انتقال تماس یا به زبان دیگر، Call Forwarding و همین‌طور Divert، روشی برای پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی از طریق یک خط دیگر است. به عنوان مثال زمانی که آیفون شما در ناحیه‌ای است که آنتن‌دهی آن بسیار ضعیف است، می‌توانید تماس‌های دریافتی را به خط تلفن ثابت یا شماره‌ی موبایل دیگری منتقل کنید. این کار در سیستم عامل iOS‌ بسیار ساده است و علاوه بر این می‌توانید از طریق امکانات اپراتور تلفن همراه، تماس‌ها را مستقیماً دایورت کنید.

در ادامه به روش انتقال تماس و دایورت کردن خط در آیفون می‌پردازیم.

نحوه‌ی فروارد کردن تماس یا Call Forwarding در iOS

برای این مقصود ابتدا اپلیکیشن Settings‌ را با تپ روی آیکون چرخدنده‌ای شکل آن در صفحه‌ی خانه اجرا کنید. سپس روی گزینه‌ی Phone که حاوی تنظیمات اپ تماس تلفنی است، تپ کنید.

در ادامه گزینه‌ی Call Forwarding را لمس کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، سوییچ Call Forwarding در ابتدای صفحه را به وضعیت فعال جابجا کنید. اکنون برای مشخص کردن شماره تلفنی که تماس به آن منتقل می‌شود، روی Forward To تپ کنید.

شماره تماس موردنظر را وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی Call Forwarding در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید تا به صفحه‌ی قبلی برگردید. اکنون می‌توانید ستینگس را ببندید و انتقال تماس فعال شده است.

آموزش انتقال تماس و دایورت کردن خط در آیفون

آموزش انتقال تماس و دایورت کردن خط در آیفون

آموزش انتقال تماس و دایورت کردن خط در آیفون

توجه کنید که با این روش می‌توان تماس‌ها را به شماره‌های تلفن ثابت نیز منتقل کرد اما در این صورت می‌بایست ابتدا کد شهر یا ناحیه و سپس شماره تلفن وارد شود.

برای توقف انتقال تماس، اپ Settings را مجدداً اجرا کنید و روی گزینه‌ی Phone و سپس Call Forwarding تپ کنید و در نهایت سوییچ گزینه‌ی Call Forwarding در بالای صفحه را به وضعیت خاموش یا Off جابجا کنید.

دایورت کردن تماس‌ها به شماره‌ای دیگر

برای انتقال تماس می‌توانید از روش دیگری نیز اقدام کنید و مستقیماً این کار را از طریق سریس انتقال تماس اپراتور تلفن همراه انجام دهید. روش کار به این صورت است:

شماره‌ای به صورت زیر را شماره‌گیری نمایید و البته به جای NUMBER، شماره تلفن مقصد را قرار دهید:

*21*NUMBER#

به عنوان مثال برای انتقال تماس به شماره‌ی 0000، با شماره‌ی *21*0000# تماس بگیرید. در صورت مثبت بودن نتیجه، پیام موفقیت‌آمیز بودن Call Forwarding روی صفحه نمایان می‌شود.

در صورت نیاز برای انتقال تماس در زمانی که خط تلفن شما مشغول است، کد زیر را شماره‌گیری کنید:

*61*NUMBER#

و برای انتقال تماس در زمانی که به تماس تلفنی پاسخ نداده‌اید، می‌توانید کد زیر را شماره‌گیری کنید:

*62*NUMBER#

و به همین صورت برای انتقال تماس در زمانی که خط تلفن شما خاموش است یا به دلیلی آنتن نمی‌دهد، می‌توانید کد زیر را شماره‌گیری کنید:

*67*NUMBER#

اما چطور می‌توان دایورت با این روش را غیرفعال کرد؟

برای این مهم شماره‌ی #21# را شماره‌گیری کنید. به این ترتیب پس از لحظاتی پیام غیرفعال شدن انتقال تماس را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.