت بسته است و اگر این اپلیکیشن را داشته باشید، نیازی به هیچ اپلیکیشن دیگری نخواهید داشت و می‌توانید حتی آن‌ها را حذف کنید تا فضا در گوشی شما ایجاد نکنند.

چرا نباید دولینگو را انتخاب کنید؟

متأسفانه دولینگو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و اگر به یک زبان دوم مانند انگلیسی تسلط نداشته باشید، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. کاربران نظرات متفاوتی در مورد این قضیه دارند. برخی می گویند که اصلاً بهتر است هنگام یادگیری زبان جدید، زبان مادری خود را انتخاب نکنید زیرا این روند باعث می‌شود هر دقیقه به زبان مادری خود رجوع کنید و همین دلیل باعث عدم پیشرفت در یادگیری زبان می‌شود. برای یادگیری زبان به این روش نیازمند همت و اراده قوی خواهیم بود. زیرا باید از مغز خود کار بکشید و همزمان باید دو زبان جدید را هندل کنید تا بلکه چند مورد جدید یاد بگیرید و یا زبان خود را تقویت کنید. اگر احساس می‌کنید این قضیه شما را اذیت می‌کند، استفاده کردن از دولینگو به شما پیشنهاد نمی‌شود.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی — معرفی 4 اپلیکیشن برتر آموزش زبان روسی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

این اپلیکیشن مختص یک مجموعه آموزشی به نام فرادرس است که دارای ساعت‌ها ویدیو آموزشی از زبان روسی و چند زبان خارجی دیگر است. علاوه بر آن، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس دارای ویدیوهای آموزشی در موضوعات متنوع از جمله آموزش برنامه نویسی، دروس دانشگاهی، علم داده و برخی آموزش‌های عمومی می‌باشد که استفاده از آن‌ها 100 درصد پیشنهاد می‌شود. اپلیکیشن فرادرس در حال حاضر تنها برای پلتفرم اندروید منتشر شده است و متأسفانه قابل نصب بر روی گوشی‌های آیفون نمی‌باشد. این اپلیکیشن با هدف دسترسی راحت‌تر مخاطبین این مجموعه به آموزش‌های فرادرس تهیه شده است. اگر شما نیز می‌خواهید تنها با مشاهده ویدیوهای آموزشی از تدریس اساتید مجرب بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهارت جدیدی یاد بگیرید و دوستان خود را شگفت زده کنید، حتماً این اپلیکیشن را نصب کنید و از امکانات بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

همان‌طور که گفتیم، فرادرس به یک اپلیکیشن آموزش زبان روسی بودن بسنده نکرده و طی سالیان طولانی آموزش‌های متنوعی را برای کاربران خود تهیه کرده است. اگر شما هم می‌خواهید به جمع میلیونی فرادرس بپیوندید، این اپلیکیشن را از مسیر زیر دریافت نمایید.

اپلیکیشن Drops

این اپلیکیشن به عنوان اپلیکیشن برتر آموزش زبان سال 2022 انتخاب شده و با پشتیبانی از زبان فارسی می‌تواند گزینه خوبی برای یادگیری زبان روسی باشد! اکثر اپلیکیشن های آموزش زبان روسی یا پر از نواقص هستند یا اینکه آموزش‌های خسته کننده‌ای دارند. اما Drops با روتین مخصوص خود زبان روسی را با جدیدترین متدها به شما آموزش می‌دهد. شاید پیش خودتان فکر کنید این اپلیکیشن چه تفاوتی می‌تواند با بقیه اپلیکیشن ها داشته باشد. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم. اپلیکیشن Drops از ویژگی تدریس 5 دقیقه‌ای بهره می‌برد. بدین معنا که یک درس این اپلیکیشن تنها 5 دقیقه از زمان شما را اشغال خواهد کرد. به همین دلیل نمی‌توانید در مقابل عدم یادگیری مقاومت کنید و علاقه‌مند خواهید بود تا هر روز، حتی یک درس هم که شده زبان روسی بخوانید.

همچنین این اپلیکیشن از ویژگی ثبت آمار پیشرفت در دروس بهره می‌برد که برای ثبت لحظه‌ای آمار مناسب است. این اپلیکیشن بیشتر لغت محور است و برای یادگیری لغات روسی تقریباً بهترین گزینه موجود است. درست است که این اپلیکیشن از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند، اما حتی اگر همانند دولینگو می‌بود هیچ مشکلی در یادگیری ایجاد نمی‌شد زیرا در این اپلیکیشن تمامی لغات علاوه بر اینکه دارای معنی به زبان فارسی هستند، از تصاویر نیز بهره برده شده است که باعث می‌شود معنی لغات با تصاویر و معنی واقعی در ذهن شما ثبت شود و تنها وابسته به زبان مادری اتان نباشید.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی — معرفی 4 اپلیکیشن برتر آموزش زبان روسی

یادگیری زبان روسی با این اپلیکیشن به صورت بازی و سرگرمی انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی نیست برای یادگیری زبان خودتان را اذیت کنید! دسته بندی این اپلیکیشن بسیار متنوع است و از قابلیت یادگیری همزمان چند زبان نیز بهره‌مند است. در حالت عادی نمی‌توانید بیش از یک زبان یاد بگیرید، اما اگر نسخه پریمیوم این اپلیکیشن را خریداری کرده باشید، قادر خواهید بود 4 زبان مختلف را همزمان یاد بگیرید. از معایب این اپلیکیشن می‌توان به تمرکز بیشتر این اپلیکیشن بر روی لغات اشاره کرد. از آنجایی که این اپلیکیشن چندان توجه خاصی به گرامر و مکالمه نکرده است، بنابراین نمی‌توان گفت که Drops یک اپلیکیشن کامل است! اما با این حال از امکانات زیادی برخوردار است و به زبان آموزان پیشنهاد می‌شود حتماً از این اپلیکیشن استفاده نمایند.

اپلیکیشن Mondly

اپلیکیشن ماندلی با دارا بودن متد آموزشی بروز خود موفق شده است تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان روسی شود که از زبان شیرین فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن دارای دروس طبقه بندی شده با بهترین روش تدریس است. ماندلی از روش تکرار در آموزش‌های خود استفاده می‌کند و لغت یا کلمه‌ای را که می‌آموزید، چندین بار در بخش‌های مختلف تکرار می‌کند تا بتوانید به خوبی در ذهن خود ثبت کنید و به این زودی آن‌ها را فراموش نکنید.

اپلیکیشن آموزش زبان روسی — معرفی 4 اپلیکیشن برتر آموزش زبان روسی

در درس‌های ماندلی علاوه بر اینکه می‌توانید لغت بیاموزید، گرامر و مکالمه نیز به شما آموزش داده می‌شود و می‌توانید قوه نوشتن یا رایتینگ خود را نیز به کمک ماندلی تقویت کنید. این اپلیکیشن با دارا بودن نسخه‌های مختلف مختص یادگیری هر زبان موفق شده است نصب بالایی از گوگل پلی دریافت کند. یعنی علاوه بر اینکه یک نسخه اصلی از اپلیکیشن وجود دارد، اپلیکیشن های مکملی نیز وجود دارند که یک زبان مخصوص را آموزش می‌دهند. شما نیز می‌توانید تنها اپلیکیشن آموزش زبان روسی ماندلی را نصب کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب نمایید. جدا از همه این اپلیکیشن هایی که معرفی کردیم، هیچ چیز جای آموزشی ویدیویی را نمی‌تواند بگیرد. با مشاهده فیلم‌های آموزش زبان روسی فرادرس می‌توانید بهتر از اپلیکیشن زبان روسی را یاد بگیرید. برای دریافت این آموزش بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سخن آخر درمورد اپلیکیشن آموزش زبان روسی

در این مطلب 4 اپلیکیشن آموزش زبان روسی را معرفی کردیم. چنانچه اپلیکیشن های بالا را به همراه روش‌هایی که برای یادگیری زبان روسی توضیح دادیم استفاده کنید، در کوتاه‌ترین زمان قادر خواهید بود زبان روسی را یاد بگیرید و به صحبت کردن با زبان روسی مسلط شوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. موفق باشید.