حذف کلمات پیشنهادی در ایفون از نظر برخی کاربران مفید است و تایپ کردن کلمات عجیب و اصطلاحات دلخواه را ساده می‌کند. اما برخی از کاربران که معمولاً املای صحیح برایشان مهم است و از اصطلاحات و کلمات اختصاری خاص استفاده نمی‌کنند، ترجیح می‌دهند که حین تایپ کردن، کلمات پیشنهادی ظاهر شود و با لمس کردن کلمه‌ی پیشنهادی، با سرعت و دقت بیشتری تایپ کنند. لذا به دنبال فعال كردن كلمات پيشنهادي در ايفون هستند.

در این مقاله به تنظیمات کیبورد ایفون و نحوه غیرفعال کردن کلمات پیشنهادی در آیفون می‌پردازیم. با ما باشید.

تنظیمات نوشتن پیام در ایفون و اندروید

گوشی‌های امروزی قابلیتی به اسم تصحیح خودکار یا Auto-Correct دارند به این صورت که حین تایپ کردن، اگر کاربر کلمه‌ای را اشتباه تایپ کند، آن را تغییر می‌دهند و کلمه‌ی درست را جایگزین می‌کند. اما برخی از کاربران این ویژگی را دوست ندارند چرا که معمولاً کلمات اختصاری و اصطلاحات عجیب و خاص تایپ می‌کنند. لذا در مورد غير فعال كردن تصحيح خودكار شیائومی و سامسونگ و غیره جستجو می‌کنند و این قابلیت را غیرفعال می‌کنند. اما چگونه تایپ خودکار را غیر فعال کنیم ؟ در ادامه به صورت کامل و تصویری توضیح خواهیم داد.

قابلیت مفید دیگر، پیشنهاد کردن و حدس زدن کلمه است. با تایپ کردن یک یا چند حرف، در ردیف بالای کیبورد کلمات پیشنهادی ظاهر می‌شود. این قابلیت برای اغلب افراد مفید است اما به هر حال برخی از کاربران به دنبال حذف کلمات پیشنهادی در واتساپ و تلگرام و غیره هستند چرا که از کلمات پیشنهادی استفاده نمی‌کنند و می‌خواهند کیبورد خلوت‌تر و ساده‌تر باشد.

خوشبختانه در تنظیمات نوشتن پیام در ایفون و در واقع سیستم عامل iOS و همین‌طور در سیستم عامل اندروید، برای غیرفعال کردن کلمات پیشنهادی نیز گزینه‌ای وجود دارد.

حذف کلمات پیشنهادی در ایفون

برای دسترسی به تنظیمات کیبورد ایفون و رفع مشکل کیبورد آیفون ابتدا اپ تنظیمات یا Settings را اجرا کنید.

روش غیر فعال كردن كلمات پيشنهادي در ايفون

در صفحه اصلی تنظیمات روی گزینه‌ی تنظیمات عمومی یا General تپ کنید.

روش غیر فعال كردن كلمات پيشنهادي در ايفون

با تپ روی Keyboard، تنظیمات کیبورد ایفون و آیپد ظاهر می‌شود.

روش غیر فعال كردن كلمات پيشنهادي در ايفون

در صفحه بعدی اسکرول کنید تا به بخش همه‌ی کیبوردها یا All Keyboards برسید. در این بخش سوییچ روبروی گزینه‌ی Auto-Correction را غیرفعال کنید تا تصحیح خودکار کلمات غیرفعال شود. 

روش غیر فعال كردن كلمات پيشنهادي در ايفون

اینکه چگونه تایپ خودکار را غیر فعال کنیم در آیفون یا اندروید، بسیار ساده است و روش فعال كردن كلمات پيشنهادي در ايفون هم درست به همین صورت است و کافی است سوییچ Auto-Correct را مجدداً فعال کنید.