هر فردی دوست دارد تمام متریال های بکار برده شده و همچنین دکوراسیون داخلی منزل به بهترین نحو ممکن باشید و زیبایی خانه را چند برابر کند. یکی از وسایلی که بسیار در زیبا جلوه دادن خانه موثر است، طراحی کابینت آشپزخانه مدرن است. کابینت های در انواع مختلفی وجود دارند که دو نوع از آنها کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس است‌.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

ام دی اف جزء فراورده های چوبی محسوب می شود‌. در حقیقت ام دی اف نوعی تخته فیبر است که آن را با استفاده از مواد متنوع روکش می کنند.

بدنه کابینت ام دی اف از ورقه های ام دی اف تشکیل شده است. به دلیل اینکه روکش این نوع کابینت ها از جنس ملامین است در برابر رطوبت بسیار مقاومت نشان می دهد‌. مغزی ورقه های فیبری از جنس ام دی اف خام است.

تفاوت کابینت ام دی اف و های گلاس

ورقه های ام دی اف از تنوع رنگ بالایی برخوردار است. کیفیت این نوع کابینت مدرن بسته به متریال های استفاده شده در کارخانه برای تولید و ساخت آن متفاوت است.

 کابینت ام دی اف را می توان جزء دسته کابینت های اقتصادی قرار دارد و قیمت آن نیز از کابینت های های گلاس مناسب تر است.

تفاوت کابینت ام دی اف و های گلاس

کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت های گلاس یکی دیگر از کابینت مدرن است که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد. بدنه این نوع کابینت از جنس ورقه های گلاس ساخته می شود. ظاهر زیبا و براق و همچون شیشه این نوع کابینت سبب شده است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند‌. قیمت کابینت مدرن های گلاس کمی بالاتر از قیمت کابینت ام دی اف است.

در واقع های گلاس متریالی مانند ام دی اف است که لایه بیرونی آن متفاوت با ام دی اف بوده و از جنس پلکسی گلاس است.

لایه پلکسی گلاس ضد آب است و قسمت جلویی کابینت که در معرض دید است بهره مند از این نوع لایه است‌‌‌. در قسمت های دیگر این نوع کابینت از جنس های معمولی تری استفاده می شود.

لایه بیرونی های گلاس دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی است‌‌. به دلیل اینکه مغزی های گلاس از جنس ام دی اف است ممکن است در برابر رطوبت مخصوصا قسمت هایی که از جنس معمولی تر استفاده شده، دچار آسیب دیدگی شود.

 مقایسه مزایا و معایب کابینت های گلاس و کابینت ام دی اف

هر کدام از کابینت مدرن ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. کابینت ام دی اف دارای قیمت مناسبی تری نسبت به کابینت های گلاس است. ام دی اف در موارد بسیاری کاربرد دارد به طوری که امروزه تقریبا در بیشتر خانه ها دیده می شوند.

کابینت های گلاس بسیار امروزی و شیک تر است و باعث می شود آشپزخانه جلوه خاصی به خود بگیرد.  معمولا افرادی که مشکل مالی ندارند در پی ساخت کابینت های گلاس و سفارش آن برای خانه خود هستند. های گلاس همچنین از مقاومت بالایی برخوردار است اما نسبت به کابینت ام دی اف حساس تر بوده و دچار خط و خش می شود.

کابینت ام دی اف فاقد درخشندگی است در حالیکه کابینت مدرن هایگلاس بسیار سطحی براق و درخشان دارد. در کابینت مدرن های گلاس لبه های تیز و برنده وجود دارد اما کابینت آشپزخانه مدرن جنس ام دی اف تیز و برنده نیست.

مقاومت و دوام کابینت مدرن های گلاس از ام دی اف بیشتر بوده ولی در مقابل کابینت های گلاس بسیار لکه پذیر تر از کابینت مدرن آشپزخانه ام دی اف است.

قیمت کابینت ام دی اف و های گلاس

قیمت کابینت ام دی اف و های گلاس به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. یکی از این فاکتورها نوع متریال بکار برده شده در ساخت کابینت است. هر چقدر کیفیت متریال های استفاده شده در پروسه تولید کابینت آشپزخانه مدرن بیشتر باشد، قیمت کابینت نیز بیشتر است.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت کابینت مدرن ابعاد و تعداد کابینت ها است. هر چقدر متراژ آشپزخانه بیشتر باشد، در نتیجه ورقه های بیشتری برای ساخت کابینت استفاده می شود و مستقیما روی قیمت کابینت تاثیر می گذارد‌.

مشخصات یک کابینت خوب و مرغوب

کابینت مدرن خوب و با کیفیت باید از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار باشد. همچنین به دلیل اینکه کابینت آشپزخانه مدام در معرض خیس شدن است، باید تا حد امکان ضد آب باشد و روکش رویی آن از نفوذ آب به بخش های داخلی کابینت جلوگیری کند.

کابینت باید سطح صاف و براقی داشته باشد تا دچار لکه زدگی نشود. همچنین یک کابینت خوب باید بزرگ باشد به طوری که تمام وسایل در آن به خوبی جا شود.

سازا دیزاین یک تیم حرفه ای است که در راستای کابینت سازی فعالیت چند ساله دارد. سازا دیزاین با بهترین متریال های روز دنیا و با مناسب ترین قیمت کابینت های خوب و مرغوب را آماده می کند. برای سفارش کابینت مدرن در ابعاد مختلف و طرح های متفاوت به سازا دیزاین مراجعه کنید.