برای اینکه بخواهیم با دنیای اطراف و پیرامون خودمان ارتباط داشته باشیم باید راه‌های برقراری این ارتباط را بدانیم تا بتوانیم بین افراد و جامعه مورد پذیرش قرار بگیریم. یکی از این راه‌ها یادگیری زبان مکالمه‌ی دیگران است که به زبان‌هایی غیر از زبان بومی ما صحبت می‌کنند و از جمله زبان‌های بین‌المللی که در اغلب کشورهای جهان مورد قبول است و پذیرفته شده زبان انگلیسی می‌باشد. با کسب آموزش زبان انگلیسی می‌توانیم از مزایای مختلفی بهره‌مند شویم و با مردمان سایر کشورها هم‌صحبت شویم و همچنین به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنیم. حال برای اینکه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی را یاد بگیریم می‌خواهیم شما را با شیوه‌های متعددی آشنا کنیم که یکی از آنها استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون می‌باشد و در ادامه به معرفی برخی از بهترین اپلیکیشن های موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی چیست؟

امروزه بیش از هر زمان دیگری به یادگیری زبان‌های خارجی نیاز داریم چون راه‌های ارتباطی بین افراد در سراسر جهان زیاد شده است و خیلی راحت‌تر می‌توانیم با آنها از طریق نرم افزارهای پیام رسان صحبت و مکالمه داشته باشیم پس ضرورت یادگیری یک زبان خارجی که مورد استفاده سایر افراد و کشورها باشد مورد نیاز است. البته برای اینکه با تعداد بیشتری از افراد یک جامعه و در سطوح مختلف صحبت کنیم باید به میزان استفاده از زبان خارجی مورد نظر هم فکر کنیم و در اینجا یکی از زبان‌هایی که در اکثر کشورهای مختلف از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا به زبان انگلیسی مسلط هستند و می‌توانیم با آنها به این زبان صحبت کنیم.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون + فیلم آموزش زبان انگلیسی

اصولاً به زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی می گویند که در کنفرانس‌ها و جشنواره‌های مهم ورزشی و همایش‌های سیاسی افراد و مقامات به این زبان رسمی و زنده دنیا صحبت می‌کنند. پس از این نظر میزان استفاده‌ی بالا از زبان انگلیسی خود دلیل مهمی برای آموزش و یادگیری آن است. از طرفی طبق پژوهش‌های انجام گرفته تعداد افرادی که با بیش از یک زبان صحبت می‌کنند رو به افزایش است و می‌توانیم مشاهده کنیم که بسیاری از نرم افزارها و مقالات علمی و همچنین وبسایت های مهم به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند و ما برای استفاده از هرکدام چه به صورت فردی و چه در کسب و کارمان باید این زبان را یاد بگیریم که البته می‌توانیم با بهره بردن از انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون و استفاده از فیلم‌های آموزشی فرادرس به این هدف مهم برسیم.

راه های یادگیری زبان انگلیسی چگونه است؟

از جمله راه‌ها و روش‌هایی که به‌صورت سنتی برای آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد بهره بردن از کلاس‌های آموزشی در آموزشگاه‌های زبان است و افراد می‌توانند در قالب کلاس‌های ترمی شروع به تحصیل زبان انگلیسی کنند. در این دوره‌ها زبان آموزان و دانشجویان باید به‌صورت حضوری در کلاس‌ها حاضر شوند و با استاد زبان و سایر شرکت کنندگان در کلاس به صحبت و مکالمه‌ی زبان انگلیسی بپردازند تا بتوانند در محیط واقعی انگلیسی زبان قرار بگیرند. البته کسانی هستند که ترجیح می‌دهند برای یادگیری سریع‌تر از کلاس‌های خصوصی که فقط با حضور استاد و مدرس زبان است شرکت کنند تا نتیجه‌ی بهتر کسب کنند.

از مزایای این روش استفاده از یک فرد متخصص و محیط واقعی جهت یادگیری زبان انگلیسی است ولی از معایب آن هم می‌توان به حضوری بودن کلاس‌ها و همچنین پرداخت هزینه‌های بالا برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره کرد. روش دیگری که برخی از افراد برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب می‌کنند استفاده از روش‌های خودآموز با استفاده از کتاب‌ها و صوت و فیلم‌های آموزشی زبان اصلی انگلیسی است. در این حالت باید شما تنها یک فرد مبتدی نباشید و با حداقل دستور زبان و واژگان زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید تا بتوانید مهارت‌های خود را از این طریق تقویت و بهتر کنید. ولی راه دیگری که در حال حاضر چند سالی هست مورد استقبال عموم افراد قرار گرفته است استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی است.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون + فیلم آموزش زبان انگلیسی

همان‌طور هم که گفته می‌شود ما در عصر ارتباطات و اطلاعات هستیم باید بهترین راه‌ها و ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین روش‌ها را برای یادگیری زبان‌های خارجی به‌دست بیاوریم که یکی از آنها استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون است. اطلاع داریم که گوشی‌های آیفون یکی از محصولات پرطرفدار شرکت بزرگ اپل (Apple) می‌باشد که در کشورهای مختلفی به خاطر کیفیت بالا و خدمات جذاب و متنوع آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر رقیب اصلی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید می‌باشند پس می‌توانیم از انواع نرم افزارها و اپلیکیشن های معرفی شده برای گوشی‌های آیفون جهت شروع یادگیری و آموزش زبان انگلیسی استفاده کنیم.

معرفی مهمترین مزایای آموزش زبان انگلیسی

باید بدانیم در کنار اینکه یادگیری هر زبان خارجی بسیار با اهمیت و کاربردی است، آموزش زبان انگلیسی اهمیت دوچندان دارد چون مشخص است که بسیاری از کتاب‌های مرجع و دایره المعارف ها در سراسر جهان به زبان انگلیسی تألیف و نوشته شده‌اند و در این بین افراد علاقه‌مند به زبان انگلیسی تعداد بالایی را تشکیل می‌دهند و به همین ترتیب می‌توانیم مشاهده کنیم که متد و روش‌های آموزش زبان انگلیسی بسیار بیشتر از زبان‌های خارجی دیگر است. پس با جامعه بزرگی از زبان آموزان در ارتباط خواهیم بود و چه در قالب کتاب یا فیلم آموزشی و چه به صورت آنلاین و در وبسایت و اپلیکیشن های موبایلی متخصصین زبان انگلیسی که می‌خواهند اطلاعات لازم برای آموزش این زبان را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند بسیار زیاد هستند.

در کنار کتاب‌های مهم در کتابخانه‌ها و کشورهای سراسر دنیا، اگر بخواهیم در جشنواره و مسابقات علمی مختلفی در جهان شرکت کنیم مهارت زبان انگلیسی بسیار مورد اهمیت است و باید برای پاسخ دادن به بسیاری از سؤالات به زبان انگلیسی مسلط باشیم. به‌طور مثال برخی از مهارت‌های تخصصی که در حوزه IT وجود دارد دوره‌های آموزش شبکه سازی MCSE و MCITP است و افراد برای اینکه بتوانند در آموزش تئوری و مصاحبه‌های آن قبول شوند باید به زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشند

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون + فیلم آموزش زبان انگلیسی

مزیت مهم دیگری که برای یادگیری اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون می‌توانیم اشاره کنیم مربوط به کسب شغل و استخدام در شرکت‌های بین‌المللی در سراسر جهان است. اگر شما فردی متخصص در زمینه‌ی مهارت‌های صنعتی و مهندسی هستید و می‌خواهید در بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا با بهترین مزایای شغلی مشغول بکار شوید باید با زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم که مورد استفاده سایر کارمندان شرکت‌های بین‌المللی هست آشنایی کامل داشته باشید. نه تنها برای مکالمه و صحبت‌های روتین روزانه بلکه برای کار بر روی پروژه‌ها و خدمات اصلی شغلی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. در سایر مزایایی که می‌توانیم برای آموزش زبان انگلیسی مثال بزنیم انجام سفر و گردش در اکثر کشورهای دنیاست و البته رابطه برقرار کردن با شهروندان انگلیسی زبان در سراسر جهان است که به ما کمک می‌کند تا مهارت‌های روزمره زندگی خود را افزایش دهیم و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشورهای دیگر آشنا شویم.

معرفی انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون

در این بخش می‌خواهیم به بررسی انواع نرم افزارها و اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بپردازیم و مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های هرکدام از آنها را بررسی کنیم. اکثر برنامه‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم توسط برترین اساتید آموزش زبان انگلیسی و شرکت‌هایی که در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی فعالیت می‌کنند تهیه و منتشر شده است. پس می‌توانیم با خیال راحت به آموزش زبان انگلیسی با استفاده از بهترین اپلیکیشن های موجود برای گوشی‌های آیفون و سیستم عامل iOS‌ بپردازیم.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون + فیلم آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی باسو (Basuu: Language Learning)

از جمله برنامه‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی به‌صورت حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد اپلیکیشن Basuu است که این نرم افزار را می‌توانیم در بین بهترین اپلیکیشن های منتخب در فروشگاه اپ استور شرکت اپل برای گوشی‌های آیفون انتخاب کنیم. کاربرانی که در حال حاضر این نرم افزار را برای گوشی‌های آیفون خود نصب کرده‌اند بیش از 100 میلیون نفر هستند و از آن برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. البته در کنار نسخه‌ی سیستم عامل iOS برای گوشی آیفون، نسخه‌های دیگری از آن منتشر شده است که به صورت سایت اینترنتی تحت وب و اپلیکیشن اندرویدی قابل استفاده و نصب می‌باشد.

اپلیکیشن Basuu در یکی از معتبرترین مجلات کامپیوتری و IT دنیا به نام PC Mag به‌عنوان برترین نرم افزار و برنامه‌ی آموزشی انتخاب شده است که نمره‌ی عالی کسب کرده است و همچنین در سال 2018 از نگاه کارشناسان زبان به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انتخاب شده است. با بهره بردن از روش‌های تدریس دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی که در این نرم افزار گنجانده شده است می‌توانیم همانند در اختیار داشتن یک استاد کامل زبان انگیسی دوره‌های مطالعاتی 22 ساعته آن را در قالب یک‌ترم آموزشی بگذرانیم. تمامی زبان آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی می‌توانند از طریق سایت این اپلیکیشن و یا فروشگاه رسمی App Store برای گوشی‌های آیفون نسبت به نصب و فعال سازی این برنامه اقدام کنند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون + فیلم آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس (Faradars)

یکی دیگر از نرم افزارهایی که برای آموزش زبان‌های خارجی به دانش آموزان و علاقه‌مندان جهت یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است که با ارائه مجموعه بزرگ آموزشی که نزدیک به 5200 عنوان آموزش و بیش از 20000 ساعت تدریس دوره‌های مختلف یادگیری علوم مهندسی، فنون پایه و زبان‌های خارجی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مجازی ایران معرفی می‌شود. با بهره بردن از اپلیکیشن فرادرس می‌توانیم انواع زبان‌های خارجی زنده دنیا مانند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و... را یاد بگیریم و درس‌های دانشجو محور همراه با فیلم‌های آموزشی تخصصی را مشاهده کنیم. برای کلیه مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی مانند دستور زبان و گرامر، مهارت‌های شنیداری، گفتاری و درک مطلب ویدیوهای آموزشی توسط اساتید باتجربه و خبره تهیه و تألیف شده است تا بتوانید به صورت جامع و گام به گام به زبان انگلیسی مسلط شوید. برای دریافت اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دولینگو (Doulingo)

یکی از بهترین نرم افزارهایی که تابه‌حال برای آموزش انواع زبان‌های خارجی مخصوصاً زبان انگلیسی معرفی شده است اپلیکیشن دولینگو است که در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. علاوه بر این نرم افزار یک اپلیکیشن برای آیفون می‌باشد می‌توانیم از آن برای پلتفرم‌های اندروید و تحت وب هم استفاده کنیم و البته این برنامه یک نرم افزار کامپیوتری برای سیستم عامل ویندوز نیز منتشر کرده است. با استفاده از آموزش‌های گسترده و مختلفی که در این نرم افزار وجود دارد می‌توانیم با انواع متدها و روش‌های جالب آموزشی که به‌صورت بازی‌های جذاب و به‌صورت سرگرمی است آموزش زبان انگلیسی را شروع کنیم. البته در حال حاضر در کنار فراگیری زبان انگلیسی، زبان آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به زبان‌های خارجی دیگر می‌توانند از مطالب آموزشی آن برای یادگیری 35 زبان خارجی موجود در این نرم افزار استفاده کنند.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون + فیلم آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بابل (Babbel)

یکی دیگر از انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون که توسط بعضی از کارشناسان آموزش زبان و اساتید باتجربه آموزشگاه‌ها تألیف و منتشر شده است اپلیکیشن بابل است. این برنامه نیز در حال حاضر توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر کشورهای دنیا برای آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است. از امتیازات خوب این نرم افزار می‌توانیم به ارتقای مهارت‌های مربوط به مکالمه یا Speaking اشاره کنیم که تمرکز اصلی این اپلیکیشن هم بر روی همین اصل بنا شده است تا کاربران آن بتوانند به‌راحتی به صحبت کردن و مکالمه زبان انگلیسی بپردازند. طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی که از این نرم افزار استفاده کرده‌اند توانسته‌اند نزدیک به 90 درصد مهارت‌های مرتبط با واژگان، گرامر و دستور زبان خود را ارتقا دهند. و البته بیش از 70 درصد دانشجویانی که از اپلیکیشن بابل جهت تمرین‌های مهارت گفتاری بهره برده‌اند توانسته‌اند تکنیک‌های گویش به زبان انگلیسی را بهبود ببخشند. در حال حاضر کاربران علاقه‌مند به استفاده از اپلیکیشن بابل می‌توانند این نرم افزار را فروشگاه رسمی اپل یعنی اپ استور دانلود و نصب کنند.

جمع بندی درباره اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون

در این مطلب سعی داشتیم شما را با اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بیش از پیش آشنا کنیم و به روش‌ها و متدهای موجود برای آموزش این زبان بین‌المللی اشاره کنیم که یکی از آنها استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون می‌باشد. شما می‌توانید برای یادگیری این زبان کاربردی با بهترین مجموعه‌ی آموزشی جهت فراگیری مهارت‌های زبان انگلیسی یعنی فیلم‌های آموزشی فرادرس آشنا شوید و با استفاده از اساتید خبره آن به این زبان مسلط شوید.