انتقال تماس یا Call Forwarding که دایورت کردن نیز گفته می‌شود، به معنی فرستادن تماس تلفنی از یک شماره تلفن به دیگری است. این قابلیت در اندروید و آیفون وجود دارد که تماس را منتقل کنیم و روش کار نیز بسیار ساده است.

در این مقاله به روش انتقال تماس در اندروید می‌پردازیم. با ما باشید.

نحوه Call Forwarding در اندروید

برای انتقال تماس در اندروید می‌بایست از اپلیکیشن تماس تلفنی یا Phone استفاده کنید و روش کار بسته به طراحی این اپ و گزینه‌های منو یا صفحه‌ی تنظیمات آن کمی متفاوت است. در این مقاله روش عمومی را بررسی می‌کنیم. روش کار به این صورت است:

اپلیکیشن تماس تلفنی یا Phone را اجرا کنید و روی آیکون منوی سه‌نقطه یا سه‌خط در گوشه‌ی بالای صفحه یا پایین صفحه تپ کنید. روی Settings یا تنظیمات تپ کنید. در ادامه بسته به طراحی صفحه‌ی تنظیمات، ممکن است در برخی اپ‌ها گزینه‌ی More Settings و در برخی Call Settings برای دسترسی به صفحه‌ی تنظیمات تماس در نظر گرفته شده باشد. روی یکی از این موارد تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی روی Call Forwarding تپ کنید و سپس یکی از گزینه‌های موجود که معمولاً ۴ مورد است را لمس کنید:

  • Always forward: تماس‌ها را همیشه فروارد می‌کند.
  • Forward when busy: تماس‌ها را در صورتی منتقل می‌کند که خط تلفن شما اشغال باشد و به عنوان مثال حین مکالمه با شخصی دیگر، تماس جدیدی برقرار شود.
  • Forward when unanswered: انتقال تماس در صورتی انجام می‌شود که به تماس تلفنی پاسخ ندهید.
  • Forward when unreached: برای انتقال تماس در شرایطی است که مشکل آنتن دارید و به عنوان مثال در مناطق دورافتاده و دور از دکل‌های شبکه‌ی تلفن همراه هستید یا همین‌طور حالت هواپیما را فعال کرده‌اید.

در ادامه شماره تلفنی که می‌بایست تماس به آن منتقل یا Forward شود را وارد کنید. دقت کنید که برای انتقال تماس به شماره‌های تلفن ثابت، می‌بایست کد شهر و منطقه را نیز قبل از شماره تلفن وارد کنید. با تپ روی OK یا Enable یا Turn On، انتقال تماس آغاز می‌شود.

آموزش انتقال تماس یا دایورت کردن خط در اندروید

آموزش انتقال تماس یا دایورت کردن خط در اندروید

آموزش انتقال تماس یا دایورت کردن خط در اندروید

اما چگونه انتقال تماس را متوقف کنیم؟

روش کار درست مثل فعال کردن است با این تفاوت که در آخرین مرحله، می‌بایست روی Disable تپ کنید.

روشی ساده برای انتقال تماس در اندروید و آیفون

برای انتقال تماس می‌توانید از روش دیگری نیز اقدام کنید و مستقیماً این کار را از طریق سریس انتقال تماس اپراتور تلفن همراه انجام دهید. روش کار به این صورت است:

شماره‌ای به صورت زیر را شماره‌گیری نمایید و البته به جای NUMBER، شماره تلفن مقصد را قرار دهید:

*21*NUMBER#

به عنوان مثال برای انتقال تماس به شماره‌ی 0000، با شماره‌ی *21*0000# تماس بگیرید. در صورت مثبت بودن نتیجه، پیام موفقیت‌آمیز بودن Call Forwarding روی صفحه نمایان می‌شود.

در صورت نیاز برای انتقال تماس در زمانی که خط تلفن شما مشغول است، کد زیر را شماره‌گیری کنید:

*61*NUMBER#

و برای انتقال تماس در زمانی که به تماس تلفنی پاسخ نداده‌اید، می‌توانید کد زیر را شماره‌گیری کنید:

*62*NUMBER#

و به همین صورت برای انتقال تماس در زمانی که خط تلفن شما خاموش است یا به دلیلی آنتن نمی‌دهد، می‌توانید کد زیر را شماره‌گیری کنید:

*67*NUMBER#

اما چطور می‌توان دایورت با این روش را غیرفعال کرد؟

برای این مهم شماره‌ی #21# را شماره‌گیری کنید. به این ترتیب پس از لحظاتی پیام غیرفعال شدن انتقال تماس را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.