در پیام‌رسان iMessage اپل قابلیتی وجود دارد که می‌توانید حین چت و گفتگو، افکتی نظیر آتش‌بازی، آب نبات، لیزر و بالوم و غیره به صورت تمام‌صفحه فعال کنید.  شاید این افکت‌ها برای بیان احساس و حالت، بهتر از ایموجی و استیکر باشند. البته اگر خوشتان نیاید که طرف مقابل ناگهان افکت تمام‌صفحه فعال کند، می‌توانید این ویژگی را به صورت دستی غیرفعال کنید. iMessage مرتباً کلمات و عبارت‌ها را بررسی می‌کند و در صورت استفاده از کلماتی خاص، ناگهان افکتی را برای شما و شخص مقابل فعال می‌کند.

در این مقاله به کلماتی که افکت‌های تمام‌صفحه را در iMessage فعال می‌کند اشاره خواهیم کرد. با ما باشید.

پیام‌رسان iMessage اپل به صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن Messages قابل استفاده است. به همین علت بسیاری از کاربران آیفون و آیپد و مک‌او‌اس از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم در صورت استفاده کردن از کلمات خاص حین چت، افکت‌های تمام صفحه فعال می‌شود، البته اگر این ویژگی را غیرفعال نکرده باشید. در ادامه به برخی کلمات و افکتی که فعال می‌کنند، می‌پردازیم.

Congratulations یا تبریک برای افکت آب نبات

می‌توانید از کلمه‌ی Congrats یا Congratulations برای نمایش آب نبات‌های رنگارنگ در سراسر صفحه استفاده کنید و طرف مقابل را غافل‌گیر کنید.

با تایپ کردن کدام کلمات، افکت‌های تمام‌صفحه iMessage فعال می‌شود؟

Happy Birthday یا تولد مبارک برای افکت بالون‌ها

با تبریک گفتن روز تولد، افکت بالون‌های رنگارنگ صفحه را پر می‌کند. کافی است تایپ کنید Happy Birthday.

با تایپ کردن کدام کلمات، افکت‌های تمام‌صفحه iMessage فعال می‌شود؟

Happy New Year یا سال نو مبارک برای افکت آتش‌بازی

اگر در متن چت، سال نو را تبریک بگویید، افکت آتش‌بازی صفحه نمایش آیفون یا آیپد شما را می‌پوشاند.

با تایپ کردن کدام کلمات، افکت‌های تمام‌صفحه iMessage فعال می‌شود؟

Happy Chinese New Year یا تبریک سال نو چینی‌ها برای افکت جشن و شادی

سال نو در هر کشوری با آداب و رسوم خاصی همراه است. به عنوان مثال در ایران با شلیک توپ و نشستن سر سفره‌ی هفت سین، سال نو آغاز می‌شود. اگر سال نوی چینی‌ها را با نوشتن Happy Chinese New Year تبریک بگویید و همین‌طور سال قمری جدید را با عبارت Happy Lunar New Year تبریک بگویید، صفحه پر از حباب‌هایی رنگی می‌شود و کادر متن قرمز رنگ می‌شود که رنگ پرچم چین است.

با تایپ کردن کدام کلمات، افکت‌های تمام‌صفحه iMessage فعال می‌شود؟

افکت لیزر با Pew Pew

در صورت تایپ کردن کلمه‌ی Pew Pew، افکتی شامل پرتوهای لیزر نمایش داده می‌شود.

با تایپ کردن کدام کلمات، افکت‌های تمام‌صفحه iMessage فعال می‌شود؟

متأسفانه اپل هنوز لیستی از کلمات کلیدی که افکت‌های تمام‌صفحه را فعال می‌کنند، منتشر نکرده است. در حال حاضر ۹ افکت تمام‌صفحه وجود دارد و کلمه‌ای برای فعالسازی برخی از افکت‌ها، سراغ نداریم. لذا ممکن است با تایپ کردن برخی عبارت‌‌های خاص، افکت عجیب و غریبی فعال شود.

روش دیگر برای فعال کردن افکت‌ها، تپ و مکث روی آیکون فلش رو به بالا در کنار کادر ورود متن است. سپس روی Screen تپ کنید و یکی از افکت‌ها را انتخاب کنید و فعال کنید.