یکی از گزینه‌هایی که در تنظیمات iOS که سیستم عامل آیفون است، وجود دارد، گزینه‌ی Call Forwarding است. اما معنی Call Forwarding در ایفون چیست؟ منظور از فروارد کردن تماس، همان دایورت کردن یا به زبان دیگر انتقال تماس است. برای انتقال تماس می‌توانید از تنظیمات این بخش استفاده کنید.

در ادامه نحوه انتقال تماس در آیفون را توضیح می‌دهیم.

قبل از هر چیز دقت کنید که قابلیت انتقال تماس توسط اپراتور تلفن همراه را فعال کرده باشید. برای فعالسازی به مقاله‌ی زیر توجه فرمایید:

آموزش دایورت در آیفون

ابتدا اپ Settings یا تنظیمات را اجرا کنید. کمی اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Phone یا تنظیمات تماس در آیفون تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی روی Call Forwarding تپ کنید. سپس سوییچ روبروی Call Forwarding را در وضعیت فعال قرار دهید.

آموزش انتقال تماس در آیفون

در نهایت روی Forward To تپ کنید. اکنون شماره موردنظر را وارد کنید.

آموزش انتقال تماس در آیفون

به این ترتیب تماس‌های تلفنی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید انتقال داده می‌شود و در واقع انتقال تماس فعال می‌شود. دقت کنید که انتقال تماس از آیفون به تلفن ثابت نیاز به وارد کردن پیش شماره شهر نیز دارد.

آموزش انتقال تماس در آیفون

کد لغو دایورت آیفون

برای لغو دایورت آیفون، می‌توانید به تنظیمات تماس مراجعه کنید و قابلیت Call Forwarding را غیرفعال کنید. علاوه بر این می‌توانید شماره‌ی خاصی را شماره‌گیری نمایید. کد لغو دایورت آیفون برای مشترکین همراه اول، شماره‌ی زیر است:

#21#

پس از شماره‌گیری، کمی صبر کنید تا پیامی مبنی بر غیرفعال شدن انتقال تماس دریافت کنید. دقت کنید که کد لغو دایورت آیفون در گوشی‌های اندرویدی نیز کاربرد دارد.