تماس تلفنی با استفاده از اپل واچ امکان‌پذیر است و برای این کار می‌بایست تنظيمات تماس اپل واچ را بررسی کنید تا گرفتار مشکل نیامدن صدا در اپل واچ نشوید! در صورت استفاده از ایرپادس کار ساده می‌شود و لازم نیست ساعت هوشمند را به گوش بچسبانید تا صدا را بشنوید.

در ادامه به بررسی تنظیمات تماس تلفنی در اپل واچ می‌پردازیم و روش تماس تلفنی را به صورت کامل و تصویری بررسی می‌کنیم.

تنظيمات اپل واچ برای تماس تلفنی

استفاده از میکروفن اپل واچ و قابلیت‌های صوتی، ساده‌ترین روش تماس تلفنی با اپل واچ است. در واقع برای تماس تلفنی از طریق اپل واچ می‌‌توانید از دستیار صوتی اپل که Siri نام دارد، استفاده کنید که ساده‌ترین روش است. البته دستیار صوتی اپل هنوز هم از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی نمی‌کند اما در گذر زمان پشتیبانی از زبان فارسی و تشخیص دستورات فارسی بهتر می‌شود.

دقت کنید که گاهی دستیار صوتی در تشخیص دستور و تماس گرفتن با مخاطب موردنظر شما، دچار اشتباه می‌شود! ممکن است به جای دوستان و خانواده، با همکاران و مدیران تماس بگیرد که اشتباه جالبی نیست. لذا روش مطمئن‌تر این است که از گزینه‌ها و دکمه‌ها برای تماس گرفتن استفاده کنید. در صورت می‌توانید به تنظیمات مراجعه کنید و برای تنظیم صدای اپل واچ اقدام کنید.

آموزش تماس تلفنی در اپل واچ با استفاده از Siri

اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید، ساده‌ترین روش تماس تلفنی که کار با دستیار صوتی است را امتحان کنید. مراحل کار بسیار ساده است اما دقت کنید که با صدای واضح و بلند فرمان صوتی را اعلام کنید یا ساعت را نزدیک دهان خود بگیرید تا فاصله‌ی میکروفن اپل واچ کمتر شود و صدا را واضح‌تر دریافت کند.

  • ابتدا با فرمان صوتی Hey Siri، دستیار صوتی را فعال و آماده‌ی دریافت دستور کنید. البته بلند کردن مچ دست هم روش مرسومی برای فعال کردن دستیار صوتی است. بعضی از کاربران اپل واچ نیز پیچ دیجیتالی ساعت را فشار داده و نگه میدارند تا دستیار صوتی فعال شود.
  • گام بعدی اعلام فرمان Call به معنی تماس تلفنی است و در ادامه می‌بایست نام مخاطب را بگویید.

می‌توانید این مراحل را ساده‌تر کنید و به عنوان مثال برای تماس گرفتن با مادر خویش بگویید: Hey Siri, call Mom. به همین سادگی تماس تلفنی برقرار می‌شود.

استفاده از اپ Phone برای تماس تلفنی

همان‌طور که اشاره کردیم شاید دستیار صوتی در تشخیص نام مخاطب اشتباه کند. روش مطمئن استفاده از دکمه‌ها و گزینه‌ها است. می‌توانید از اپلیکیشن Phone برای تماس گرفتن استفاده کنید. روش کار ساده است: ابتدا پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند را فشار دهید تا صفحه‌ی همه‌ی اپ‌ها ظاهر شود. در این صفحه روی اپلیکیشن Phone تپ کنید.

در اپ تماس تلفنی یا Phone، با تپ روی دسته‌بندی موردنظر، لیستی از مخاطبین ظاهر می‌شود. به عنوان مثال برای دسترسی به مخاطبین اخیر، روی Recents تپ کنید و برای نمایش مخاطبین موردعلاقه، از گزینه‌ی Favorites استفاده کنید.

در صورت نیاز برای تماس گرفتن با شماره‌ای که در لیست مخاطبین ثبت نشده می‌توانید از Keypad استفاده کنید تا کیبورد برای وارد کردن شماره ظاهر شود.

آموزش تماس تلفنی با اپل واچ

با تپ روی نام مخاطب، صفحه‌ی دیگری باز می‌شود. در این صفحه روی آیکون تلفن تپ کنید تا تماس برقرار شود.

آموزش تماس تلفنی با اپل واچ

در صورت نیاز برای تنظیم صدای اپل واچ حین تماس تلفنی، می‌توانید از پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند استفاده کنید و با چرخش آن، صدا را کم و زیاد کنید. البته اگر همیشه صدا کم یا زیاد به نظر می‌رسد، بهتر است تنظيمات تماس اپل واچ و بلندی صدا را بررسی کنید.

دقت کنید که تماس تلفنی با نسخه‌های مختلف اپل واچ امکان‌پذیر است اما لازم است که آیفون شما در فاصله‌ی کمی قرار داشته باشد چرا که تماس به هر حال از طریق گوشی برقرار می‌شود. در مدل‌هایی از اپل واچ که سیم کارت داخلی دارند، تماس تلفنی مستقل از آیفون نیز برقرار می‌شود و روش کار به همین صورت است.