این روزها اغلب کاربران گوشی و تبلت کم و بیش از ایموجی استفاده می‌کنند. تنوع ایموجی‌ها زیاد است و گاهی برای بیان حس و حالت، بهترین راه فرستادن یکی از ایموجی‌ها است. پیدا کردن ایموجی موردنظر در آیفون کمی پیچیده است و اپل این مشکل را در iOS 14 حل کرده است. اکنون می‌توانید از طریق کیبورد ایموجی‌ها، جستجو کنید و ایموجی موردنظر را به سرعت پیدا کنید.

در این مقاله شیوه‌ی جستجو کردن ایموجی در iOS 14 را مرور می‌کنیم.

ابتدا پیام‌رسان یا هر اپی که امکان تایپ کردن و ارسال ایموجی دارد، اجرا کنید. روی کادر ورود متن تپ کنید تا کیبورد لمسی ظاهر شود. سپس روی آیکون ایموجی تپ کنید.

آموزش جستجو کردن ایموجی در کیبورد آیفون

اگر دکمه‌ای با آیکون ایموجی روی کیبورد لمسی وجود نداشت، چه کنیم؟

احتمالاً کیبورد ایموجی‌ها را در تنظیمات آیفون خویش غیرفعال کرده‌اید. برای فعالسازی اپ Settings را اجرا کنید و روی General و سپس Keyboard و در ادامه Keyboards تپ کنید. برای افزودن کیبورد ایموجی‌‌ها روی Add New Keyboard تپ کرده و Emoji را انتخاب کنید.  

زمانی که کیبورد تایپ کردن ایموجی‌ها ظاهر شد، روی کادر Search Emoji که مخصوص جستجو کردن ایموجی‌هاست، تپ کنید. البته همان‌طور که گفتیم این قابلیت در iOS 13 وجود نداشته و لذا اگر کادر جستجو را نمی‌بینید، می‌بایست سیستم عامل آیفون خویش را ارتقا دهید.

آموزش جستجو کردن ایموجی در کیبورد آیفون

نام ایموجی را تایپ کنید. البته لازم نیست نام دقیق را بدانید. هر بخشی از نام ایموجی که به خاطر دارید را تایپ کنید. ایموجی موردنظر شما در نتایج سرچ ظاهر می‌شود و اگر این طور نیست، کلمه‌ی دیگری را سرچ کنید. به عنوان مثال برای یافتن ایموجی آتش، می‌بایست کلمه‌ی Fire یا چند حرف اول آن را تایپ کنید. چند ایموجی نظیر شعله، گلولگه‌ی آتش و کپسول اطفاء حریق نمایان می‌شود.

آموزش جستجو کردن ایموجی در کیبورد آیفون

اگر عبارتی که تایپ می‌کنید، کلی باشد، نتایج جستجو زیاد خواهد بود. به عنوان مثال با سرچ کردن کلمه‌ی Animal که به معنی حیوان است، تعداد زیادی ایموجی ظاهر می‌شود. در این حالت برای چک کردن ایموجی‌ها، می‌توانید انگشت خود را روی نوار نتایج قرار داده و به چپ یا راست حرکت دهید.

آموزش جستجو کردن ایموجی در کیبورد آیفون

زمانی که ایموجی موردنظر را پیدا کردید، کافی است روی آن تپ کنید تا در پیام شما اضافه شود.

آموزش جستجو کردن ایموجی در کیبورد آیفون

در حال حاضر اپل قابلیت جستجو کردن ایموجی‌ها را فقط در کیبورد ایموجی iPhone اضافه کرده است و فعلاً در iPadOS 14 اضافه نشده است. ولیکن احتمالاً در آینده‌ی نزدیک، در کیبورد ایموجی‌های آیپد نیز این ویژگی کاربردی اضافه می‌شود.